tammikuu 10, 2025, 00:45:42 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

BioBizz Bloom

Aloittaja Tupe, elokuu 23, 2007, 18:28:37 ip

« edellinen - seuraava »

Tupe

Eli, olen searchia käyttänyt jo jonkin tovin enkä ole löytänyt, miten tuota annostelisi oikein? Kun tuota bloomia viiden litran kastelukannuun hieman lorautin(määrästä vaikea sanoa mitään) niin muutaman päivän sisällä Fataliista ja Aji Cristalista hävisi nuput kokonaan!

Eli kuinka paljon laitatte esim. litraan vettä tuota bio bloomia?

Toinen kasvatusvuosi jo menossa mutta tuli vähän tyhmä olo kun lannoitin ja kukat hävis!  :mrgreen:

tknummelin

Hepskukkuu, Viherpeukun sivuilta löytyy ko. tuote ja sille myös annosteluohjeet: http://www.viherpeukku.fi/catalog/product_info.php?products_id=312

"ANNOSTELU: 20-40 ml/ 10 l"

Ja noissahan on melko tarkalleen 10 ml korkit, joten siihen viiden litran kannuusi kun sujautat yhdestä-kahteen korkillista, niin pitäisi sujua :)

Tupe

Täytyypi koittaa! Ihmettelen vain, kun tuo ylilannoitushan pitäisi olla aika vaikeaa noilla BioBizz tuotteilla ja heti onnistuin hävittämään kukat...

No, ens kerralla ei menna ahteri edellä puuhun ja voishan niihin annosteluohjeisiin enemmän perehtyä, mut oli vaan niin kauhee kiire lannoittaa...  :roll:

Xbow

Juu, täällä olisi hieman samantyyppien kysymys, eli minulla alkaapi habanero olla ns. "kriittisessä" vaiheessa kukkimisen suhteen, parisenkymmentä kukkaa auki, pari chilinalkua :D ja yksi kukka pudonnut  :(

Purkin ohjeissa on tietyt määrät joo, mutta jostain olin lukevinani, että habanero tarvitsisi n. puolet siitä ravinnemäärästä mitä esim. tyypillinen annuum. Tässä sitten arvotaan, altakasteluruukku on ja tarkoituksena on lisätä kaikki litkut säiliöön -- onko järkeä vai kannattaako lisäravinteet antaa multaan ?

Multasekoituksena on kevytsoraa, kekkilän kasvatusallasta ja altakastelumultaa ( kasvuvauhti ainakin on ollut ihan mukava ). Uudessa ruukussa ( 23cm mimosa ) chili on ollut vasta 3-4 viikkoa joten oletettavaa on että ravinteet pitäisi sellaisenankin riittää mutta altakastelu... Annuumien kanssa on vähän harjoiteltu, tuntuisi että niiden tapauksessa tarvitaan jotain 2ml / l jotta hili jaksaisi tehdä niitä palkoja enemmän mutta voin pahasti olla väärässä.

No, itse jatkan edelleen wanhan suunnitelman mukaan eli 1ml / l silloin tällöin mut ei enempää kerralla. Onko liian vähän tai paljon ( eli siis tapaus C.chinense, altakasteluruukku ja yllämainittu multasörsselssöni )?
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti