kesäkuu 23, 2024, 06:14:24 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


CAP 220 Nahistuu Bubblerissa

Aloittaja xan0ri, joulukuu 10, 2007, 16:54:52 ip

« edellinen - seuraava »

xan0ri

Terve,

Osaisiko kukaan kertoa mistä mahdollisesti johtuu CAP 220:n nahistuminen (lehdet menee lötköiksi) Bubblerissa... Kyseessä on siis 26 litraa vetävä kotitekoinen bubbleri johon ilmaa työntää kaksi putkea peukun toiseksi suurimmasta resunin ilmapumpusta. Ravinteita olen vaihdellu 1.5/2 viikon välein (one part total grow) ja pullon ohjeen mukaan. Kasvi on laitettu vesiviljelyyn lokakuun lopussa / marraskuun alussa ja on nyt n. 35-40cm korkea. Samaisessa hydrossa on myös kaksi kappaletta Dutch/Haba F3-F4:sia jotka samalla historialla ja voivat oikein mainioisti. Yleisnäkymältään kasvit ovat vahvoja. sormen paksuiset varret löytyy.
Vieressä vielä toinen samanlainen setti jossa 1x red datil ja 2x Naga morich. Kaikki voivat hyvin. Sama historia myös.
Tuuletusta on 17" oskilloiva huonetuuletin ja valaistuksen hoitaa 250w natikka (monimetalli) n. 40 cm latvoista.
Monesti olen tarkistanut jotta juuret on hyvin vedessä (ulottuu jo pohjaan asti jos astia on tyhjä) ja että mätää ei ole.
Voisiko olla että cap220 on hieman arempi kylmälle kuin muut chilit? Nimittäin ilmojen lauhduttua olen pitänyt ikkunaa auki huoneessa ja pihalta tuleva ilmavirtaus osuu aika hyvin suoraan tuulettimen imuun.  :shock:
#079 ..and proud of it! :)

Haxxas

Jos juurimätä ei ole iskenyt, niin veikkaisin tuota kylmää ilmaa. Lajikkeiden kylmänkestossahan on huimiakin eroja, joten se olisi minun mielestä todennäköisin vaihtoehto.


Offtopic: Monimetalli natikka? Natikkahan ei ole mikään yleisnimitys tehokkaille lampuille vaan tarkoittaa yleisimmin suurpainenatriumlamppua. Monimetalli taas tarkoittaa monimetallihalogeenilamppua.

xan0ri

Lainaus käyttäjältä: "Haxxas"Jos juurimätä ei ole iskenyt, niin veikkaisin tuota kylmää ilmaa. Lajikkeiden kylmänkestossahan on huimiakin eroja, joten se olisi minun mielestä todennäköisin vaihtoehto.


Offtopic: Monimetalli natikka? Natikkahan ei ole mikään yleisnimitys tehokkaille lampuille vaan tarkoittaa yleisimmin suurpainenatriumlamppua. Monimetalli taas tarkoittaa monimetallihalogeenilamppua.


...Nyttemmin on cap220:n lehtien pintaan ilmestynyt muutama "läpipalanut" läiskä. Voisiko tuo kieliä esim. ötököistä tai vastaavasta?

..Ah, niin joo, kutsun yleisesti ottaen valaisintani natikaksi, vaikkei se sitä ole, niin meni termit sekasin.  :D
#079 ..and proud of it! :)

snu

Lainaus käyttäjältä: "xan0ri"...Nyttemmin on cap220:n lehtien pintaan ilmestynyt muutama "läpipalanut" läiskä. Voisiko tuo kieliä esim. ötököistä tai vastaavasta?


Tarkoittaako läpipalanut tällaista jälkeä?
http://javu.kapsi.fi/inferno/viewtopic.php?p=37791&highlight=#37791

Minulla syyksi paljastui ripsiäiset, aika hankalia huomata. Samanlaista tuhoa tekevät punkit. Muistaakseni kaverin punkkihyökkäyksen saanut paprika meni aika löysäksi. Suurennuslasi siis käteen, ja tutkimaan lehtien alapintoja.
#419
Eksyminen on suotavaa.

xan0ri

Täytyypä heti kotiin päästyä ruveta tutkimaan kasvi kiireestä kantapäähän.
Lämpötilan nousukaan ei auttanut tilanteeseen, joten taitaa öttiäiset olla asialla.
Mikä olisi tehokkain tuholaistentappoaine?
Kannattaako "sijoittaa" peukun Neemiin, vai löytyykö apu halpahallin hyllyiltä?
Mäntysuopaa kotoa löytyy.  :twisted:
#079 ..and proud of it! :)

Juho

Pari viikkoa sitten tapoin ripsiäiset Ötökkä torjunta-aineella. Prisman hyllyltä löytyi. Tuo ainakin tehoaa, maustekasveille viikon varoaika. :twisted:

snu

Raidilla olen omiani suihkinut, ensimmäisen kerran jälkeen löytyi vielä yksi toukka, mutta toisen kerran jälkeen ei mitään (toistaiseksi). Pidän niitä kyllä vielä silmällä extra-huolellisesti.
#419
Eksyminen on suotavaa.