lokakuu 06, 2024, 14:22:09 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Siemenketjukirje

Aloittaja Kärsä Babar, maaliskuu 05, 2008, 17:56:17 ip

« edellinen - seuraava »

meriahven

Sain eilen kirjeen ja meni 2h lueskellessa netistä kuvauksia että minkälaisia nämä ja nämä lajikkeet nyt ovat. Otin yhtä, kahta siementä muutamasta lajikkeesta ja lisäsin yhden uuden, kun muuta ei vielä ekan kauden tarhurilla ollut laittaa :( Kirje toimitettu lounastauolla postiin, perillä maanantaina, harmi vaan että viikonloppu välissä :/

jewe

Tänään tuli kirje tänne ja paljon on siemenpusseja huh huh, tiedä sitten ehdinkö kaikkea käydä vielä illan aikana läpi mutta huomenna viimeistään ja sitten kirje eteenpäin. :D

Luuk

Kolahti tänään postiluukusta ja on matkalla jo seuraavalle.

ari77

kirje tuli tänään ja nyt on siemenet vaihdeltu. otin 5 lajista muutaman siemenen ja tilalle tuli noin 10 lajia joita ei vielä ollut. yritän ehtiä vielä tänään postittamaan mutta lähtee tontulle viimeistään huomenna.

manmanman

Ei sattuisi kirjeessä olemaan sen aidon oranssin Habaneron siemeniä?

Niabo

Lainaus käyttäjältä: manmanman - elokuu 13, 2009, 15:09:25 ip
Ei sattuisi kirjeessä olemaan sen aidon oranssin Habaneron siemeniä?


en tiedä mutta veikkaisin että niitä on siellä aika perkeleesti :)

Niabo

ja jos ei ole niin mä voin niitä sulle sinne lisätä ku oon kaks ennen sua vuorossa :)

manmanman

Lainaus käyttäjältä: Niabo - elokuu 13, 2009, 22:20:08 ip
ja jos ei ole niin mä voin niitä sulle sinne lisätä ku oon kaks ennen sua vuorossa :)


Ah, hienoa! Kiitän jo valmiiksi!  ;D

masaman

minullekkin kelpais oranssit habikset=) pistä vähän extraa tännekkin päin jos ei löydy jo =)

Niabo


tonttu

Oho, nythän se on vauhdilla liikkunut. Oon tänään palaamassa lomalta pk-seudulta. Kattelen illalla läpi ja laitan kirjeen huomenna postiin.

tonttu

Sori jätkät... ei lähe huomenna eteenpäin... tää foorumi lagaa ja tuntuu, että 90% lajikkeiden tietoudesta on täällä. Mahtava paketti! Sain jo 50% pusseista käytyä läpi, mutta loput on tavaraa, mihin haluan perehtyä. Eli, huomenna käyn loput läpi ja sit lähtee postiin... Suuret kiitokset ketjun edellisille :-)

tonttu

Noniin, nyt on käyty pussi läpi... kahtena iltana yhteensä 3 tuntia siihen meni...
Sain sieltä mahtavan paketin ensi vuotta ajatellen, max 4 siementä per lajike, mutta uudistui siemenvarasto aika hienosti. Paria oisin halunnut ottaa, mutten kehannu viedä vikoja. Lisäsin 3 uutta ja täydensin vähän vanhoja. Laitoin myös mukaan pikku nipun minigrippejä, joita saa hyödyntää, ettei tartte paperitaitteluita tehdä.

Huomenna laitan eteenpäin.

Chao

Millasesta määrästä eri lajikkeita puhutaan mitä kirjeestä löytyy,vai pidättekö hullua jännityksessä,onko joukossa lajeja jotka ovat harvinaisuuksia tai vaikeampia tapauksia.esim idätyksen osalta,itseäni kiinnostais enempi kompaktit lajikkeet,löytyykö näitä joukosta?

Doc Evil

Lainaus käyttäjältä: Chao - elokuu 20, 2009, 13:50:55 ip
Millasesta määrästä eri lajikkeita puhutaan mitä kirjeestä löytyy,vai pidättekö hullua jännityksessä,onko joukossa lajeja jotka ovat harvinaisuuksia tai vaikeampia tapauksia.esim idätyksen osalta,itseäni kiinnostais enempi kompaktit lajikkeet,löytyykö näitä joukosta?


Moi Chao,

Katsoppa tätä kuvaa muutamaa sivua aiemin:

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=4328.msg65439#msg65439

Näkyy olevan esim. Bolivian Rainbown siemeniä ja viime vuonna kun kirje pyörähti luonani, siinä oli todella runsaasti Aji Beniton siemeniä. Nämä kaksi ovat ainakin helppoja, satoisia ja kompakteja lajikkeita. Ilmoittauduin kirjeeseen tänäkin vuonna ja olen kolme pykälää sua ennen listalla. Aikeissani on lisätä mm. suuri määrä Malawi Birds Eyen siemeniä, joita suosittelen myös kompaktia kasvia hakeville. Noin suuresta siemenmäärästä löytyy kyllä varmasti muitakin kriteerisi täyttäviä lajikkeita.

tonttu

Lajikkeet oli tuosta listasta selkeästi lisääntyneet. Ja oli siellä monta ornamenttaali lajiketta myös joukossa, joten uskon että löydät sieltä omasi :-) Ja olipa siellä todella harvinaisuuskin joukossa... pi jotain ;-)
Kiertolainen jatkoi matkaa tuossa äsken, vein lounastauolla laatikkoon.

Fransu1


Hei,

Kärsälle laitetty yv pyynnöllä päästä myös Siemenkirjelistalle...=)

smz

listapyyntö kanssa laitettu, long cholate habaneron sieneniä löytyy reilusti ja muita jossainmäärin lisättäväksi

jussi007

Oiskohan kirjeessä sitä kuuluisaa ja legendaarista nagaa?

tonttu

Lainaus käyttäjältä: jussi007 - elokuu 25, 2009, 16:41:16 ip
Oiskohan kirjeessä sitä kuuluisaa ja legendaarista nagaa?


Oli siellä kohtuu reippaasti.