tammikuu 10, 2025, 19:19:05 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

joko pian sisään

Aloittaja pete79, syyskuu 01, 2007, 09:40:18 ap

« edellinen - seuraava »

pete79

joo tuossa ilmojen viiletessä on herännyt ajatuksia että kuinkahan kasveja tohtii vielä pitää pihalla kasvarissa? yölämmöt ovat pudonneet jo kuitenkin 0-5c tietämille vai vieläkö uskaltaa luottaa kelin lämpenevän. rocoto perkele vasta aloitti podien kypsyttelyn joten menee aikansa ennen kuin ne on kypsänä eikä mitään kummempaa lisävalaistusta ole sisällä antaa 3 loistaria ja paria 30w esliä lukuunottamatta. mahtaisko noilla sadon loppukypsytys onnistua? inca berry oli saanut jo kipeetä ja pudottanut kaikki lehtensä, mutta kaikki muut vielä ok!!! joten millä mielellä joko sisälle?

Herra 47

auton sisätilan lämmitin kasvariin ja ajastimella pistät sen nin että ilta kun viilenee niin lämmitin päälle ja paivällä päin vastoin niin kasvukausi pitenee mukavasti
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Rach

Juu, mä kans eilen mietiskelin et mitäs nyt ku rupee kohta hallaöitä tulemaan. Auton sisätilalämmitin toki löytyis, mut 2kW tehoinen kapistus syö äkkiä aika ison loven sähkölaskuun. Jätin hydrot vielä kasvariin pöriseen, hallaharsoa tukevasti päälle. Multachilit toin sisälle eteiseen.

Pistetääns nyt tähän samaan vielä, et miten tuo hallaharso, jos sitä on pari kerrosta öin ja päivin? Ei millään jaksais ripustaa sitä joka yö erikseen ja päivisin taas ottaa pois. Lisäks muistelisin et jossain olisi ollut mainintaa siitä, et chilit kypsyis paremmin, jos ois harsoa päällä. Onkohan tässä mitään perää vai oonko nähny (toive-)unta?  :lol:

Torakka

mulla on nyt kasvit terassilla ja ens viikolla nostan ne sisään

Toni

Mulla on jo kasvit sisällä lämpimässä natikan alla, kun lupailivat jo hallaa.

Aji Inferno

Ilman tätä ennätys(?)aikaista kylmenemistä, ainakin etelässä chilit olisivat voineet olla ulkosalla (ilman kasvariakin) helposti vielä ainakin kuukauden. Satunnaisista halloista ne eivät yleensä kuukahda, mikäli ovat saaneet tottua hyvissä ajoin viileneviin ilmoihin. Tuollainen +5 on lähes kaikille lajeille aivan ok ja vähemmässäkin tarpeen tullen pärjäävät. Äkillinen kylmäshokki onkin sitten paha useimmille.

Tupakka

Kasvihuoneen mittarin mukaan on kylmimmillään käynyt nyt kahdessa asteessa. Eikä palkoa pukkaavat kasvit ole moksiskaan.

Nyt kun vielä forecan sää lupaa Helsinkiin täksi viikoksi hädin tuskin alle 10 asteen alle putoavia lämpötiloja niin kohtuu luottavaisin mielin olen ainakin itse. Heti jos rupeaa negatiivisia lukemia enää lähemmäksi menemään niin lämmitin kyllä heivataan kasvariin.

Tärkeä juttu on sinänsä kun ei sisätiloissa oikein noilla muutamilla loistareilla kykene kasvattelemaan näitä palkoja. Eli pidetään ulkona niin kauan kuin säät sallii.
Joo.