tammikuu 09, 2025, 22:29:27 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

KEMIRAN HYDROLANNOS KIMPPATILAUS !

Aloittaja cornell, heinäkuu 19, 2007, 12:54:18 ip

« edellinen - seuraava »

cornell

Onko kiinnostusta tilata Kemiran hydrolannos 1 -lannoitetta NPK 6-6-25 ? Haluaisin säkin tilata ja siitä riittäisi muillekin.

http://www.kemira-growhow.com/FIN/fi/Products/Plant+Nutrition/Specialties+FI/Soluble/Puutarhan+hydrolannos.htm

Hinta on niin käsittämättömän halpa, että minun pitää se vielä tarkastaa eli säkki on 25 kg ja myyjä ilmoitti 100 kg hinnaksi 174 e... 174/4 = 44 e!!
Kilon siivu maksaa siis 44/ 25 = 2 euroa!! Kilolla kasvattaa koko kauden isompaakin määrää

Tavaraa on noudettavissa mm. Kuopion agrimarketista ja voisin postitella sen loppukesän aikana halukkaille + tuoda mukana Tampesteriin syysmiittiin

Lannoitteen mukaan tarvitaan kastelukalkkisalpietaria säätämään typen pitoisuutta ja lisäämään kalkkia. Hydrolannos ei toimi täydellisesti yksinään. Salpietaria löytyy vaivattomasti vain isorakeisena ammattilaisversiona, eli sitä pitää hieman liuotella. Hinta on vain n. kolmasosa hydrolannoksen vastaavasta!!!

Nyt on mahdollisuutesi hankkia todella edullinen ravinnesetti hydroiluun:

1 kg hydrolannosta ja 500 g kastelukalkkisalpietaria = n. 8 euroa!!

Postituskulut tarvittaessa tämän päälle...

Kiinnostuneet vastatkoon aluksi tähän ketjuun:

-ilmoittamalla haluamansa määrän (1/0.5 kg tai 2/1 kg tai 3/1.5 kg ... jne)
-jakelutavan (nouto kuopiosta, postitus, tampereen chili miitti)

Kysymykset näiden tietojen jälkeen

Otan henk koht yhteyttä kiinnostuneisiin ja rahastan ennen toimitusta...

Säkistä riittää max 20 kiinnostuneelle... jos enemmän halukkaita löytyy, otetaan toinenkin säkki hydrolannosta, jolloin tulee 45 pakettia (1kg hydrolannos + 0.5 kg salpietari)
¨käynks mä usein täällä?¨

tknummelin

Joskus itse tuumin tätä samaa, mutta jäipä tekemättä, kun olen iniatiiviköyhä :>

-Otan kaksi kiloa lannosta + kilon pietaria, eli 16 e
-Toimitus miittiin

Pertsa

määki haluan, sama setti ja toimitustapa kun ylläolevalle heebolle...
ja laittelehan tilitietoja privana niin maksan etukäteen ne.
Meillä määrää Nainen!

cornell

Jepulis, 4 kiloa jo mennyt... näillä tiedoilla projekti kannattaa jo toteuttaa eli käyn hakemassa lannoitteet lähiviikkoina... salpietaria kun pitää odottaa hetki...

tso

Hiano juttu! Tuli jengi vihdoin ja viimein järkiin :) Nimim. samalla setillä pari vuotta kasvatellut.. Käsittämättömän riittoisaa tavaraa!

Hyvä juttu Cornell, että järjestät yhteistilauksen! Tsemppiä!

Ja nähdään miitissä!

cornell

Vielä mahtuu mukaan... 19 kiloa hydrolannoitetta jaossa... tätä voi käyttää myös multaan/turpeeseen... 8 eurolla ei parempaa settiä irtoa mistään... vähätyppinen ja runsaskalinen täyslannoite...

Liuoitus ja annosteluohjeita tulee myöhemmin tähän samaan ketjuun... kaikille joilla mopo alkaa karata käsistä ja lannoitekulut nousevat pilviin...

:D

jonska

Mulle kans 16 euron paketti.
Tilinumeroa niin maksan heti.
Pertsa toimittaa.

Tupakka

Varaa tännekin tuommoinen samainen 16 euron paketti kuin muillakin. Kotiin viedään sitten Tampereelta miitistä.

Kun pistät privana tilinumeron niin varmasti maksetaan hyvissä ajoin ennen miittiä(luultavasti jo ihan lähiaikoina).

Ei kehtais valittaa, mutta mietin vain, että kerran hydrolannos on 1,74e/kg ja salpietari n. 60c/kg(jos tosiaan vain noin 1/3 hinta), paketin pitäisi yhteensä maksaa jotain pari-kolme euroa. Eli eli ne loput 5-6 euroa menevät Cornellin taskuun? Vai olenko lukenut jotain väärin? Kyllähän tässä maksetaan ei siinä mitään(kun loppuenlopuksi tulee silti hyvin halvaksi), mutta jos tosiaan yli 200% kamojen hinnasta lisää otetaan kimppatilaustyöstä niin..  :roll:

Ei pahalla mitään.. hyvä, että joku tämmöistä järjestää.. ja kellokin on tosiaan sen verran, että virhe voi olla täällä päässä. Mietityttämään vaan pisti.
Joo.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: "Tupakka"Varaa tännekin tuommoinen samainen 16 euron paketti kuin muillakin. Kotiin viedään sitten Tampereelta miitistä.

Kun pistät privana tilinumeron niin varmasti maksetaan hyvissä ajoin ennen miittiä(luultavasti jo ihan lähiaikoina).

Ei kehtais valittaa, mutta mietin vain, että kerran hydrolannos on 1,74e/kg ja salpietari n. 60c/kg(jos tosiaan vain noin 1/3 hinta), paketin pitäisi yhteensä maksaa jotain pari-kolme euroa. Eli eli ne loput 5-6 euroa menevät Cornellin taskuun? Vai olenko lukenut jotain väärin? Kyllähän tässä maksetaan ei siinä mitään(kun loppuenlopuksi tulee silti hyvin halvaksi), mutta jos tosiaan yli 200% kamojen hinnasta lisää otetaan kimppatilaustyöstä niin..  :roll:

Ei pahalla mitään.. hyvä, että joku tämmöistä järjestää.. ja kellokin on tosiaan sen verran, että virhe voi olla täällä päässä. Mietityttämään vaan pisti.

hmmmm, kaupankäynti on kaupankäyntiä...
onhan se normia että asiakas a ostaa tuotteen hintaan x ja myy sen sitten asiakkaalle b hintaan xx. näin olen käsittänyt että cornell ostaa mömmöt ekana omasta pussistaan ja siitä sitten omilla pikku kätösillään punnitsee ja pakkaa meidän muiden tekemät tilaukset, ja laskee omalle työlleen sopivan korvauksen.
kun edelleen pysytään erittäin halvoissa hinnoissa niin en näe syytä avautua...
jokaisella tuotteella saadaan voittoa aikaiseksi, menisi henki ja terveys tämän"vääryyden"korjaamisessa...
Meillä määrää Nainen!

ilmari

Minulle myös semmoinen 16e setti kiitos, ja Tampereen miitistä poimin itselleni.

tknummelin

Lainaus käyttäjältä: "Tupakka"

200% on aika julmasti sanottu, pikemminkin olisi reilumpi puhua 5-6 eurosta, joka taasen on varsin kohtuullinen järjestelypalkkio. Aika lailla postittelua ja autolla ajeluahan tuo vaatii. Vai meneekö tämä taas tähän "Hei, se maksoi niistä itse vähemmän, ei se ole reilua kaupankäyntiä!" -teemaan? Kyllä kauppias on nyt katteensa ansainnut. Vai laskepa, koko säkistä tienaa alle satasen. Bleh. Taidan korottaa panoksia ja heittää cornellille omasta satsistani kaksi kymppiä.

Pertsa

nummelin se osaa ylipuhua kauniisti..määki annan tasarahan 20e niin ei tartte kolikoiden kanssa pelleillä.
Meillä määrää Nainen!

cornell

14 kiloo mennyt eli noin kymppi jäljellä... laittelen niitä privaattiviestejä sitten kun lannoitteet ovat aktuaalisesti hallussani ja maksettuna... eli ensiviikon lopulla tai seuraavan alussa...

Kovan hinnoittelun perusteista:

-En tiedä lopullista hintaa... pakko arvioida hieman yläkanttiin
-En odottanut kovinkaan suurta innostusta asian suhteen ja mietin hinnan semmoseksi, etten saa pernettoa vaikka kaupaksi menisi vain osa
lannoitteesta. Oon työtön (vaan en toimeton) tällä hetkellä, jos se nyt jokin puolustus on finanssien suhteen.

-Hinta on vielä hakusessa ja jos koko tavara menee kaupaksi elokuun alkuun mennessä, hinta saattaa pikkusen vielä tippua

Aika pikkurahoja nää kuitenkin on ja olisinhan mä voinut yrittää vedättää ihan tosissaan... sen sijaan pistin laskelmat esille, että kukin voipi niistä laskeskella kuinka paljon mä rikastun tällä diilillä... :D

Lisäksi Helsinki massive suattaapi saada toimituksen paikanpäälle, sillä olen näillänäkymin tulossa elokuun ekan vkloppuna tsadiin... postikulut säästyy... olen yhteyksissä asian tiimoilta.

Ja jos katteita vertaillaan niin voitte vaan kelailla GH:n ja VP:n vastaavia... ne lannoitteet on kuitenkin pääosin samoista raaka-aineista + herkut päälle

Tupakka

Juu, mutta älkääpäs nyt kiihkotko!  :wink:

Ihan mielellään sitä maksua lähetellään kun aika halvaksi tulee jokatapauksessa(nimenomaan esim. verrattuna peukun hintoihin). Kunhan vaan utelin, ettei ole jotain kirjoitusvirhettä tullut. Jotenkin yritinkin saada tuon tekstin näyttämään mahdollisimman vähän valittelulta.. ilmeisesti en onnistunut.

Ja tosiaan ihan mukava juttu tuo jos saadaan kamat Helsinkiin parin viikon päästä. Ei sillä kyllä hirmusesti välilä ole, kun käyttöön tulee vasta ensi vuonna ja ilman toimituskuluja saisi Tampereeltakin. Säästyypähän Corollan takakontista tilaa. Kannattaa Cornellin sitten varmaan kuskata kamat jonkun sellaisen tilaajan kämpille, jonne muut sitten kohtuu helpolla pääsevät(eikä itseäni tämä pesti haittaisi yhtään kun ei autoa ole :wink: , Tampereelletuloauto ei ole meidän).
Joo.

cornell

Kama on niinsanotusti hallussa... painotilavuus-suhde on n. 1 eli litra painanee 1 kg. Tarkistuspunnaan ja pakkaan lannoitteet ensi viikolla....

Kaikki edellä varauksensa tehneet saavat 2x lannoitteet 15 euron hintaan.

Lähetän maksutiedot viikonloppuna.... jahka jakselen. Omalta kannalta tilaus ajoittui erinomaisesti , sillä nutriforte loppuu tänään.... :)

puuhis

Vieläkö sitä ois Puuhallekki 8e setti? Ottasin mielelläni ravinne kokoelmiin laajennusta:)
Whuuuh

cornell

cornell

YV:t lähtivät juuri lannoitteen maksusta ja toimituksesta...  :) Jos joku tilannut ei saanut viestiä, niin kiskaisepa hihasta

Hyvin vaikuttaisi toimivan ja on saman väristäkin kuin Nutriforte!

Lisätilauksia otetaan vielä vastaan...

cornell

Tattista kaikille lannoitteensa hakeneille... muutama setti on vielä toimituksessa... :) Lannoite on hieman paakkuista koska se oli vettynyt Agrimarketin säilytyksessä... se toimii kuitenkin hyvin... punnitsin kaikkiin pusseihin reilusti yli kilon painon joten ette joutuneet maksamaan vedestä

Lannoitusohje:

Hydrolannos 1 ja CaNO3 painavat kummatkin n. 1 kg/litra eli desi painaa 100g ja 10 ml painaa 10 g

Hydrolannos 1 : mittaa 100g eli desi jauhetta ja liuota se litraan kuumaa vettä... tuloksena saadaan stokkiliuos jossa on siis 10g kamaa /desilitra...

CaNO3: sama homma

Lannoitevahvuus:

Hydrolannosta 5-15 g/10 l eli 0.5-1.5 desiä (10 -150 ml) stokkiliuosta 10 litraan vettä
CaNO3 0-5 g/10 l eli 0-50 millilitraa stokkiliuosta 10 litraan vettä

Ehdotus vegeen:

Hydrolannosta 6 g eli 60 ml / 10 litraa vettä
CaNO3 4.5 g eli 45 ml / 10 l vettä

Tulos N 104 P 36 K 150 ... jne ppm 413

Ehdotus sadotukseen:

Hydrolannosta 8.5 g eli 85 ml / 10 l vettä
CaNO3 3.5 g eli 35 ml/ 10 l vettä

Tulos N 104 P 51 K 213 ... jne 487  jos on liian vahvaa niin laimenna toki !!

Palkojen kypsyessä typen määrää kanattaa leikata ja lopulta käyttää vain hydrolannosta tai ripening lannoitetta (sama kuin mono P-K) jolloin typen määrä saadaan vähiin.

Päällikkö

Löytyykös vielä noita jauheita :D Olisi kiinnostus ja tarve noille :) Laitteleppa yv:tä ja kerro lisää :P