tammikuu 09, 2025, 11:49:54 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Minkä instrumentin ostit viimeksi?

Aloittaja Astron, heinäkuu 21, 2008, 21:42:27 ip

« edellinen - seuraava »

zenx

Lainaus käyttäjältä: linker - tammikuu 30, 2010, 09:49:58 ap
ostosta on jo aikaa, mutta viimeksi ostamani instrumentti mikroskooppien ja digivaakojen lisäksi oli
luruheppi (siis klarinetti):

Eivät liene ihan mitään halpoja pelejä nuo? Puhaltimista saa käsittääkseni järjestään köyhtyä aika rutkasti :P

linker

Puhaltimia saa edullisesti, jos haluaa vaikkapa harjoittelua varten soittimen. Käytetty muoviklarinetti lähtee noin 200 eurolla. Tuo kuvassa oleva on vähän arvokkaampi, ebenpuinen ranskalainen martin Feres. Löysin senkin halvalla, mutta se kaipaa huoltoa.

jeQQ

Kait se halpa on sitten suhteellista.. Tuossa menisin mun kuukaudessa käytettävistä rahoista niin iso osa, ettei paljoa jäisi elämiseen. :D Köyhä opiskelija..

Pertsa

Ostin taas piipun, tällä kertaa telineeseen päätyi Italialainen. Muodosta en ota selvää onko Bulldog vaiko Rhodesian mutta Flat Bulldog nimellä toi mulle myytiin.
Polttaa kuin unelma ja on helkkarin kaunis katseltava.

http://www.facebook.com/photo.php?pid=1191153&l=d98741bfb3&id=1225868533

-P-
Meillä määrää Nainen!

ingeniero

Kai sul on baskeri päässä, hoitamattomat viikset&parta naamataulua peittämässä ja vaatteet vaihdettu viimeksi 80-luvulla.

Tuo minun näkemys piippua polttelevista ;D
Eräs vanha lapsuuden opettaja oli juurikin tuollainen. Harva omistaa piippua, vielä harvempi polttaa sitä.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: ingeniero - helmikuu 24, 2010, 17:03:48 ip
Kai sul on baskeri päässä, hoitamattomat viikset&parta naamataulua peittämässä ja vaatteet vaihdettu viimeksi 80-luvulla.

Tuo minun näkemys piippua polttelevista ;D
Eräs vanha lapsuuden opettaja oli juurikin tuollainen. Harva omistaa piippua, vielä harvempi polttaa sitä.

Tällä hetkellä lyhyt tukka, joka on yleensä musta. Vaatetus on goottityylinen, parta ja viikset ajellaan 2 kertaa viikossa ja yläkroppaa on tatuoitu ahkeraan. Polttelin tuossa taannoin maissipiippua ilman paitaa parvekkeenkaiteeseen nojaten ja eräs kävelysauvojen kanssa kulkeva vanhempi naisihminen katsoi hieman paheksuvasti, sanoin sille että nyt varmaan haluaisit kysyä poltanko tässä hamppua? vastattuani omaan kysymykseen että en, muori käänsi katseen nolona muualle ja poistui hilipatihippan paikalta.
Piipunpoltto on herännyt eloon viimevuosina ja mitä Töölön putiikin kauppiaan kanssa olen jutellut, myös nuoret ovat löytäneet tämän jalon harrastuksen.
Piipunpolttajat alkavat tietyssä määrin myös järjestäytymään ja sitä mukaa myös maku laajenee parempaan suuntaan. Tuskin koskaan Suomesta saatava piipputupakka+piippuvalikoima on ollut näin hyvä ja laaja kuin nyt. Siitä kiitos eräälle kauppiaalle jonka foorumilla seikkailee paljonkin porukkaa.
Ei pelkästään piipunpoltto ole nousussa, myös sikareista on kiinnostunut nuorempikin asiakaskunta. Intohimoisia harrastajia iältään 19-30 löytyy sikana, nykyään hyvä sikari tahi piippu palaa yhä useamman nuoren suupielissä. Elitistien harrastuksesta ei ole tietoakaan, joskin tietyissä paikoissa nuoret sikaristit soittavat suutaan ja soimaavat piiputtelua rahvaan harrastukseksi. Mutta onneksi näitä kultakurkkuja on vain muutamia ja nekin aukovat päätään vain netissä, livenä ne on hiirulaisia kun ottaa asian suoraan puheeksi. Ts, pätemisen tarve laitetaan helposti ruotuun.....

-P-
Meillä määrää Nainen!

TunturiTiger

^Silti kun tämmönen kolmikymppinen sälli imasee savut piipusta, niin populan ajatukset on kovin helposti luettavissa luettavissa. En viitsikkään juuri siksi julkisilla paikoilla poltella äkkiväärää.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - helmikuu 24, 2010, 18:30:12 ip
^Silti kun tämmönen kolmikymppinen sälli imasee savut piipusta, niin populan ajatukset on kovin helposti luettavissa luettavissa. En viitsikkään juuri siksi julkisilla paikoilla poltella äkkiväärää.

Ihmisten ennakkoasenteet on tehty murrettaviksi, sikariharrastajat tosin saa enemmän paheksuvia katseita kuin piiputtelijat. Tyyliin "Mikä vittu toikin luulee olevansa"..
Meillä määrää Nainen!

linker

Pian 30 vuotta tupakoineena olen useaan otteeseen "siirtynyt piippuun". Ensimmäisen kerran jo 18 vuotiaana, lähinnä rahapulan vuoksi. Kilta ja aroma olivat halpoja kun camel maksoi 5 mummonmarkkaa aski (vuosi oli 1983). Silloin piiputtelua katsottiin pitkään, vaikka se oli paljon yleisempää kuin nykyään.

Pitäisi hankkia vaikkapa huutonetistä joku hyvä tanskalainen kolvi, ja sitten paljon half & halfia, joka on milei(piippu)tupakkani. Olisi se vaihtoehto camelille, vaikka paras vaihtoehto olisi lopettaa kokonaan. Olen kuitenkin jo useana uutenavuotena tehnyt saman uudenvuodenlupauksen: Lupaan olla lopettamatta tupakanpolttoa. kanssaihmisten mielipiteillä ei ole merkitystä: poltan vain ulkona ja useimmiten yksin.

Hombre

Half&Half valmistetaan nykyään lisenssillä tanskassa, eikä ole enää lähellekään entisen veroista.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

Kaltsu

Sikarit itseäni joskus kiinnostivat, mutta just kun oli pääsemässä vauhtiin ja makuun niin sain päähäni lopettaa koko touhun. Lopettamisesta on nyt vierähtänyt kolme vuotta, mutta ehkäpä joskus...
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Tritonus

Sikareista soittimiin, piipuista piipareihin.

Suht tuoreita hankintoja itselläni on ESP/LTD EC-1000 SD:n mikeillä ja tuolle kaveriksi Vox VT-50 Valvetronix.

Näin amatööritasoisena soittelijana olen nuihin enemmän kuin tyytyväinen.

Ja nyt, pössyttely jatkukoon  ;D
Vain keskinkertaisuus on epäonnistumista.

Maunemaune

Lainaus käyttäjältä: Tritonus - helmikuu 25, 2010, 10:07:00 ap
Sikareista soittimiin, piipuista piipareihin.

Suht tuoreita hankintoja itselläni on ESP/LTD EC-1000 SD:n mikeillä ja tuolle kaveriksi Vox VT-50 Valvetronix.

Näin amatööritasoisena soittelijana olen nuihin enemmän kuin tyytyväinen.

Ja nyt, pössyttely jatkukoon  ;D

Voi helevete. asiallinen kepukka. Itte käyn huomenna hakemassa ec-50:sen  :-[ http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_ec50_2ts.htm

Tritonus

Lainaus käyttäjältä: Maunemaune - maaliskuu 18, 2010, 19:52:17 ip

Voi helevete. asiallinen kepukka. Itte käyn huomenna hakemassa ec-50:sen  :-[ http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_ec50_2ts.htm

Soittaahan sitä tuollakin. Kokemuksieni ja kylillä-huhutaan puheiden pohjalta uskaltaisin sanoa että noissa LTD:n kitaroissa on hinta/laatu ihan kohdillaan.
Itse vain päätin ensimmäisen "halpiskitaran" jälkeen, että seuraavaan satsataan sitten selkeästi enemmän. Vieläkin enemmän olisi kuulemma pitänyt, eräs aktiivisemmin musisoiva tuttuni kun tokaisi ettei alle 1000€ kitaralla tee mitään.
Noh, tekee tai ei, oma musiikkiharrastukseni ei ole vielä rajoittunut tuon soittimen ominaisuuksiin, eikä toisaalta myöskään ole sillä tasolla että raaskisin hirveästi isompia summia satsata. Omaksi iloksi, satunnaisesti jopa jonkin kuulijakunnan piinaksi kun veivailen.
Vain keskinkertaisuus on epäonnistumista.

Maunemaune

Lainaus käyttäjältä: Tritonus - maaliskuu 19, 2010, 13:23:34 ip
Lainaus käyttäjältä: Maunemaune - maaliskuu 18, 2010, 19:52:17 ip

Soittaahan sitä tuollakin. Kokemuksieni ja kylillä-huhutaan puheiden pohjalta uskaltaisin sanoa että noissa LTD:n kitaroissa on hinta/laatu ihan kohdillaan.
Itse vain päätin ensimmäisen "halpiskitaran" jälkeen, että seuraavaan satsataan sitten selkeästi enemmän. Vieläkin enemmän olisi kuulemma pitänyt, eräs aktiivisemmin musisoiva tuttuni kun tokaisi ettei alle 1000€ kitaralla tee mitään.
Noh, tekee tai ei, oma musiikkiharrastukseni ei ole vielä rajoittunut tuon soittimen ominaisuuksiin, eikä toisaalta myöskään ole sillä tasolla että raaskisin hirveästi isompia summia satsata. Omaksi iloksi, satunnaisesti jopa jonkin kuulijakunnan piinaksi kun veivailen.

Joo nyt kun sain tuon oikein soittoon ni ei enää kyllä sureta. Hyvä kitara hintaisekseen. Mulla on ollut aika laaja valikoima erilaisia kepukoita. Tosin olen kaikki myynyt jo
Tässä järjestyksessä: Bc rich beast, Joku halpis ibanez, Epiphone sg, Esp ltd 607b Stephen Carpenter signature, Jackson rr3.

zarmo

Viimeisimpinä hankintoina ovat klarinetti ja joku vähän epämääräinen rakennelma, jota olen alkanut käyttää mandoliinibanjona.
Ajatuksenjuoksun leimaa-antavin luonteenpiirre on pimeys

Aji Inferno

Vielä kokeilussa, ei omana, Gibson SG Faded mallia 2008 vaihdetuilla mikeillä. Kaunis, jännän "asiallinen" peli, jossa ei ole mitään pröystäilyn häivääkään - vain soundia...  Muihin keppeihini verrattuna vähiten monipuolinen; ei humppareiden puolituksia, mallinnuksia, sen sellaisia, mutta kuka tuohon murinaan vaihtoehtoja kaipaakaan? ;)

Pertsa

Tollanen tuli saatua Avokilta synttärilahjaksi.
Valmistettu 50-Luvulla ja täysin iskemätön, hinta oli enemmän kuin sopiva =)

http://www.facebook.com/photo.php?pid=1318387&l=57a50308d1&id=1225868533
Meillä määrää Nainen!

Maunemaune

huhtikuu 23, 2010, 17:36:49 ip #118 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 24, 2010, 07:10:23 ap käyttäjältä Maunemaune
Tuli viime lauantaina investoitua tällaiseen http://www.vertikaali.fi/kauppa/maverick-species-1-ja-loput-maverick-kitarat-25-p-2468.html

Ja tässä instrumentissa on kyllä kaikki kohdallaan, aivan törkeän kevyt kitara , ohut kaula, ei mitään ärsyttävää pultti liitoskohtaa  vaan täydellinen pääsy 21-24 nauhavälille.

Ryhis

Ostin Boschin "Fein Multimaster"-kopion. Hyvä peli.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa