tammikuu 08, 2025, 21:59:29 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Siemenketjukirje

Aloittaja Kärsä Babar, maaliskuu 05, 2008, 17:56:17 ip

« edellinen - seuraava »

hutilo94

Kirje saapui nyt minulle ja pistän luultavasti huomenna matkaan.
Lähetän sen Heikille, mutta tarvitsen hänen osoitteensa.

Pistän kirjeeseen Heikille mukaan Kapsituuttajan yhteystiedot, joten Heikki voi lähettää kirjeen samantien eteenpäin.
Joten jos joku voisi nyt lähettää minulle Heikin yhteystiedot minulle yksityisviestinä, niin saataisiin kirje jo huomenna liikkeelle.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oli muuten aikamoinen määrä siemeniä kirjeessä, epäilemättä helposti yli 100lajiketta :o
mitääh?

Miksaa

http://fi.wikipedia.org/wiki/Scoville
"Puhdas kapsaisiini saattaa olla huonoa vatsalle." :D

hutilo94

mitääh?

chili_maestro

Onkohan heikille tämän siemenketjukirjeen säännöt oikein selvillä (ja hyvät käytöstavat tällä palstalla)
Jokainen hoitaa omat yhteystiedot itseä edeltävälle listassa. Minua listassa seuraava ei ollut lähettänyt osoitettaan minulle (vaikka n. viikkoa aikaisemmin ketjukirjeen minulle tuloa sitä vielä erikseen lähetin viestiä hänelle). Sen jälkeen kun viestiä ei alkanut kuulua, lähetin meiliä vielä toiselle ja kolmannellekin tyypille (heikille ja kapsikumille). Heikin vastausta ei kuulunut ja siksi lähetin kirjeen kapsikumille( ja kapsikumilta sain kyllä kiitosta toiminnastani). Lisäksi kysyin Kärsä Babarilta minua seuraavan osoitetta. Hän ei sitä antanut, vaan käski kysyä sitä seuraavilta. Ja sen jälkeen laitoinkin postia heikille ja kapsikumille.

Omasta profiilistani löytyy sähköpostiosoite, jota seurailen päivittäin.
Jos heikki olisi laittanut oman yhteystietonsa profiiliinsa josta saa jopa kiinni, ei hän olisi jäänyt välistä.
Kukaan ei ole tahallaan sekavaksi tehnyt tätä järjestystä. Itse olen hoitanut oman osuuteni omasta mielestä varsin mallikelpoisesti, kirjekään ei vanhetunut minulla kuin alle vuorokauden.
Tämä tuntui heikin osalta hieman riidanhakuiselta. Eikö olisi kaikkien puolesta mukavampaa jos jätettäisiin tuo aiheeton syyttely, kirjeeseen osallistuneet hoitavat omat osuutensa ja näin pysyisi hyvä mieli kaikilla.  :)
luulin erehtyneeni, mutta olinkin väärässä.

Mikho

Samoilla linjoilla chili_maestron kanssa. On melko turhauttavaa selvitellä osoitteita kun ei halua hautoa kirjettä kovin pitkään. Itse laitoin kuudelle osallistujalle viestiä kunnes sain yhden osoitteen. On kaikille parempi kun jokainen hoitaa oman pienen osansa.

hutilo94

Itsekin olen samaa mieltä tuossa että jokainen hoitaa oman osuutensa, mutta silti lähetin kirjeen Heikille että "ruikuttaminen" loppuu.

Jokatapauksessa kirje lähti postiin tänään päivällä laihtuneena ja sopivasti lihoneenakin.
Lisäsin uudet lajikkeet: Numex Bailey Beguin ja Tepin.
mitääh?

ARvngr

Kylläpä sitä taas ruikutuksen vastustajat ajattelevat avoimesti. Mitä jos heikillä ei ole toimivaa konetta tai varaa ostaa sellaista? Jos heikillä vaan sattuu olemaan sellainen elämäntilanne ettei siemenkirje satu olemaan päällimmäisenä mielessä. Kyllähän se kuitenkin varmasti jokaista meistä ottaa päähän, kun kirjettä on odotettu kuukausitolkulla ja sitten omalla kohdalla hypätään yli.

hutilo94

Mutta kirje on nyt "heikillä" joten asia loppuunkäsitelty.
mitääh?

kapsituuttaaja

Tänään saapui ja taas on postissa eli palattiin "vuoronumero järjestykseen"! ;D
Pieni siemenpankkihan se on,lisäsin 6-lajiketta.
Vielä mahtuu postiluukusta.
Koskaan en oo maitoo juonu        enkä juo!!!

Filago

Kärsälle: Taas alkaa olla jo sen verran aikaa ed kierroksesta meilläpäin, ja jotain uusia siemeniä saatu kasvateltua väliaikana lisättäväksi sekaan. Että josko lisäisit meikäläisen taas jonon hännille?

Terveisin Filago

Atheos__

Kärsälle laitettu viestiä osallistumishalukkuudesta
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Burneri

Tänään saapui ja lähtee seuraavalle heti maanantaina.

Oli kyllä melkoinen paketti  ;D Kiitokset minun puolestani kaikille aikaisemmille osallistujille.

Onnistuin lajikkeiden runsaudesta huolimatta lisäämaan vielä kolme uutta mukaan ja täydentämään muutamia vähiin päässeitä.

Einari

joulukuu 09, 2009, 17:43:52 ip #432 Viimeisin muokkaus: joulukuu 10, 2009, 09:10:38 ap käyttäjältä Einari
joopa joo.. olihan se melkoinen paketti tuo kirje. Kirje kolahti eilen luukusta niin olo oli kuin lapsena karkkikaupassa, mieletön kirjo siemeniä. :P
Mieli teki ottaa siemeniä jokaisesta pussukasta, mutta jokin takoi päässä " sä asut kerrostalossa ja sulla ei ole kasvimaata/kasvihuonetta yms. " joten ei tuota sitten kaikkea viitsinyt rohmuta :)
kymmenen mielenkiintoisinta lajia ja muutama siemen per lajike tuli napattua, katsotaan mihin näillä päästään. Eipä meikäläisen omasta siemenpankista löytynyt mitään uutta tuohon kirjeeseen. Lisäilin vähän täytettä cherquin pussukkaan ja nakkasin pienen tukun pieniä "mini-gripppejä", jos vaikka niille käyttöä tulisi kun seassa näytti olevan jokunen teippi-paperi-purkkaviritys :)

kirje siis saapui eilen tampereelta ja tänään tuo jatkoi matkaansa tampereelle takaisin..
Computer games don't affect kids. I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive music!

Bermann_7

jees, kirje tuli, ja toi epidemian mukanaan...

siis chilikuumeen!
Tässä vaiheessa vuotta se näyttää aina iskevän, siemeniä on paljon tyrkyllä ja kaikkea huvittaisi kokeilla. saapa nähdä mihinkä resurssit riittää...

Uskomaton määrä kamaa tosiaan oli kirjeessä, runsaudenpulaa. Hieno systeemi tää ketjukirje, ei voi muuta sanoa! Pläjäys poistuu Tampereelta huomenna, suunta kohti espoota...
So it goes.
-KV

bittipippuri

Osallistumisinto ilmaistu yksityisviestimin.

jounix

Lisäsin pari uutta lajiketta ja otin muutamaa lajikette itselleni, en kuitenkaan mitään loppuun. Aika paljon kaiken maailman markettikamaa ja muuta epämääräistä, ihan kivasti meksikolaisia mutta aika nihkeästi perus annuum-bacca-chine -ulkopuolelta.. etenkin pubeja vois joku lisäillä tonne jos on ylimääräisiä siemeniä :) Chinensejäkin voisi olla paljon parempi valikoima, etenkin niitä vähemmän tulisia lajikkeita.

Kirje lähtee huomenna Turkuun chilimielelle.

chilimieli

Kirje jatkoi matkaa viikko sitten, tuliko perille?
Mukaan lisäsin caterpillaria ja paria muuta lajiketta.. Esim. Portugalilaista piripiriä. ;)

ruudyn

Kirje tuli perille mutta on nyt joulupyhien & -matkailun takia hetken saanut levähtää paikallaan. Huomenna jatkaa matkaa taas eteenpäin  :)

wertyupf

Siemenketjukirje kuulostaa mukavalta.itselläni ei ole siemeniä, joten jos liityn kirjeeseen,niin voinko ottaa itselleni tulleesta kirjeestä ne mitkä haluan ja pistää loput eteenpäin seuraavalle?

chili_maestro

joulukuu 28, 2009, 11:00:15 ap #439 Viimeisin muokkaus: joulukuu 28, 2009, 11:03:59 ap käyttäjältä chili_maestro
Jossain netin sivustoilla olen lukenut, että jos ei ole laittaa siemeniä kirjeeseen, niin laittaa siemenien sijasta postimerkkejä. Vastaavasti ne ketkä laittavat runsaamman puoleisesti siemeniä kirjeeseen, voivat käyttää näitä p-merkkejä kirjeen eteenpäin menemiseen.

Siitä huolimatta suosittelisin katsomaan tämän chilifoorumin tori-osiosta siementen myynti ilmoituksia.

Ja löytyy niitä siemeniä itseltänikin ;)
luulin erehtyneeni, mutta olinkin väärässä.