Mikäköhän mun taimia riivaa + tarkkoja lähikuvia

Aloittaja tropical, tammikuu 31, 2008, 22:11:53 ip

« edellinen - seuraava »

tropical

Olen tälläinen noobi chilin kasvattaja. Mutta olen sen verran lukenut näitä foorumeita ym että aika hyvä perus käsitys on siis päässyt kertymään.
sain ensi kylvöni kasvamaan nätisti ja itämisprosentti oli käytännössä 100.

Mutta nyt on jotain kasvieni riesana. Multana on ensimmäisissä kylvöruukuissa kiuhuvalla vedellä kasteltu kukkamulta lekasora mix 70/30

Postasin tän ekan kuvan jo tuossa päiväkirja threadissäni. Laitan sen tähän threadiin myös varmuuden vuoksi. Tämä taimi on pahimmin kärsinyt.




Tässä on sitten kuva Championin lehden alapuolelta kärjestä.  Mikä lienee ongelmana ?? :?  (lehden pituus about 4cm) (linssi 100mm macro +36mm loittorengas)



Samanlaisia täpliä on myös muualla taimen lehdissä , mutta ei vielä kovin radikaalisti, yksi bolivian rainbow on kanssa kokenut kovia. Pitäisikö taimet eristää toisistaan???

AirMan

Kuinka usein ja runsaasti olet kastellut? Oletko sumuttanut vettä lehdille tai käyttänyt lannoitteita? Minkälainen valo ja kuinka lähellä?
Varmaa tietoa ei ole, mutta tämäkään ei ole varma tieto, koska varmaa tietoa ei ole.

tropical

Lainaus käyttäjältä: "AirMan"Kuinka usein ja runsaasti olet kastellut? Oletko sumuttanut vettä lehdille tai käyttänyt lannoitteita? Minkälainen valo ja kuinka lähellä?


Valo on noin. 10-5 cm  (Isoin lähin taimi ei oo moksiskaan) päässä taimista. kastelu on ollut mielestäni aika sopivaa. Eli ei liikaa vettä. Sumutellut aloitin  noiden ihme juttujen ilmaannuttua. Ajattelin , että se vois olla just joku punkki. Nehän ei ilmeisesti pidä vedestä.

Nykyisin toi ensimmäisen kuvan taimi on sen näköinen, että sen lehdistä on paikoin syöty lehtivihreä pois uramaisesti (niinku joku mato). Mut mun mielestä se punkki joka on n. 1/2 mm ei millää ole noin pieni mitä noi mun kasvien mustat pisteet on. noi mustat pisteet alkaa aina kasvin lehtien kärjistä. Eli lehden nestekuljetus rakenteen mukaan tai jotain.

En käytä lannoitteita vielä.

Mulla ei ollut aiemmin kuin yksi saniainen ja kituva orkidea. Saniaisessa oli jo ostettaessa vähän ruskeita lehtiä (se voi kylllä tosi hyvin). Olen kelaillut, et saniaisesta on voinu hyppää jotain noihin mun taimiin kun pidin niitä yhdessä välissä samalla ikkunaludalla. En viittis hävittää kaikkia taimia kyl.  :(  (saniainen saa mennä maksoin siitä hurjat 50 senttii)

Bermann_7

Moro!

Noi lehdet näyttää pelottavasti samanlaisilta kun mun Lemon Droppien lehdet :(  Ne on siis kans vielä pieniä (2paria oikeita lehtiä..) mutta parissa lehdessä on just tommosia mustia laikkuja, joiden keskellä näkyy suurennuslasilla niinku koloja ja naarmuja....

jos keksit parannuskeinon, niin olis kiva kuulla... mun taimet ei tosin oo toistaseks ollu moksiskaan noista vammoista :)
So it goes.
-KV

tropical

Tässä uusimmat kuvat

lajike Bolivian Rainbow












Tässä sitten kitukasvuinen PI-26560


sama kuva täysissä pikseleissä