tammikuu 10, 2025, 01:11:50 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Yöperhosia ja tähtiä ja meteoreja ja taivaan ihmeitä..

Aloittaja mimmukka, elokuu 18, 2007, 19:02:16 ip

« edellinen - seuraava »

mimmukka

Muita chiliharrastajia joita kiinnostaa / harrastaa jotakin noista otsikossa mainittuja asioita?
Itse vahingossa törmäsin yöperhos harrastajiin ja kiinnostuin kovasti ja opettelin myös kuvaamaan niitä vau se oli hienoo.
Kuvailen paljon muutakin.
Taivaan ihmeitä... tähtiä meteoreja jne.. niistä kiinnostunut jo pienenä tyttönä.. JA niitä ei saa koskaan ihailtua tarpeeksi.  :roll:
...Totuus on taruakin ihmeellisempi...

svalli

Minä en raaski tappaa perhosia, mutta keräilen niitä kameralla ja olemme pojan kanssa kasvatelleet toukkia, jotka ovat koteloituneet ja sitten olemme vapautaneet perhoset. Nytkin meillä on pari American Dagger Mothia koteloituneena.

Näkyikö Perseidien meteorittiisade Suomessa viikko sitten? Istuskelin pihalla puolisen tuntia sunnuntai-iltana ja näin viisi kunnollista, joilla oli semmonen kipinävana perässä. Meillä ei ole katuvaloja lähistöllä ja kesäöisinkin on pimeää joten taivaankappaleiden katselu on yksi iltahuveista. Sateliittejakin näkee tosi paljon, kun vaan vähäsen aikaa jaksaa tiirailla auringonlaskun jälkeen.
Ei reisuus rikastu, mutta viisastuu...

terawatti

öisin tulee kaikenmaailman mömmiäisiä(perhosia?) huoneeseen. niitä on tosi kiva pyydystellä sit purkkeihin  :roll:  sen enempää en harrasta perhosia...

joskus tulee öisin katteltua tähtiä yms taivaankappaleita
se on siistii  :shock:  :D
Shiny Frog-device

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "mimmukka"Muita chiliharrastajia joita kiinnostaa / harrastaa jotakin noista otsikossa mainittuja asioita?
Itse vahingossa törmäsin yöperhos harrastajiin ja kiinnostuin kovasti ja opettelin myös kuvaamaan niitä vau se oli hienoo.
Kuvailen paljon muutakin.
Taivaan ihmeitä... tähtiä meteoreja jne.. niistä kiinnostunut jo pienenä tyttönä.. JA niitä ei saa koskaan ihailtua tarpeeksi.  :roll:

Joskus kauan sitten ilmestyi Jippo-niminen lehti, jossa oli aina rakennussarja mukana... Miten sitä tulikaan odoteltua aina uutta lehteä, jonka mukana oli aina uusi vempain!! Ja kerran siellä tuli tähtikaukoputki... Voi sitä riemua! :)  No, eihän se putki ollut varsinaisesti aivan mieletöntä laatua, mutta kyllä silläkin tuli kuuta ja tähtiä katsottua - ja vieläpä kuviteltua, että näki jotain ennen näkemätöntä! ;-)

Mr.C

Täällä yksi taivaan ihmeiden havainnoija...ihan putken kanssa ;)
Ja kyllä Perseidit näkyy suomessa joka vuosi...tänä vuonna vaan oli kelit vähän liian pilviset suuressa osaa suomea...

Mr.C

svalli

Lainaus käyttäjältä: "Aji Inferno"Joskus kauan sitten ilmestyi Jippo-niminen lehti, jossa oli aina rakennussarja mukana... Miten sitä tulikaan odoteltua aina uutta lehteä, jonka mukana oli aina uusi vempain!! Ja kerran siellä tuli tähtikaukoputki... Voi sitä riemua! :)  No, eihän se putki ollut varsinaisesti aivan mieletöntä laatua, mutta kyllä silläkin tuli kuuta ja tähtiä katsottua - ja vieläpä kuviteltua, että näki jotain ennen näkemätöntä! ;-)

Mulle tuli tästä jotain outoja muistikuvia mieleen. Aivan kuin olisin itse lukenut samaa lehteä joskus. Oliko se sellainen pahvista taiteltava ja liimattava putki, missä oli muoviset linssit. Tulikohan siinä mukana jokin kartta kuun kraatereista?

Vanhuus ei siis tule yksin, kun ei enää muisti pelaa.
Ei reisuus rikastu, mutta viisastuu...

Neutroni

Lainaus käyttäjältä: "mimmukka"Muita chiliharrastajia joita kiinnostaa / harrastaa jotakin noista otsikossa mainittuja asioita?

Joo, on.

LainausItse vahingossa törmäsin yöperhos harrastajiin ja kiinnostuin kovasti ja opettelin myös kuvaamaan niitä vau se oli hienoo.

Yöperhosia kuvaamaan, se on aika haastavaa valaistusoloista johtuen. Itsekin kokeilin joskus, kun mökin nurmikolla kasvoi yksinäinen valkolehdokki. En vain jaksanut odottaa, että kiitäjä saapuisi paikalle.

Perhosia olen kerännyt kauan, ensimmäiset ovat vuodelta 1981, joskin silloin minä pyydystin ja isä levitti ne. Nyt on tosin mennyt muutama vuosi hiljaiselolla, kun olen rakentanut kämpän ja hoitanut kaksosia.

LainausTaivaan ihmeitä... tähtiä meteoreja jne.. niistä kiinnostunut jo pienenä tyttönä.. JA niitä ei saa koskaan ihailtua tarpeeksi.  :roll:

Teoreettinen astronomia on kiinnostanut vielä kauemmin kuin perhoset. Viime talvena innostuin vihdoin myös havainnoimaan itse ja ostin sen edullisen venäläisen TAL-putken Ursasta. Liekö M51 haastavin kohde jonka olen nähnyt tuolla.

Neutroni

Lainaus käyttäjältä: "svalli"Minä en raaski tappaa perhosia, mutta keräilen niitä kameralla ja olemme pojan kanssa kasvatelleet toukkia, jotka ovat koteloituneet ja sitten olemme vapautaneet perhoset. Nytkin meillä on pari American Dagger Mothia koteloituneena.

Ei pahalla, mutta tuollaisen ulkomaisen perhosen vapauttaminen täkäläiseen luontoon on aivan sama kuin ufo-oliot siirtäisivät suomalaisen perusjätkän vailla varusteita Amazonin viidakkoon. Noutaja tulee kyllä aika vihaisesti, eikä perhosella ole ennen sitä mahdollista elää lajilleen ominaisella tavalla.

Janne

Lainaus käyttäjältä: "Neutroni"Ei pahalla, mutta tuollaisen ulkomaisen perhosen vapauttaminen täkäläiseen luontoon...

"svalli
...

:wink:
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Neutroni

Lainaus käyttäjältä: "Janne"
"svalli
...

OK, sitten tilanne on toki aivan eri. En huomannut tuota ja luulin noita otuksia joksikin tilauskamaksi. Joskus harrastajat löytävät Suomestakin jotain todella eksoottisia lajeja siksi, että ihmiset tilaavat maailmalta niiden munia, kasvattavat niitä huvikseen ja vapauttavat luontoon.