tammikuu 09, 2025, 22:53:37 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

dippi sipseille...

Aloittaja Torakka, syyskuu 03, 2007, 20:29:08 ip

« edellinen - seuraava »

Torakka

vahvistin vähän pirkan taco sipsi dippiä lisäämällä kuivattua habaneroa sinne puoli ruokalusikkallista ja se oli HELV##llisen hyvää jotenka se meni siinä kun ehdin pari sipsiä syödä suosittelen todella lämpimästi

HellRaiser

Itse olen tykästynyt Lidl:n tiettyyn salsadippiin (medium, sellainen vähän makeahko maku). Medium on ainut hyvä näistä, tästä saa erinomaista kun lisää vaikka nyt Vicious viperiä jokusen tipan kyytiin, toki mikä tahansa soosi käy.
- Yet with strange eons even death may die -

tellie

Minulle taas eivät tahdo nuo valmiit dipit oikein upota... Valmisjauheet ovat kalliita kuin elämä, ja yksi pussi per kermaviilipurkki saa aikaan lähinnä kermaviilinmakuisen dipin. Oma valintani on siis änkeä maustekaapin sisältöä kermaviilipurkkiin oikein kaksin käsin.

Monta comboa on testattu, ja omaan makuun käy parhaiten dippi, jossa pohjana on pari ruokalusikallista sitruunapippuria. Siihen sitten lisäksi joko a) reilusti yrttejä maun mukaan b) reilusti paprikajauhetta, cajunmaustetta ja muita maun ja dipin tavoitteen mukaan sopivia mausteita.

Ja chiliä tietty sen mukaan miten nyt tuntuu hyvältä.

Maustumisessa menee tovi, joten kannattaa kuitenkin pitää järki mukana etenkin vahvoja mausteita käyttäessä.

e-Boy

Lainaus käyttäjältä: "tellie"Minulle taas eivät tahdo nuo valmiit dipit oikein upota... Valmisjauheet ovat kalliita kuin elämä, ja yksi pussi per kermaviilipurkki saa aikaan lähinnä kermaviilinmakuisen dipin.

Eikös noissa edellisissä dipeissä ollut kysymys salsadipeistä, eikä kermaviilidipeistä?    :wink:

Hyvää dippiä saa myös majoneesista (mikäpä ei olisi hyvää majoneesin kanssa). Sekaan habanerotabascoa ja chiliä murskattuna tai pilkottuna erittäin pieneniksi paloiksi. Rawit tuntuu sopivan tuohon hommaan täydellisesti.
"Habanero ja sitä tulisempi on siitä hyvää, että sitä voi syödä vaikka pilaantuneena: Maha menee sekaisin joka tapauksessa."
Meikän aloittelijan päiväkirja.

Torakka

toi mun dippi oli kermaviili pohjanen ja mun mielestä oli hyvää niinkun edellisestä viestistä voi päätellä  8)

Sweet Pepper

Minä olen jonkun aikaa ollut koukussa Lidl:n Kania salsaan, joka myydään sellaisessa lasipullossa. Sitä on oltava aina kotona. Hyvää sellaisenaan dippailuun tai sitten maustamaan erilaisia soosseja.

Kävimme pari viikkoa sitten Ruotsissa ja paikallisessa Ica-marketissa eksyttiin taas texmex-hyllyjen ääreen... Ostoskoriin tulivat seuraavat purnukat:

http://kuvablogi.com/nayta/633715/

En ole ainakaan meidän kylän kaupoissa noita Santa Marian salsoja nähnyt. Testimielessä otin itselleni tuon keltaisen tomaatin. Purkin kyljessä lukee med/hot, mutta oli kyllä minun makuun mieto mediumiksikin, vaikka minä en kauhean vahvasta tykkääkään. Keltainen salsa olisi sopivaa grillatun broilerin kyytipojaksi sellaisenaan, sipsien dipiksi turhan mietomakuista ja väritöntä  8)

Tuo extra hot taas oli vahvemmasta mausta tykkäävän miehenikin mielestä vähän liika rajua, jälkipotku siis tyrmäsi. Kun purkin aukaisi, tuli siitä outo hapan haju, joka ilmeisesti johtuu mukana olevasta tequilasta. Myös maku oli "erikoinen", ei välttämättä kaikkein paras... :roll:

Tuo Ican oma medium purkki piti sisällään ihan hyvää perussalsaa. Sekin kuitenkin ehkä aavistuksen enemmän miedon puolella minun makuuni. Seuraavalla kerralla on testattavaksi otettava hottia!

Lare78

Hmm... Sangen erikoista. Itse ostin tuossa männäviikolla juuri tuota haba-tequila salsaa, toivoen kokevani jotain mullistavaa. ...ja paskan marjat! Varmasti huonoiten sijoittamani €3,30 ikinä.
Maultaan ihan perus salsasoosia, mutta muutamaan otteeseen varovasti maisteltuani kumosin puoli tölkkiä sapuskan päälle. Eikä mitään, siis MITÄÄN, pienintäkään poltetta.
En erottanut mitään hajua/makua joka viittaisi edes tequilaan!!! Jos valmistajalta on unohtunut noi habanerot siitä soossista, niin olis se voinu laittaa sit edes tequilaa sen edestä. Ihan satavarmana oli viimeinen kerta kun rahojani moiseen saastaan haaskaan!!! :evil:  :evil:  :evil:
Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä!

e-Boy

Lainaus käyttäjältä: "Lare78"Hmm... Sangen erikoista. Itse ostin tuossa männäviikolla juuri tuota haba-tequila salsaa, toivoen kokevani jotain mullistavaa. ...ja paskan marjat! Varmasti huonoiten sijoittamani €3,30 ikinä.
Maultaan ihan perus salsasoosia, mutta muutamaan otteeseen varovasti maisteltuani kumosin puoli tölkkiä sapuskan päälle. Eikä mitään, siis MITÄÄN, pienintäkään poltetta.
En erottanut mitään hajua/makua joka viittaisi edes tequilaan!!! Jos valmistajalta on unohtunut noi habanerot siitä soossista, niin olis se voinu laittaa sit edes tequilaa sen edestä. Ihan satavarmana oli viimeinen kerta kun rahojani moiseen saastaan haaskaan!!! :evil:  :evil:  :evil:

Testattu on kanssa. Ei todellakaan MINKÄÄN LAISTA poltetta. Mutta eipä ihme kun katsoo tuoteselosteesta habaneron määrää:
LainausX-tra Hot Habanero & Tequila Salsa 240 g

Herkullinen, punainen salsa rohkealle! Hedelmäinen lime ja tulisen habanero chilin polte ovat ihastuttavassa tasapainossa jalapeño chilin, sipulin, tomaatin ja tequilan kanssa. Salsa sisältää aitoa José Cuervo Tequilaa sekä tuoretta habanero chiliä. Ainekset: tomaattisose, tomaatti (27%), sipuli, jalapeño chili, suola (1,7%), limemehutiiviste, etikka, muunnettu tärkkelys (maissi), tequila (0,5%), sokeri, valkosipuli, habanero chili (0,25%), aromi. Säilöntäaineeton. Laktoositon. Gluteeniton. Voimakkuus: Extra hot. Säilytetään avaamisen jälkeen jääkaapissa +2... +8 asteessa 1-2 viikkoa.

Santamarian sivuilta
"Habanero ja sitä tulisempi on siitä hyvää, että sitä voi syödä vaikka pilaantuneena: Maha menee sekaisin joka tapauksessa."
Meikän aloittelijan päiväkirja.

HellRaiser

Lainaus käyttäjältä: "Lare78"Hmm... Sangen erikoista. Itse ostin tuossa männäviikolla juuri tuota haba-tequila salsaa, toivoen kokevani jotain mullistavaa. ...ja paskan marjat! Varmasti huonoiten sijoittamani €3,30 ikinä.

Juu aika samat kuviot täälläkin, joskin kyllä se nyt rehellisyyden nimissä oli yhtä "tulista" kuin muutkin suomessa myytävät perus salsat, eli ei kovin tulista siis.

Ihan paikallisesta Citymarketista ja muista K-ryhmän kaupoista noita on varmaan sen vuoden päivät saanut ainakin. Eivät ole häävejä, helpommalla pääsee kun ostaa jonkun hyvänmakuisen salsan ja lisää siihen tulisuuden omin konstein.
- Yet with strange eons even death may die -