heinäkuu 03, 2024, 05:04:24 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Etäkasvatus

Aloittaja jacaranda, helmikuu 08, 2008, 18:02:18 ip

« edellinen - seuraava »

jacaranda

Siis vanhempieni luona olisi kaksi pareketta täysin käyttämättöminä...ja sinnehän haluaisin hiukan jotain raahata :)
Kysymys siis kuuluu, että miten parhaiten onnistuu kasvatus siten, että noin kerran viikossa pääsee katsomaan? Hätätapauksessa useamminkin. Vanhemmistani ei siis paljon hoitajiksi ole.

Ja olisiko tiettyja lajikkeita jotka sopivat tähän helpommin?

Soppamies

Lainaus käyttäjältä: "jacaranda"Kysymys siis kuuluu, että miten parhaiten onnistuu kasvatus siten, että noin kerran viikossa pääsee katsomaan?

No suoraan sanottuna ei oikein mitenkään. Joku hydrosysteemi saattaisi ehkä onnistua, mutta kyllä kasveja oikeasti pitää päästä seuraamaan päivittäin. Jos jotain pientä menee vikaan, on viikossa hautajaiset taattuja.
I'm bigger than you and higher up the food chain. Get in my belly!

a.k.a. dazler@ircnet

Janne

Ei se nyt ihan noinkaan ole. Mulla on kasvarissa ollut parikin viikkoa ihan oman onnensa nojassa ilman mitään ongelmia. Joskus saattanut olla kolmekin viikkoa kun ei ole ollut auringonpaahdetta. Korkeintaan ovelta vilkaissut välillä. Pari hellepäivää kyllä kuivaa multakasvit äkkiä.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Toivo

Olen Jannen kanssa samaa mieltä. Viime kesänä viiden kasvin NFT-systeemi kestin yksinään viikon tai vähän ylikin, ravinnesäiliö oli 50 litrainen. Eli ihan hyvin tuo onnistuisi, jos nyt ei pH:n kanssa mitään ongelmia tulis :)

Volitans

Mulla oli muutama vuosi sitten kaikki chilit noin 40 km:n päässä mökillä. Kävin siellä 1-2 krt/viikossa. Laitoin kaikki 30 minuutissa kyhättyyn "kasvihuoneeseen" ja ajastimella sadetin, joka sadetti ja samalla kasteli chilit aamuin ja iltapäivällä.

Hydrossa pitäisi onnistua ihan hyvin, kunhan vesitilaa on riittävästi.

Kun veden saanti on varmistettu, niin ainoaksi huolenaiheeksi jäävät ötökät. Niitäkin voi tarvittaessa esimyrkyttää ennaltaehkäisevästi.

Lisäys: Ja jos vanhemmat kerran ovat paikalla, niin ötökkävaroitusta on mahdollista varmasti saada pienen koulutuksen jälkeen. Innostat vaan vanhempasikin chilin kasvatukseen ;)
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

jacaranda

Varmasti isommat varotusmerkit tulevat mulle asti, mutta siinä kohtaa on jo hiukan myöhästä. Nytkin äiti soitti ja pyysi tekemään ötökkätarkastuksen kasveilleen kun siivooja oli jotain liikkuvaa nähnyt :lol:

Mutta tosiaan samassa kaupungissa asutaan,mutten päivittäin sinne kerkeä menemään.
Mikä olisi halvin hydrosysteemi joka toimii? Ettei rahat mene niiden "hylättyjen"-kasvien kasvatukseen.

Janne

Sinuna minä laittaisin ihan altakasteluruukut sopivalla turveseoksella. Pienissä hydroissa on aina se ph:n kanssa pelaaminen ja muu, pääset ehkä noin kaikkein helpoimmalla.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

ZAZ

http://javu.kapsi.fi/inferno/viewtopic.php?t=3923&start=15

Tuolta löytyy yks suht halpa. Kustannuksia tuli maksimissaan 60-65e. Ravinteineen. pumppu (18e) kivivillakuutiot (pari euroa) Verkkoruukut (muutaman euron nämäkin.) flora tripack ravinteet 33e. viherpeukusta
Kiljupönttö kirppikseltä 5e. Puukot ja letkut löytyi kotoa.

Tosn ei jannenkaan idea huonoin ole.
Shit happens when you party naked.

Volitans

Lainaus käyttäjältä: "Janne"Sinuna minä laittaisin ihan altakasteluruukut sopivalla turveseoksella. Pienissä hydroissa on aina se ph:n kanssa pelaaminen ja muu, pääset ehkä noin kaikkein helpoimmalla.


Tätä itsekin suosittelisin, asiaa hetken pähkäiltyäni :)
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

jacaranda

Lainaussopivalla turveseoksella.
???

Niin ja minkä kokoinen altakasteluruukku riittää? Kasvattelen kirsikkatomaattia ja chileistä ainakin PI441551.


Ps. Mahtavaa kun vihdoin joku vastailee minulle :D