lokakuu 06, 2024, 07:28:22 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


KEMIRAN HYDROLANNOS KIMPPATILAUS !

Aloittaja cornell, heinäkuu 19, 2007, 12:54:18 ip

« edellinen - seuraava »

cornell

Tämä satsi on tälläerää loppu. Ca NO3 pussista jäi kuitenkin lähes puolet jäljelle... sitä kun menee vähemmän NPK lantaan verrattuna.

Jos löytyy lisää innokkaita ostajia, voin hakea vielä yhden säkin Hydrolannosta. Tämä edellyttää kuitenkin sitä, että tavaraa varataan ainakin se 10 kg.

Hinta on sama kuin yllä ilmoittamani eli 1kg 8 e ja 2 kg 16 e + postit.
¨käynks mä usein täällä?¨

cornell

Lisäystä lannoiteohjeisiin... toi sadotusliemi voi olla monien tarpeisiin liian tiukkaa, jolloin sitä tietysti kannattaa laimentaa...

Jos ei pysty seuraamaan johtokyvyn muutosta EC mittarilla niin reso kannattaa topata vedellä... eli lisätään reserviin vettä haihtuneen tilalle eikä uutta lannoiteliuosta... eli ihan perusmeininki
¨käynks mä usein täällä?¨

puuhis

Lukasin tarkemmin tuon Cornellin ohjeellisen lannoitusneuvon ja on mun mielestä kans aika stydit, varsinki typen osalta. Tulee reheviä heikkovartisia taimia jos antaa liikaa sitä N-Ca osaa(Näin kävi itelle.)
Suosittelisin taimille vaan 1...1,5g sitä N-Ca:ta. Isommillekkaan puskille en oo antanut yli 3,5g, edes tomaatille! Ja kasvu on ollut hyvin vehreää. Hydrolannoksen osalta Cornellin ohje on jees:)

Ite lanttasin emoliuokset 30% niin saa kerralla molemmat nesteeksi.
1kg + 2,35 litraa lämmintä vettä ja 0,5kg + 1,2l

Iso käsi lannoitteesta, Cornelille ja välityksestä Calmille! Kiitos
Whuuuh

cornell

Voit olla oikeassa... lukekaa kasvejanne ja pihistelkää typessä... mun tämän kauden analyysini on se, että käytin hieman liikaa typpeä sadotuksessa, mutta vegetyksessä aika sopivasti... typpi ehkäisi kukkimista ja kasveista tuli isoja ja toisaalta aivan ylärajoilla liikkunut lannoitevahvuus esti taimien venymisen natikan alla... kasveista tuli tuuheita ja kompakteja...

Jostain olen kuitenkin lukenut, että taimivaiheen lannoitus heijastuu myös satovaiheeseen... eli en ole varma miten toi taimivaiheen korkea typpipitoisuus heijastuisi sadotukseen... tarkkailkaa kasvejanne... :D

Todella hyvä kommentti Puuhis ja kommentoikaa muutkin ja pistäkää toki omia blendejä esille...
¨käynks mä usein täällä?¨

puuhis

Onko tämä Hydrolannoksen kyljessä tullu N-Ca samaa tavaraa ku Nutriforten mukana tullu... Siis pitoisuuksiltaan?
Whuuuh

ChaiN

Onko lannotetta vielä jäljellä?
Jos on niin 16egen setin olisin halukas ostamaan.
oispa aina Kesä...
mut Jossain paistaa aina...

cornell

LainausTämä satsi on tälläerää loppu.

eli ei ole tarjolla... sorry... mutta jos ja kun tarpeeksi kiinnostusta esiintyy voi tilata lissää... joku muu voisi ottaa tän asian hoidettavakseen... esim chiliyhdistys....
¨käynks mä usein täällä?¨

tknummelin

Lainaus käyttäjältä: "cornell"
eli ei ole tarjolla... sorry... mutta jos ja kun tarpeeksi kiinnostusta esiintyy voi tilata lissää... joku muu voisi ottaa tän asian hoidettavakseen... esim chiliyhdistys....


Rahallisesti onnistuisi, mutta jonkun pitäisi ihan sitten hoitaa sitä hommaa myös. Hurja homma ottaen huomioon sen, että luvassa olisi nolla euroa palkkaa ja hyvin niukasti glooriaa...Vapaaehtoisia?

Nimim. kaksi työtä ja opiskelut

(tänä aamuna muuten lähti 34 aloituspakettia, joista osa oli jo kuukauden myöhässä  :oops: )

hejkki

Minä voin ilmoittautua vapaaehtoiseksi (työtön kun olen niin aikaa on) jos löydän noita lannoitevermeitä täältäpäin :)
Vilkaise blogiani: https://chili.moikka.fi/

cornell

Ei ole hirveä homma, tarvitaan vain aikaa... ja auto (tai lainataan), hyvälaatuinen keittiövaaka sekä järjestelykykyä.

En ole varma kannattaako uutta settiä tilata ennen kuin edellisen tilanneet ovat sitä kilvan forumilla kehuneet. Jos homma ei jostain syystä nouse siivilleen, jäävät lannoitesäkit "diilerin" tahi yhdistyksen tappioksi...

Hommahan menee yksinkertaisuudessaan siten, että kerätään nimiä listaan ja selvitetään mistä lannoitteita helpoiten saa. Kun tilaajia on tarpeeksi, haetaan säkit, pussitetaan pienpakkauksiin ja jaellaan. Jos joutuu postittamaan niin siinä on kyllä sitä hommaa... itse pääsin eroon lähes kaikesta lannoitteesta miittissä.

Mulla on puoli pussia CaNO3 lantaa jonka voisin melkein lahjoittaa projektiin, mutta en kerkiä kuskailemaan sitä yhtään mihinkään.

Huom. Kannattaa olla tarkkana, että ostettavat säkit ovat kuivia! Kun säkkiä joutuu jakelemaan, niin vettynyttä tavaraa on todella vaikea punnata. Myöskin se tosiasia kannattaa huomioida, että 25 kg säkistä ei tule 25 kpl 1 kg annoksia... hävikkiä syntyy kaikessa punnailussa ja se säkin pohja on usein kostunutta/ paakkuista jne.

Katelkaa vaikka keväällä ilmaantuuko tarpeeksi innokkaita.
¨käynks mä usein täällä?¨

ajke

No kaikesta huolimatta tilasin pussin kumpaakin. Hintaan:

Hydro: 35,60€
Salpietari: 10,15€
Toimitus: 35€

yhteensä: 80,75€

Eli jos joku haluaa osille, niin tietoa tännepäin. Lupailivat toimitusta parin viikon sisään. Hintana jo vakiintunut markkinahinta :). Pakkauskoko on varmaan ihan hyvä (1+.5)?

Tavara tulee sijaitsemaan Tampereella. Jos noudat Peltolammilta tai Hervannasta aiheuttaen minimivaivan niin sitten 5€/setti.

Cornellilla ohjetta mitä ei ehdottomasti kannata tehdä, kun saan säkit?

cornell

Ihan puolivahingossa päätin kurkata chilifoorumia ja hienoa, että joku jatkaa halvan hydron ilosanoman levitystä!!!

EDIT: tarkista hydrolannossäkki noutopisteessä! Jos se on valmiiksi kivikova tai todella paakkuinen, niin elä ota sitä. Paakkuuntuminen ei haittaa ammattiviljelijää jonka reso vetää koko säkin, mutta herrastelija on pulassa. Lannotteita säilytellään alan liikkeissäkin miten sattuu.

Huonoin juttu mitä voit tehdä on, että avaat säkit kyljestä ja viet ne kevääksi kosteaan ulkovarastoon lojumaan. Hydrojauho kovettuu saadessaan kosteutta eli yritä pitää se kuivassa (ilmankosteus ei haittaa). Salpietari reagoi tiettyjen muiden kemikaalien kanssa räjähtäen, joten pidä säkit erillään muista kemikaaleista :wink:

Oma diilaukseni kävi suhteellisen vaivattomasti, mutta kannattaa miettiä pakkausta ja lähetyspakettia jo edeltäkäsin, niin et tympäänny hommaan kun tilauksia alkaa sadella ja muutakin tekemistä olisi. Homma kuihtuu käsiin jos toimitus on tyyliä joskus lähitulevaisuudessa.

Hyvä kevättä kaikille ! Itsellä taitaa olle edessä sapattivuosi chileistä, mutta Kemiran tavara seuraa muuttokuormassa!
¨käynks mä usein täällä?¨

ajke

Tulihan se.

Tavarat saapuivat. Viimeistään huomenna ositeltuna. Vielä on 16kg jäljellä. Luulen siis, että kannattanee kysyä pidemmänkin ajan kuluttua, jos tarvetta ilmenee  :)

Pikatutkimuksen perusteella kuivaa jauhoa ja nätisti muovitettuna lavalle. Eli ei varmaankaan ongelmia odotettavissa. Mitä nyt vähän pölyä



Lare78

Jos settiä vielä löytyy, niin tänne kyllä kelpais semmonen parin kilon satsi.
Toimitus onnistunee postilla, vai...?
Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä!

Janme

Tännekin yksi setti kelpaisi. Jos vain postitus millään onnistuu...
-Janme

keto

Sama täällä, jos postitus vaan onnistuu eli 2 kg kelpaisi...  8)
CAVOK

chilimursu

Olen myös kiinnostunut, mikäli postitus Helsinkiin onnistuu...

ajke

Täytyy punnita paljonko on jäljellä. Luultavasti tarpeeksi. Maanantaina tai tiistaina saan postiin. Samoin inventaariopunnitus menee siihen.

Kilon paketin lähetys on 7.90€ ja kahden kilon 9.30€.

Tai siis 1kg+0.5kg on likimäärin kaksi kiloa eli 7.90 ja 2kg+1kg on likimäärin neljä eli 9.30. Laittakaa privaan osoitetta niin pistän vaihdossa tilinumeron  8)

Jos samalla alueella on tarpeeksi väkeä, niin melkein kannattaa ostaa pussit itse ja jakaa suoraan. Tämä projekti on ollut kaikkein tuottoisin Postille.

Vaikkapa neljä kaveria ostaa kaksi kiloa postin kautta (yhteensä 8kg):
4*16€+4*9.30€=101.2€

Agrimarketista pussit 20kg+20kg yhteensä 80.75€

Jos jonkun tuttu tilaa muutakin ja saisi ilman toimituskulua, niin olisi enää 45.75€...

Jos joku vielä haluaa niin toki lähetän :D. Välillä on helpompi hoitaa homma tarpeeksi pienessä paketissa ovelle.

ajke

Kaikille kolmelle yksityisviestiteelle on kahden kilon setit. Lisäksi jäljellä yksi kaksikiloinen setti ilman ottajaa. Sitten on oikeastaan loppu.

ajke

Juu eli kaksi kiloa on maksimissaan jäljellä. Jää vielä itellekkin pari kiloa  8)
Kilosta tulee nykyannoksilla jotain 1500litraa hydrovettä tai aikapaljon enempi multaan. Eli ei parvekkeella vielä näillä rakennelmilla paljoa kulu.

Lähinnä siis piti sanoa, että:
Jos jollain tilanneista loppuu kastelukalkkisalpietari kesken, niin postimaksulla saa lisää niin kauan kuin miulla on jakaa.

Muille halukkaille vaikka 50senttiä aineesta ja 50senttiä purkista + postimaksut  :lol:

Tilausta ja välitystä suunnittelevalle:
-Katso muutamaa viestiä aiemmin Cornellin vinkit http://javu.kapsi.fi/inferno/viewtopic.php?p=35925#35925
-Pakkaa kaikki kama kerralla esim pakasterasioihin. Vähän mukavampi lähetellä myöhemmin, kun on jo paketoitu.
-Annostelusta tulee (suola)pölyä. Tekee hyvää esim. elektroniikalle. Ulkoilma suositus.
-(en mää tästä kyllä kauheasti ressaantunut :roll:)