tammikuu 09, 2025, 22:35:20 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Suosittele tuotetta

Aloittaja Tinke-80, heinäkuu 17, 2008, 20:33:37 ip

« edellinen - seuraava »

TunturiTiger

Savunagaa pistelen tälläkin hetkellä jäätölön kanssa. :P

rasse

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - toukokuu 13, 2010, 21:20:20 ip
Edelleen Blair´sin Pure Death on aivan loistava soossi. Iguana XXX monet myös kehunneet.

Pure Death toimii jos pitää habaneron mausta. Minulla ei oikein toimi, olen kyllästynyt. Kun taas  monet valkosipulilla maustetut kastikkeet toimivat.

Tomppa

Itse voisin Suositella aloittelijoille muutamia hyväksi havaittuja itse testaamiani :

savuomena chilikastike sekä savuvadelma,   Jos tykkäät makeasta niin : asian sweet chili sauce on loistava lähtökohta

Ja  parasta on että tuota kastiketta voit käyttää loistavasti pohjana muihin itse tekemiisi kastikkeisiin.

Eli on helposti muokattavissa esim ketsupilla/ chilipyreellä tai mitä ikinä keksit laittaa mukaan!! 

Kastike on melko makea mutta sopivan tulinen silti.    Mutta en laittaisi mukaan mitään blairin " syö ja kuole" vahvuista,  maut voivat sekoittua liikaa ja lopputulos ei ole hyvä..

Sopivia miksereitä löytyy chilikaupan osiosta Medium  ;)

Kaikkia kastikkeita kannattaa kokeilla ja jos ei nappaa se maku samantien niin koittaa esim juuston kanssa  :P

Monet kastikkeet muuttavat kummasti makua/olemusta kun suoraan hulluttelee niiden kanssa ja sitten löytyy se oma lempikastike..ja yhdistelmä

Tässä Kaksi minun Suosikkiani:

2 dl  makeaa chilikastiketta
    pullo habatabaa
    5 habaneroa murskattuna( voitte laittaa vaikka pepperonia jos on liian ärtsyä)
    puoli purkillista jalopenoja. maun mukaan mieto/tulinen purkki!

Sekaan Ketsuppia 2-4  desilitraa maun mukaan ja huolellinen sekoitus!!   jos tahtoo pehmeyttä niin vaihtakaa habataba poppiksen barbados kastikkeeseen joka on sekin loistavan makuista ( eräs oma suosikkini myös)

Loistokamaa!!

Toinen suosikkini dipiksi:  Ketsuppia 1 dl, currya 3 rkl, naga valkosipuleita sekä  chilikaupan Roihua oman maun mukaan!!   ( niin,älkää ajatelko muita dipin maistajia  ;D )

Siinä vaiheessa jää itselle herkkua enemmän  ;D

linker

Tykkään noista medium-tulisista sipseistä.
Jos tuntuvat liian tulettomilta, niin voi dippailla
kuvan kastikkeeseen  :)

.

Tomppa

Joo..kokemuksesta tiedän että tossa yhdistelmässä on ...hmm..potkua :D

Tepi

Hot-Headz! Szechuankastike ...miedohko kastike joka ei maistu lainkaan näille tavallisille jenkkisooseille. Sopii hyvin broilerille ja wokatuille vihanneksille.
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.

Tyttii

Lainaus käyttäjältä: Tinke-80 - toukokuu 30, 2009, 00:35:14 ap
Poppamies Savuchili -tulinen kastike
http://www.poppamies.fi/product_info.php?manufacturers_id=&products_id=395

Komppaan!

Myös Nate Dog's Cajun siipikastike Poppamieheltä. Parasta mitä tedän. Tulisuus ei tosin niin paljon (7) mitä luvataan, mutta se maku  :P Pullo meni viikossa. Lusikalla voisi laittaa menemään.
Päiväkirja: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10978.0
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Chilijamppa

Lainaus käyttäjältä: Vee-ille - kesäkuu 04, 2009, 10:37:07 ap
CaJohn's 10! On muuten mielettömän hyvänmakuinen kastike, käytän tuota lähes kaikkeen, liharuokiin, leivän päälle, dippeihin... Tuohon kastikkeeseen ei ole käytetty uutteita, eli chilit maistuvat todella raikkaasti :) Tulisuutta on sen verran siihen voi varovasti dippailla vaikka grillimakkaraa

Cajohn's 10 oli kyllä tosi hyvää, sääli kun sitä ei enää saa ostettua Suomalaisista kaupoista. :(