lokakuu 06, 2024, 22:18:40 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Ötökkä puhdistus???

Aloittaja Torakka, elokuu 27, 2007, 21:19:36 ip

« edellinen - seuraava »

Torakka

millä ötöt pois chileistä mulla on ihan joka chilissä oksien kohalla sellasie pieniä pilkkuja luulin roskiks katoin suurennus lasilla niin jalat ja lärpätin sillä oli ja raidi on aika vahvaa settiä ja noot tekee nyt kukkia ja palkoja niin en uskalla mitään tsernobyliä noille tehä???

mänty suopaako??

manux

kokeileppa vaikka tämän avulla tunnistella öttiset ensin. Kun tiedät kuka vihollinen on niin voit paremmin suunnitella torjuntakeinoa.

Torakka

ei mikään noista koska se on pienempi kun mikään noista ja se ei tee seittiä ja se syö lehtiin reikiä

Mr.C

Lainaus käyttäjältä: "Torakka"millä ötöt pois chileistä mulla on ihan joka chilissä oksien kohalla sellasie pieniä pilkkuja luulin roskiks katoin suurennus lasilla niin jalat ja lärpätin sillä oli ja raidi on aika vahvaa settiä ja noot tekee nyt kukkia ja palkoja niin en uskalla mitään tsernobyliä noille tehä???

mänty suopaako??


Osta Neem öljyä...jo vain alkaa ötökät lähteä..! täysin orgaaninen tuholais myrkky...viherpeukku myy...

http://en.wikipedia.org/wiki/Neem_oil ....ja tuolta vähän syvällisempää infoa...

terawatti

BTW se kirjoitetaan Mäntysuopaa  :D
Shiny Frog-device

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: "terawatti"BTW se kirjoitetaan Mäntysuopaa  :D


sovitaanko että nämä turhat pätemiset jätetään tähän. en usko että kukaan meistä kirjoittaa kaiken täydellisesti.
(kuten varmaan huomaat niin en laiskuuttani käytä koskaan isoja kirjaimia, enkä tule käyttämään).
Meillä määrää Nainen!

Xbow

En osaa vielä sanoa kuinka hyvin tehoo, mutta itsellä on purnukassa Neem-öljy - 3% mäntysuopa liuosta, jota sitten räimin chilin päälle reippahasti mikäli tilanne näyttää siltä että joku ötökkä mellastaa.

En tiedä onko järkevää sumuttaa noita yhdessä vaiko erikseen. Viherpeukussa suositeltiin käyttämään vähän saippuaa jotta öljyn saisi paremmin liukenemaan. Veteenhän öljy ei liukene, ravistelen itse purnukkaa ennen suihkutusta rivakasti, jolloin tuloksena on valkoinen emulsio.
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

manux

Lainaus käyttäjältä: "Xbow"En tiedä onko järkevää sumuttaa noita yhdessä vaiko erikseen.


Erikseen kannattaa suihkutella. Mäntysuopa on kasville vahingollinen, jos se jätetään lehdille.

Ensin ruiskitaan mäntysuopa kasveille, annetaan vaikuttaa 10-20min ja huuhdellaan suopavedet pois. Seuraavaksi ruiskitaan neemit kasveille ja neemejä ei huuhdella pois.

Mäntysuopa laskee veden pintajännityksen ja hukuttaa kirvat. Neem taas on myrkkyä kirvoille jotka imevät nesteitä kasvista. Neem tappaa/laittaa kasvia syövät kirvat voimaan pahoin, jolloin kirvat etsiytyvät muualle(jos voivat).

Torakka

pitää tilata tota neemiä ku saa opintotuen

Juho

Tehoaako Neem öljy muihinkin ötököihin, esim ripsiäisiin?

Nuthead

En mä kyllä ole koskaan suihkuttanut vedellä pois mäntysuopaliosta ja ei siitä kyllä mitään haittaa itse kasville ole ollut!
-pähkinäpää-

manux

Lainaus käyttäjältä: "Nuthead"En mä kyllä ole koskaan suihkuttanut vedellä pois mäntysuopaliosta ja ei siitä kyllä mitään haittaa itse kasville ole ollut!


Tuurillahan ne laivatkin seilaa... :) Riippuu toki kuinka tanakkaa suopaliuosta käyttää. Käytännössä  mäntysuopaliuos voi tukkia lehtien ilmaraot -> kuolleet lehdet -> kuolleempi kasvi, jos ei suopaliuoksia huuhtele pois. Omakohtaisesti kun tuota testasin turhalla puskalla eräänä syksynä niin sain nätin puskan, jossa oli vihreet kuolleet lehdet kiinni. Itse ruiskuttelen kasvit mäntysuovalla huolellisesti - sekä lehtien ylä että alapinnat.

O

Itämaiset kaupat myyvät neem öljyä ihon hoitoon. Mahtaakohan olla samaa tavaraa tai käytettävissä myös punkkien torjuntaan tarvittaessa? Näyttäisi ainakin vaalemmalta, lieneekö laimeampaa?
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson

Hombre

Lainaus käyttäjältä: "O"Itämaiset kaupat myyvät neem öljyä ihon hoitoon. Mahtaakohan olla samaa tavaraa tai käytettävissä myös punkkien torjuntaan tarvittaessa? Näyttäisi ainakin vaalemmalta, lieneekö laimeampaa?

Onko öljyssä mahdollisesti jotakin muutakin joukossa?
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

Herra 47

Neem öljy ei ole mikään ötökkä myrkky eikä varsinaisesti tapa ötököitä... Se vaan on niiden mielestä pahaa eivätkä tule mielellään kasviin joka on suihkutettu neem öljyllä... Joten tämä sopii paremmin ennalta ehkäisyyn ja torjunnan jälkeen estämään uutta hyökkäystä kasviin... Eli ei pitäisi olla muuta joukossa
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Hombre

Tuskin peukun öljyssä onkaan lisänä mitään, mutta tarkoitinkin itämaisten kauppojen myymiä ihon- ynm hoitoon tarkoitettuja Neemejä.
Minulla on muuten hankinnassa Neempuun siemeniä, saa nähdä koska tulevat.  :D
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

O

Lainaus käyttäjältä: "herra 47"Neem öljy ei ole mikään ötökkä myrkky eikä varsinaisesti tapa ötököitä... Se vaan on niiden mielestä pahaa eivätkä tule mielellään kasviin joka on suihkutettu neem öljyllä... Joten tämä sopii paremmin ennalta ehkäisyyn ja torjunnan jälkeen estämään uutta hyökkäystä kasviin... Eli ei pitäisi olla muuta joukossa


No ei tapa suoraan, mutta estää lisääntymästä. Ihan riittävältä kuulostaisi torjuntaan pelkästäänkin.

The effectiveness of Neem Oil is based on several modes of action. It disrupts insects' hormonal balance so they die before they molt to the next life stage. Neem Oil suppresses some insects' desire to feed and also repels in areas that have been sprayed.

On tarjolla puhdasta neem öljyä ja myös bergamotin ja ties minkä kanssa.
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson

gurgo



Jaahas, eihän tässä auta muuta, kun mähä myrkytän ne! Annetaan nyt aluksi raidi käsittely, sitten mäntysuopaa ja lopuksi viellä neemiä kehiin. Toivottavasti päästään eroon noista, ettei tarvitse pois heittää.