tammikuu 09, 2025, 21:39:08 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Kasvissyöjiä?

Aloittaja axo, helmikuu 21, 2008, 15:32:28 ip

« edellinen - seuraava »

axo

Tuli vaan sellanen mieleen että onko täällä kasvissyöjiä kun nuo reseptit tuntuvat olevan lähes poikkeuksetta lihaa sisältäviä?Ei sillä,kyllähän tuon lihan aina korvaa jollain voi mutta ihan mielenkiinnosta kyselen...

Wesa

Eiköhän täällä muutama kasvissyöjäkin joukosta löydy,chilillä jos millä saa niihinkin pöperöihin jotain oikean ruoan tuntua :lol:
Kokeilin itse tuossa viime syksynä olla lakto-ovo ruokavaliolla kuusi viikkoa puhtaasta mielenkiinnosta ja kokeilunhalusta.
Täytyy sanoa että kyllä se liha kuuluu meikäläisen ruokavalioon ehdottomasti!
Paino laski 6vko aikana 4kg itsestään ja olo oli jollakin tavalla energisempi henkisesti mutta varsinkin urheillessa tuntui olo hieman voimattomalta,voisiko johtua sitten pienemmästä kalorimäärästä tms...
Kotona tuli tehtyä useasti erilaisia curryruokia ja muuta intialaistyyppistä.
Ei se ole väärin jahdata perhosia joita muut ei näe.

Wesa

Ei se ole väärin jahdata perhosia joita muut ei näe.

hessi

Entisenä kasvissyöjänä, voinen sanoa,
että lähes kaikki ruuat voi tehdä ilman lihaakin, korvaa lihan joko tuolla vaalealla/tummalla soijarouheella tai tofulla.
Ja mielikuvitus vaan peliin!
Toi mun Hessin thaikeitto onnistuu mainiosti ilman kanaakin, ja jos haluat korvaa se joko tofupaloilla(ihan lopuksi keitton) tai vaalealla soija rouheella, mutta huomio se thaikalakastike, jos olet ihan fanaatikko meinaan! makuhan tulee keittoon niistä mausteista, chili,korianteri, sitruunaruoho, currypasta, lime yms.
Ja toi niinsanottu chilivesi sopii taatusti tofun marinointiin, en vielä ole kokeillut mutta tarkoitus on.
Chiliä vaan sekaan, niin elämä maistuu! :wink:

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Volitans

Pavuilla voi korvat lihan. Niitä on monen kokoisia, värisiä ja makukin vaihtelee. Linssit ovat maukkaita ja kypsyvät nopeasti. Kuivat pavut säilyvät hyvin. Keittoajat ovat vaan pitkiä lektiinin poisamiseksi:

http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/valvonta_ja_yritt__j__t/pakkausmerkinn__t/varoitusmerkinnat_ja_kayttoohjeet/pavut/

Lipstikka mausteena antaa lihaisaa makua, vaikka onkin kasvista. Sen sakalainen nimi on Maggikraut, koska Maggi osti ennen käytännössä kaiken lipstikan tehdäkseen siitä lihalientä! Nykyään lihalienten aromit valmistetaan synteettisesti.
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

axo

joo,pavut on kyllä elintärkeä osa kasvissyöjän ruokavaliota.Itse olen ollut kasvissyöjä vuodesta 2005 ja nyt tämän vuoden alusta vegaanista ruokavaliota kokeilen.Nyt on tullut kokkailtua lähiaikoina aika paljon japanilaista ruokaa,se kun tuntuu olevan äärettömän terveellistä,ei lihaa eikä rasvaa :D

AvaruusKatti

Juu kasvislinjalla vuodesta 2003 tai 2002.. Tofureseptejä jos jollain on hyviä niin linkkiä linkkiä.. En ole ikinä tehnyt mut tykkään kyllä syödä.
Amatööri

axo

http://tofufortwo.net/ Tuo on ainakin hyvä mesta jos kasvissafkoihin inspiraatiota hakee

DaemonSultan

Mä olen itse sekasyöjä, mutta emäntä on vegaani. Tuolla on muutama sata reseptiä: http://www.kasviskasari.net. Kyseessä on mun ja puolison ylläpitämä vegaaninen reseptisivusto.

AvaruusKatti

Kiitti linkeistä! olipa hyvän näköisiä reseptejä.
ja tämä kasviskasari sivusto vaikuttaa muutenkin todella asialliselta infoineen kaikkineen. itseasiassa tommosta sivua vähän etsinytkin. Tuo tuotekartoitus osio on todella hyvä!
Amatööri

DaemonSultan

Lainaus käyttäjältä: "AvaruusKatti"ja tämä kasviskasari sivusto vaikuttaa muutenkin todella asialliselta infoineen kaikkineen. itseasiassa tommosta sivua vähän etsinytkin. Tuo tuotekartoitus osio on todella hyvä!

Kiitoksia, kiitoksia. Pitää jossain vaiheessa kehitellä tuonne joku sopivan järeä tulisempi eväs. Eiköhän tässä jotain keksitä - mulla on joku aivan käsittämätön tulisen himo päällä koko ajan.

sundried

deamonsultanilla on hienot sivut pitää ruveta tutustumaan respoihin

Red Candy

Kiitos DaemonSultan linkistä kasariinne, en ole järin paljon reseptejä harrastellut mutta nyt vois olla aika aloittaa, kun "tyydyn" taas yhä useammin kasvisruokaan ja nuo murrosikäiset vähän oudoksuvat mun sekavia kasvisruokiani. :lol:

Chilin käyttäminen, varsinkin herkkusienisoijaan yhdistettynä on saanut jummin kuin jammin loppumaan kattilasta alta aikayksikön, mutta jonkinlainen vaihtelu takaisi kasvisruokailun pitkittymisen...

angsta

Omasta mielestäni tuo herkkusienisoija on melkoista kuraa, mutta laitan tähän yhden kivan reseptin. http://irc-galleria.net/blog.php?nick=Angsta&beid=13057012&action=showcomments#blogcomments
"After all, we're also kinky"
- Robert J. Rubel, PhD