tammikuu 09, 2025, 22:28:00 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Osto vinkkejä thaimaasta

Aloittaja chiliita, tammikuu 07, 2004, 02:24:48 ap

« edellinen - seuraava »

chiliita

Hyvää uutta vuotta teille kaikille !
Nyt kaipaan ostovinkkejä. Lähden lähipäivinä thaimaahan luitani lämmittämään, ja osan lomastani pyhitän niiiin rakkaille tuleville taimiversoilleni.
Onko siis olemassa lajikkeita joita kannattaa erityisesti sieltä etsiä ja tuoda kotiin, vai onko noin että jo kaikkea saa täältä vaivattomasti ?

Gekko

Taitaa olla melko vaikeaa löytää mielenkiintoisia lajikkeita tuolta paikan päältä. Olen itse ostellut chilejä mm. Intiasta, Karibialta ja Etelä-Amerikasta, ja tilanne on oikeastaan sama kuin muuallakin maailmassa: eivät itsekään tiedä mitä lajikkeita myyvät. Ja annuumejahan ne Aasian torilta ostetut sitten ovat, toisin kuin Etelä-Amerikassa. Mielenkiintoisemmat lajikkeet saat alan harrastajilta esim. Suomesta.  :cool:

Toki voi olla mahdollista törmätä asiantuntijaan Thaimaassakin, mutta vaikeaa se saattaa olla.
Solanaceae et vitae

rusettinöpö

itse kävin syksyllä malesiassa ja ei sieltä ainakaan löytynyt kuin perus annuumia.

jos kiinalaisen tavaratalon satut löytämään niin kannattaa etsiä ruokaosastolta maustehylly. suosittelen Tom Jam instant paste! ja jos kiinalaista syö niin tom jam keitto ehdottomasti alkukeitoksi.
since 03.2003 ja aivan seonnut

Janne

Lainaus käyttäjältä: "rusettinöpö"ja jos kiinalaista syö niin tom jam keitto ehdottomasti alkukeitoksi.

Tom Yam on kyllä mainiota soppaa vaikkakin thaimaasta kotoisin :)
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Pacsu

Viime vuonna kävin paikan päällä, ja Bangkokissa tuli koluttua mielenkiintoisia toreja, mutta valitettavasti sato on aika annuumvoittoista. Suht pieniä, tulisiakin ns. mouse shit chilies, löytyy joka paikasta ja niitä löytää Suomestakin, joten sieltä raijaaminen on turhaa.(Tiedän että se matkalaukku on kuitenkin niin täynnä takasin tultaessa, kun ostettavaa on pilvin pimein ja hinnat on halvat.)  :D
Ehkä etsisin mieluummin hyviä resptejä, ja niitä thaikeittiö onneksi pursuuakin.  :laugh:
Computers are like air condition, when you open windows, it won't work.