kesäkuu 16, 2024, 15:59:05 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Tietokoneista

Aloittaja Aji Inferno, heinäkuu 19, 2008, 00:21:20 ap

« edellinen - seuraava »

ottulo

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - joulukuu 13, 2014, 23:18:10 ip
Oma verkkotunnus kannattaa hankkia heti, niin ei tule ongelmia, jos joutuu muuttamaan.


Näin on toki toimittu. Ongelmana nyt mm. sähköpostin yhteysongelmat ja aspan järkyttävä ruuhka.

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - joulukuu 13, 2014, 23:18:10 ip
Nykyisestä tilanteesta en tiedä, mutta muutama vuosi sitten halvimmat tarjoukset olivat sellaisia, että nimi jäi webhotellin omaisuudeksi ja sen menetti, jos lähti muualle. Tuo tuntui suorastaan rikolliselta. Toivottavasti sitä ei enää esiinny. Halvimmat kotimaiset ja jenkkien isot käyttivät tuota kikkaa.


Aika harva tuota temppua enää taitaa käyttää, onneksi. Mutta aina kannattaa varmistaa että domain rekisteröidään oikeasti asiakkaalle eikä webhotellille (tai pahimmassa tapauksessa jollekin epämääräiselle taustapirulle). Googlehaku toimijan nimellä paljastaa kyllä aika nopeasti käyttäjien mielipiteitä ja kommentteja, niihin pitää toki soveltaa lähdekritiikkiä mutta aika hyvin paljastuu epämääiset toimijat.

masaiman

Lainaus käyttäjältä: Mattson - marraskuu 06, 2014, 22:26:45 ip
Pulma ja kymysys.

Minulla on Logitech F710 langaton gamepad. Ohjainta on käytetty tasan yhden kerran jonka jälkeen sen vastaanotin katosi. Saisikohan siihen jostain uuden vai onko pädi verkonpaino?


Xbox -> PC vastari tuli jokin aika sitten, olen sitä yrittänyt pariin otteeseen asennella, en saa sitä toimimaan edes microsoftin sivuilta ladatun uudemman ohjelmaversion kanssa. Ajuri asentuu vissiin kyllä mut joku siinä asennuksessa aina tökkää.

Kolusin ihan muissa asioissa autotallin työhuoneen pöydän alla olevia muovilaatikoita joissa on sekalaista enimmäkseen toimistokrääsää, sattumalta löysin usb -vastaanottimen, huvikseni tökkäsin sen koneeseen, autostart käynnistyi, asennetaan ajureita Logitech cordless rumblepad 2............done. Toimii!

Sitten aivan totaaliurpå nyybiökysymys kun en muista: miten koneen saa kertomaan minulle laitteistokokoonpanonsa, prosessori, näyttis yms äms?

Chilijamppa

joulukuu 20, 2014, 22:13:09 ip #1403 Viimeisin muokkaus: joulukuu 20, 2014, 22:17:27 ip käyttäjältä Chilijamppa
Lainaus käyttäjältä: Mattson - joulukuu 20, 2014, 22:01:31 ip
Lainaus käyttäjältä: Mattson - marraskuu 06, 2014, 22:26:45 ip
Pulma ja kymysys.

Minulla on Logitech F710 langaton gamepad. Ohjainta on käytetty tasan yhden kerran jonka jälkeen sen vastaanotin katosi. Saisikohan siihen jostain uuden vai onko pädi verkonpaino?


Xbox -> PC vastari tuli jokin aika sitten, olen sitä yrittänyt pariin otteeseen asennella, en saa sitä toimimaan edes microsoftin sivuilta ladatun uudemman ohjelmaversion kanssa. Ajuri asentuu vissiin kyllä mut joku siinä asennuksessa aina tökkää.

Kolusin ihan muissa asioissa autotallin työhuoneen pöydän alla olevia muovilaatikoita joissa on sekalaista enimmäkseen toimistokrääsää, sattumalta löysin usb -vastaanottimen, huvikseni tökkäsin sen koneeseen, autostart käynnistyi, asennetaan ajureita Logitech cordless rumblepad 2............done. Toimii!

Sitten aivan totaaliurpå nyybiökysymys kun en muista: miten koneen saa kertomaan minulle laitteistokokoonpanonsa, prosessori, näyttis yms äms?


Sen Xbox 360 ohjaimen viralliset Microsoft ajurit pitäisi asentaa manuaalisesti pc vastaanottimeen muistaakseni Laitteet ja tulostimet kohdasta, sillä Windows ei itse osaa automaattisesti asentaa ajureita näihin piraattitekeleisiin.

masaiman

^ Yritin, ei onnistunut. Ensin ruikutti että väärä kielipaketti kun vissiin jotkun tsingtsong ajurit mukana, mut ei se mikkiksen sivulta ite ladattu toiminu sen paremmin.

masaiman

Toope kyssäri. Peli: The Evil Within.

Sys. vaatimukset/ mun kone:

AMD Phenom II X4 965/ AMD A10-5800K APU with radeon graphics (quad core) ~3,8ghz

Radeon HD 6850/ Radeon HD7660D

RAM 4gb/ 8gb

Win7 64, DX11, HDD50gb löytyy. Pitäs rullaa?


masaiman

En saanu tota toimimaan, jäkki joku java plugin.

Latasin jo, toimii.

Holy-mother-fucking-god! Silent hill x resident evil x 100! Mua ei ihan helposti pelotella leffagorella, tuo pistää pimeessä huoneessa puntin tutisemaan.

Chilijamppa

joulukuu 26, 2014, 21:32:24 ip #1408 Viimeisin muokkaus: joulukuu 26, 2014, 21:35:24 ip käyttäjältä Chilijamppa
Pelasin The evil withinin pc:llä aikoja sitten läpi ja ei tuo oikein jännittänyt missään vaiheessa paljon saman tyylisiä pelejä ja elokuvia katsoneena, mutta muuten ihan ok pelinä..mutta toista se on tunnelma esim. Fatal frame peleissä.

sorrii

tammikuu 05, 2015, 19:41:27 ip #1409 Viimeisin muokkaus: tammikuu 05, 2015, 19:43:09 ip käyttäjältä sorrii
Sorrii'n hullut seikkailut tietokonekaupassa; ver 2.0

A10 7850 + A88XM Gaming sekä Radeon memory 9 [2400MHz] menivät kiertoon Muropaketissa kohtuullisella korvauksella: joku kymppi ehkä tuli takkin, mutta vaikea arvioida kun myin samalla vanhan 120GB HyperX SSD'n ja wanhan 1TB kovon. 340€ kuitenkin nyt riitti, kun meni luotto niihin pahanilman-komponentteihin. Onneksi sain takuusta uuden Coolermaster powerin ihan samaa ~100€ hintaluokkaa, ja toinenkin hajonnut Corsair RM650 vaihdettiin suosiolla Verkkokaupassa: koko konetta testattiin pajalla pari vuorokautta, joten myin ainakin hyvässä uskossa eteenpäin  8) 8) 8)
[ainoa kunnon selitys usealta viisaammalta kyselyjen jälkeen noiden poverien hajoamiseen oli, että kävi huono säkä!?!]

Nyt makaa pöydällä i7 4790K + Maximus Gene VII + 16GB HyperX Savage [2400MHz] muisteja  :D
Ja jätkä epäröi nyt noiden pakettien avaamista ...  ???
Uuden 250GB SSD'n kokeilin jo vanhoilla komponenteilla, ja kopsasin vanhasta SSD'stä Windowsin varuiksi. Taitaa se puhtaalla asennuksella mennä kuitenkin: aktivointi onnistuu selittämällä. SSD'ksi tuli ostettua vähän riskillä Samsung 840 evo. Jos tulee ongelmaa niin nyt on jo rutiini noiden takuuhommien kanssa ...

Tartee kyllä todeta, että tässä Asusin emossa laatu tuntuu konkreettisesti! Se tuntuu kädessä niin painavalta, etä voisi kuvitella että on teräslevyä. Emon piirilevy näyttää kyllä rankasti paksummalta ja tietysti jäykemmältä kuin se MSI ... pläp pläp pläp ...  ???

Enhän mä voi edes asentaa noita tänään, jos en lähde iltapuhteikseni hakemaan lämpötahnaa. Jotain ikivanhaa piitahnaa olisi miljoonalaatikossa, mutta eihän sitä noin hienoihin uusiin kamoihin voi kelpuuttaa ... Taidampa siis katsella telkkaria vaan tänään ja tutkailla ohjekirjaa  ;) ..ei oo sellaista juuri tullut yleensä katseltua ... arvatkaa kumpaa!
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Chilijamppa

Samsung evo ssd kovalevyissä oli jotain ongelmaa hidastumisen kanssa, joten kannattaa uudet ajurit asentaa siihen. Minkä näytönohjaimen meinasit tuohon hienoon kokoonpanoosi laittaa?

sorrii

Evosta on paljon kirjoituksia, että sen lukunopeus romahtaa yli ½v vanhoilla tiedostoilla. Siihen on julkaistu korjaussarja, mutta pahat kielet väittää että korjaus on väliaikainen ja sama hidastuminen tulee taas ½v jälkeen ... Tiedähäntä: Mä oon ainakin senverran hyvä höpöttämään että väsytän takuuhemmot kyllä jos tulee tarvis  ;)

Mielenkiintoinen olisi ollut -jos jaksiaisi odotella- kun nyt jo Verkkokaupankin listoilla on Samsungin PCI-Expres(4x!) M.2 -SSD 128MB /133€
Siinä olisi vauhtia ~1000/450MBps ... Tässä emossahan olisi sopiva liitinkin ...
Toinen mielenkiintoinen juttu on ROG Ramdisk ohjelma, joka käsittääkseni on vähän viisaammanpuoleinen RAMdisk ja kun on tullut hommattua 16GB nopeaa ramia, niin olisi varaa pistää vaikka puolet tuollaiseen. Ristiriitaisia kommentteja noiden hyödyllisyydestä tulee. Muropaketin nörtithän selvästikin ovat paljon parempia asiantuntijoita näissä asioissa kun ASUSin tai AMDn suunnittelijat  ::)
Nyt kun varastolevykin on hybridi-levy -Seagate SSHD 2TB- niin mä luulen että kaikki nuo tekniikat päällekkäin sekoittaa mun pääni lisäksi myös koneen!

Ostin aikaisemman ostomaniani aikana Alternate.de Outletista MSI HD7950 3GB TwinFrozr OC BE'n [105€ + kulut  8)]
Eiköhän se tuossa menisi ...
Harkinnassa oli pitkään josko myisin senkin: Siinä on noille malleille tyypillinen "bugi" tuuletinohajuksissa. Se alkaa huudattaa tuuletinta yli 60 asteen lämmöissä heti 100%. Aika vittumaista ... MSI'n keskustelupalstalla tarjotaan ratkaisuksi -kuulemma MSI'n teknikon neuvomaa- kikkaa, että nyppäistään piirilevystä irti yksi pikku diodi, jonka tehtävä on varmistaa että tuulettimet huutaa, jos kone menee totaalijumiin. Se toimii näissä väärin!
Takuusta ei varmaan saisi uutta vastaavaa kortia, vaan ehkäpä 105€ jonka maksoin: siitä postikulut vähenettynä jäisi korvausta persnäyttiksen verran.

Vanhassa koneessa olis vielä tallella GTX480 jonka tehot yllättäen pärjää vielä kohtuullisesti: pixelrate on jopa parempi kuin HD7950'ssä !!
Asusilla on joku toiminto emolla, että ASUS näyttiksen [=GTX480] kanssa toimii ne monitori-softat ja tuuletinsäädöt sum muut ... Kokeilen sen ainakin.

Meenpä kohta raikkaalle päiväkävelylle Verkkokauppaan ostamaan tuubin MX4-lämpötahnaa. Täytyy ottaa akka mukaan ja laittaa sille jalkaan uudet lumikengät, jotka joulupukki toi: Ehkä 6km kävely lumikengillä 20 asteessa viilentää sekä lämmittää terveyskiihkoilija-muijankin, että saan nörtteillä yön ja mutustaa Casa di Mammaa ja täyssokeri Cokista ...  8)

Ehkäpä raportoin taas jos ei pää räjähdä  ;D
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Chilijamppa

tammikuu 06, 2015, 14:18:33 ip #1412 Viimeisin muokkaus: tammikuu 06, 2015, 15:17:03 ip käyttäjältä Chilijamppa
Lainaus käyttäjältä: sorrii - tammikuu 06, 2015, 11:52:44 ap
Vanhassa koneessa olis vielä tallella GTX480 jonka tehot yllättäen pärjää vielä kohtuullisesti: pixelrate on jopa parempi kuin HD7950'ssä !!


Vaikka Pixel Fill rate olisi nopeampi gtx 480 kuin Hd 7950, niin silti Hd 7950 on kuitenkin paljon tehokkaampi kortti käytännössä.

Pistä vaan suosiolla uuteen koneeseen se hd 7950 tai jos meinaa uutta korttia hankkia, niin gtx 970 olisi kova sana Hinta/laatusuhteeltaan. Toki kohtapuoliin tulee ulos Amd uudet kortit ja tuskin Nvidia odottelee laakereillaan, vaan pukkaa uutta korttia pihalle alkuvuodesta.

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Chilijamppa - tammikuu 06, 2015, 14:18:33 ip
Lainaus käyttäjältä: sorrii - tammikuu 06, 2015, 11:52:44 ap
Vanhassa koneessa olis vielä tallella GTX480 jonka tehot yllättäen pärjää vielä kohtuullisesti: pixelrate on jopa parempi kuin HD7950'ssä !!


Vaikka Pixel Fill rate olisi nopeampi gtx 480 kuin Hd 7950, niin silti Hd 7950 on kuitenkin paljon tehokkaampi kortti käytännössä.

Pistä vaan suosiolla uuteen koneeseen se hd 7950 tai jos meinaa uutta korttia hankkia, niin gtx 970 olisi kova sana Hinta/laatusuhteeltaan. Toki kohtapuoliin tulee ulos Amd uudet kortit ja tuskin Nvidia odottelee laakereillaan, vaan pukkaa uutta korttia pihalle alkuvuodesta.

Mullakin HD7950 ei ole kuin aavistuksen heikompi verrattuna GTX760:een
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

sorrii

LainausMullakin HD7950 ei ole kuin aavistuksen heikompi verrattuna GTX760:een

Silläkin pixelirate vähän heikompi, kuin GTX480  :-\
http://www.hwcompare.com/14832/geforce-gtx-480-vs-geforce-gtx-760/

Ne on vähän vaiketajuisia nuo eri tehot, ja mitä niiden käytännön merkitys on: Pixel fillratella on ymmärtääkseni merkitys jos käyttää isoa resoluutiota: Itsellä 2560x1440.
Mä kun kokeilin aikaisemmalla A10 7850 integroidulla R7-gpulla pelejä ja vallet bencmarkia esim. [DiRT; DiRT2; 3] niin omasta mieestäni parhaan kuvan sain isolla resolla, mutta muuten low-asetuksilla eli kaikenmaailman reunakorjaukset ja sumennukset pois. Paras pelikokemus vähän alitehoisella näyttiksella taas oli ilamn muuta puolikkaalla resolla 1280x720 ja "herkut" käytössä ?!? En jaksanut selvittää miksi näin ...

Tuota HD7950 en ehtinyt kunnolla testaillakaan kun possahti virtalähde pariinkin otteeseen! Edelleen on pikku epäilys että se näyttis vosikin olla risa ...
Ainakin "tuuletinbugi" siinä on, eli tuulettimet huutaa 100% heti kun on 60 astetta lämpöä. Sitä sain hillittyä kun alikellotin sen näyttiksen normaalin ei-OC -mallin tasolle.
Ei ole ehtinyt/viitsinyt vaivata päätä noilla kun joulu ja moni muu asia sekoitti ajankäyttöä. Ajattelin kirjoittaa Alternate.de -tukeen ja kysäistä miten toimisi takuuvaihto, kun selvästikin on kortissa tunnettu vika: jos olisi mahdollisuus korvaavaan esim. uudempaan korttiin, niin tartun siihen ... Ostphinta vaan oli jo niin pieni, että epäilen .. [105€]
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: sorrii - tammikuu 07, 2015, 11:50:54 ap
LainausMullakin HD7950 ei ole kuin aavistuksen heikompi verrattuna GTX760:een

Silläkin pixelirate vähän heikompi, kuin GTX480  :-\
http://www.hwcompare.com/14832/geforce-gtx-480-vs-geforce-gtx-760/

Ne on vähän vaiketajuisia nuo eri tehot, ja mitä niiden käytännön merkitys on: Pixel fillratella on ymmärtääkseni merkitys jos käyttää isoa resoluutiota: Itsellä 2560x1440.
Mä kun kokeilin aikaisemmalla A10 7850 integroidulla R7-gpulla pelejä ja vallet bencmarkia esim. [DiRT; DiRT2; 3] niin omasta mieestäni parhaan kuvan sain isolla resolla, mutta muuten low-asetuksilla eli kaikenmaailman reunakorjaukset ja sumennukset pois. Paras pelikokemus vähän alitehoisella näyttiksella taas oli ilamn muuta puolikkaalla resolla 1280x720 ja "herkut" käytössä ?!? En jaksanut selvittää miksi näin ...

Tuota HD7950 en ehtinyt kunnolla testaillakaan kun possahti virtalähde pariinkin otteeseen! Edelleen on pikku epäilys että se näyttis vosikin olla risa ...
Ainakin "tuuletinbugi" siinä on, eli tuulettimet huutaa 100% heti kun on 60 astetta lämpöä. Sitä sain hillittyä kun alikellotin sen näyttiksen normaalin ei-OC -mallin tasolle.
Ei ole ehtinyt/viitsinyt vaivata päätä noilla kun joulu ja moni muu asia sekoitti ajankäyttöä. Ajattelin kirjoittaa Alternate.de -tukeen ja kysäistä miten toimisi takuuvaihto, kun selvästikin on kortissa tunnettu vika: jos olisi mahdollisuus korvaavaan esim. uudempaan korttiin, niin tartun siihen ... Ostphinta vaan oli jo niin pieni, että epäilen .. [105€]

Mun kokemukseni perustuvat ainoastaan muutaman pelin fps-lukemiin parilla eri pelillä, joissa erot olivat luokkaa 40-60/60-80 GTX:n hyväksi. (1080p) Mainittakoon, että cpu oli kyllä järjestelmissä eri, jolla voi olla oma vaikutuksensa. Toinen on neliydin ja toinen tupla, tosin pelit osasivat neliytimisessäkin valjastaa vain 2 ydintä. Kellotaajuudet ovat lähellä toisiaan. Uskoakseni pelit ovat kuitenkin GPU painotteisia joten en olisi niin huolissani CPU:n vaikutuksesta tulokseen, varsinkin kun muutakaan kunnollista testiä ei ole tehty  ::)
HD 7950 Ylikellottui mulla ihan kivasti sinne 1000Hz paikkeille (GPU), säädin tuulettimet jollain Sapphiren omalla ohjelmalla, olisiko ollut Trixx nimeltään, jolla tuo ylikellotuskin tehtiin.
Hyvin toimii :) eikä noilla käytännössä eroa tunnu olevan pelikokemuksessa, tai en ainakaan itse huomaa. HD pitää kyllä kellotettuna kovempaa ääntä kun lämmöt alkaa nousta, melukin nousee  ::)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Jame

Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

Chilijamppa

tammikuu 07, 2015, 21:04:57 ip #1417 Viimeisin muokkaus: tammikuu 07, 2015, 21:16:21 ip käyttäjältä Chilijamppa
Lainaus käyttäjältä: Jame - tammikuu 07, 2015, 20:32:32 ip
Tekeekös tällaisella http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=1_22_541&products_id=108450 näytönohjaimella mitään?


Kyllä tekee tuolla hinnalla..korttihan on periaatteessa Hd 7950 uudelleen nimettynä ja pyörittää pelejä 1080p tarkkuudella ihan kivasti. 8)

ottulo

Lainaus käyttäjältä: Chilijamppa - tammikuu 07, 2015, 21:04:57 ip
Lainaus käyttäjältä: Jame - tammikuu 07, 2015, 20:32:32 ip
Tekeekös tällaisella http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=1_22_541&products_id=108450 näytönohjaimella mitään?


Kyllä tekee tuolla hinnalla..korttihan on periaatteessa Hd 7950 uudelleen nimettynä ja pyörittää pelejä 1080p tarkkuudella ihan kivasti. 8)


Paitsi, että netin arvosteluja ym lukeneena olen käsittänyt, että tuo on noista ns. väliinputoajamallia, eli esim. hiljaisempia/tehokkaampia jäähdytyssiilejä löytyy vain 270- ja 290-malleille. Toimiva peli varmasti, mutta ilmeisesti saa sitten juuri sen, mitä paketissa on, eikä kannata liikaa odottaa parannuksia jatkossa. Ajureita kai sentään päivitetään tuohonkin siinä missä muihin malleihin, eli ei se normaalissa käytössä kai sen hullumpi ole, kuin iso- tai pikkusisaruksensa.

Aji Inferno

Hyvin AMD on ajureissaan huomioinut vanhemmatkin mallit, eli eipä tuon 280:n kanssa ole ongelmia luvassa siinä suhteessa. Tehokaan ei varmasti lopu ihan heti kesken ainakaan 1920 -resoilla. Mä tulen hyvin toimeen HD7870:n kanssa.