tammikuu 10, 2025, 06:41:48 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

CO2 SodaStreamilla?

Aloittaja JukeK, maaliskuu 27, 2008, 12:07:45 ip

« edellinen - seuraava »

JukeK

Tuli tuollainen hankittua ja vaikuttaa olevan varsin näppärä laite vissyn valmistuksessa.

Olisikohan limsakoneella hiilihapotetun veden suihkuttelusta tai sillä kastelusta mitään hyötyä chilien kasvatuksessa? Vai säilyykö kaasutettu CO2 vedessä lainkaan samaan malliin kuin esim. tablettien tapauksessa?

Juke
Juke

Janne

Kyllähän tuollaista on tullut testattua ja kasvihuoneessa olin oikeasti havaitsevinani paremman ja terveemmän oloisia kasveja käsittelyjen jälkeen. Ihan oikeaa faktatietoa mulla ei aiheesta ole.
Minulla oli siis käytössä 20 litran säiliö ja hiilarit ~10 kilon pullosta.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

GynZi

Tätä samaa ihmettelin jossain toisessa triidissä.. Ainakin pienen kiljulasillisen käymään laittaminen minikasvarissa sai aikaan mielestäni kohtuu valtavan kasvunpyrähdyksen, niin miksei hiilihapotettu vesi sitten.
Artesaanirakastelija

hullu_eki

Jep!

Vanhoihin hyviin muistoihin nojaten heti aamulla markettiinkäymisastiaa ostamaan. Hiilidioksidi on merkittävä osa yhteyttämisprosessia, eikä sen tärkeyttä voi koskaan kyseenalaistaa.

Eli oluset käymään ja letkuin ohjataan vesilukolta hiilidioksidi kasvien yläpuolelle (CO2 painavampaa kuin ilma, eli laskeutuu telemarkilla kasvin lehdille ja näin maapallomme tärkein kemiallinen reaktio jatkuu)

wille

Lainaus käyttäjältä: "hullu_eki"Jep!

Vanhoihin hyviin muistoihin nojaten heti aamulla markettiinkäymisastiaa ostamaan. Hiilidioksidi on merkittävä osa yhteyttämisprosessia, eikä sen tärkeyttä voi koskaan kyseenalaistaa.

Eli oluset käymään ja letkuin ohjataan vesilukolta hiilidioksidi kasvien yläpuolelle (CO2 painavampaa kuin ilma, eli laskeutuu telemarkilla kasvin lehdille ja näin maapallomme tärkein kemiallinen reaktio jatkuu)

Juuri tätä itsekkin ajattelin! Täytyy kyhäillä joku viritelmä kun laittaa oluet pulputtamaan...

Nimim.: Viinit käymässä
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

kyris

Itellä on CO2 tabletteja, ja suihkuttelen niillä terästettyä vettä kasvien päälle