tammikuu 10, 2025, 00:37:19 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Dave's Insanity Mustard

Aloittaja Tupe, tammikuu 12, 2008, 14:19:36 ip

« edellinen - seuraava »

Tupe

Elikkäs tuollaista maistelin eilen illalla kun pepper-king tilaus tuli perille. Siinä sitten leipää syödessäni aloin todellakin kummastelemaan tämän sinapin makua! Poltetta oli ihan sopivasti, ei mielestäni missään mielessä liikaa, mutta maku...

Olisi kiva kuulla onko kenelläkään muulla kokemusta tästä sinapista. Eilisen testailun perusteella en kyllä voisi tätä makunsa puolesta suositella, oli jotenkin niin pistävä maku. Poltteeltaan tuote oli mielestäni erittäin mukava, teki leivästä tosi mukavan "lämpöisen" naposteltavan. Tänään tarvitsee taas iltapalaa tehdessä koittaa "peittää" se epämiellyttävä maku jotenkin.

Ja sinappi aiheeseen liittyen, onko ketään maistanut niitä pepper-kingin itsetehtyjä sinapeita? Yksi purnukka odottaa aukaisemista, mutta en heti viitsisi kaikkia purnukoita kerralla aukoa...

HellRaiser

Itse en koskaan sinappiin ole kovin suurta tulisuutta kaivannut, jotenkin se tuntuu aina karkaavan "nenään" mikä taasen tuntuu vittumaiselta.

Ainakin jyväskylän Kodin1:n aulassa semmoisessa herkkutiskissä myytiin perkuleen hyvän makuista Äijäsinappia, tuossa on hyvä maku ja tulisuuskin on riittävä niihin ruokiin mihin tuota itse käytän.

Luulisin että parhaaseen lopputulokseen pääsee kun ostaa hyvää sinappia ja lisää sitten itse ruokaan vaikka jauheena chiliä, tai jos ei halua chilin makua niin löytyyhän vaikka sitten Pure Cap jossa ei makua ole ;)
- Yet with strange eons even death may die -

Volitans

Tulinen sinappi aiheuttaa juuri tuon "nenään nousun".  Sama ilmiö, kuin wasabin kanssa. Polte on terävä, mutta menee nopeasti ohi - toisin, kuin chilien polte.
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

Tupe

Tämä ei mielestäni noussut nenään, vaan tässä oli juuri sellainen kokonaisvaltainen lämpö, joka oli miellyttävä, mutta sopii lähinnä leivälle tai johonkin vastaavaan, mutta makkaran päälle en tuota kyllä laittaisi...Makkaran päälle olen tottunut natiaisesta asti töräyttämään turun sinappia, enkä edes pahemmin muita ole kokeillut(miksi vaihtaa hyväksi todettua :roll: ).

Tuo pepper-kingin oma sinappikin kyllä näyttää siltä, että sitä ei makkaran päälle kauheasti viitsisi levittää, eli sekin todennäköisesti leivälle tai jollekkin vastaavalle.

Pieni sivukommentti, tuli avattua tuo Blair'sin juustodippi... Aika dippiä, ei voi oikeen muuta sanoa, paitsi että tuossa on makukin kohdallaan ja tulisuutta riittää!

Volitans

Jos ei "nouse nenään", niin itse sinapin polte on sitten miedohko. Lämmin tunne tulee chileistä ;)

Nämä ruokailutottumukset ovat opittuja asioita, joita voi kyllä muuttaa, jos haluaa...
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry