tammikuu 10, 2025, 11:37:55 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Turbo-Pubesta

Aloittaja Rach, marraskuu 14, 2007, 17:05:44 ip

« edellinen - seuraava »

Rach

Moi. Ebbi tuntuisi olevan tosiaankin tehokas. Vajaassa kahdessa kuukaudessa Champion on kasvanut 20W eslin alla jo 30cm korkeaksi ja tuuheaksi kasviksi, josta olen jo poiminut n. pari kymmentä nuppua. Vaikkakin liemi on tosi Micro-painotteinen, nuppuja vain puskee hullun lailla.

Samassa lootassa kasvaa Turbo-Pube, jolla kokoa on vasta n. puolet baccan koosta. Tää pube tuntuisikin kasvavan mieluummin leveyttä kuin korkeutta. Siitä olen myös bongannut jo muutaman nupun, mistä tulikin mieleen et kannattaisiko siitäkin poimia nuput tässä vaiheessa? Vai kenties antaa kukkia siinä pelossa, et niitä nuppuja ei myöhemmin syntyisikään? Entä sit tuo pölyttyminen vielä: onko edes pointtia kasvattaa vain yhtä pubea kerralla? Voiko se tuottaa mitään?

Sit sellaista vielä mietiskelin, et onkohan pubescens-lajin karvaisilla lehdillä jokin tarkoitus? Joillain kasveilla ne kait liittyy siihen, et lehti saa paremmin ilmasta kosteutta (tai jotain sinnepäin, korjatkaa jos oon väärässä). Mut ainakin tällä 2kk vanhalla turbo-pubella lehtien karvat muistuttaa lyhyttä parransänkeä, ja suihkuttaessa vettä vaikuttaisikin siltä, et vesi valuu vain helpommin pois.

Jännä kasvattaa samaan aikaan perusvarmaa Baccatumia ja täysin erilaista Pubescensia. En kyllä tiiä oliko kuin huono idea pistää niitä kasvamaan samaan astiaan, samoilla liemillä. Ebbi tuntuu niin hyvältä, et niitä vois rakennella lisääkin, jos vain jostain sais vähä valoa lisää...

manux

Voi olla todella vaikeata saada satoamaan turbo pubea baccan kanssa samassa hydrossa. Pubeille normisti menee puolta miedommat sadotuslitkut(ellei laimeammatkin) kuin baccoille.

Satoamisella tarkotan tässä yhteydessä kukkien pölyttymistä ja muuttumista marjoiksi. Veikkaan, että käy niin, että hienot kukat tippuvat sadoittain turbosta ja samalla bacca taas hyötyisi vieläkin vahvemmista liemistä...