tammikuu 09, 2025, 22:43:52 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Urbaani löytöretkeily

Aloittaja PetriPetri, elokuu 08, 2008, 05:29:15 ap

« edellinen - seuraava »

PetriPetri

Laittaisin vaikka mummoni vetoa, että tältä foorumilta löytyy monta luonteeltaan uteliasta ihmistä. Itse olen yksi teistä.

Kamera, taskulamppu ja hiukan röyhkeyttä. Useimmiten siinä on tarpeeksi. Tämä maa on täynnä hylättyjä taloja, lakkautettuja tehtaita/sahoja taikka jotain vastaavaa.

Itse olen tonkinut kiellettyjä paikkoja noin 15 vuoden verran, ja aina löytyy jotain uutta ja mielenkiintoista. Jos kellä on sama hinku ja hienoja kuvia, niin laittakaa pistäen vaan. Laitan itsekin jahka saan lajiteltua, suurin osa kun on ihan filmillä.

Parit hyvät linkit vielä:
Suomalainen sivusto
Kansainvälinen aarreaitta. Myös suomalaisia kohteita.

Pariisin katakombit, löytöretkeilijän märkä uni. (älkää antako Zelda Rubinsteinin spiikkien häiritä, niin ärsyttäviä kuin ovatkin)
Osa 1
Osa 2
#727 - Your suffering will be legendary even in Hell!

saulir

Lainaus käyttäjältä: "Petri Petri"Laittaisin vaikka mummoni vetoa, että tältä foorumilta löytyy monta luonteeltaan uteliasta ihmistä. Itse olen yksi teistä.

Kamera, taskulamppu ja hiukan röyhkeyttä. Useimmiten siinä on tarpeeksi. Tämä maa on täynnä hylättyjä taloja, lakkautettuja tehtaita/sahoja taikka jotain vastaavaa.

Itse olen tonkinut kiellettyjä paikkoja noin 15 vuoden verran, ja aina löytyy jotain uutta ja mielenkiintoista. Jos kellä on sama hinku ja hienoja kuvia, niin laittakaa pistäen vaan. Laitan itsekin jahka saan lajiteltua, suurin osa kun on ihan filmillä.

Parit hyvät linkit vielä:
Suomalainen sivusto
Kansainvälinen aarreaitta. Myös suomalaisia kohteita.

Pariisin katakombit, löytöretkeilijän märkä uni. (älkää antako Zelda Rubinsteinin spiikkien häiritä, niin ärsyttäviä kuin ovatkin)
Osa 1
Osa 2

Cool!

Näitä on tullut aiemminkin tutkailtua, mutta aina ne on yhtä mielenkiintoisia :)

Astron

On tullut pari vuotta sitten käytyä parisen kertaa, mutta siihen se jäikin.
Öfläpöflä!

Wesa

No hyi hemmetti,katoin noi pariisin katakombipätkät ja rupes ahdistamaan huolella :shock:
tuli mieleen Blair witch project elokuva.
ei voi kuin kuvitella sitä tunnetta mikä on päällä kun huomaa että "ei helvetti,en mä tästä tullut,oliks se toi toinen mutka,mä meen tänne,mitä ihmettä?? missä mä oon?? mä oon eksynyt voi luoja,apuaaapuaahAPUAA!!!" sit patteri rupeaa hiipumaan lampusta ja zip! ollaan pimeässä,mitä siinä voi oikein tehdä? purisin varmaan ranteesta valtimon auki ettei tarttis kestää sitä kauhua....
Ei se ole väärin jahdata perhosia joita muut ei näe.

Aji Ungreat

Hoh, The Blair Witch Projekt on melkoinen legenda! Itse ostin DVD:n kolmella eurolla, ja tyytyväinen olen. Se on jotenkin vain niin hyvä.

Kyllähän sitä joskus tuli seikkailtua muutamassa hylätyssä rintamamiestalossa joissa myöskin on joskus pidetty palokuntien savusukellusharjoituksia, niitä jossa taloon laitetaan sellainen purkki joka levittää suuren määrän savua ja palomiehet menevät taloon pelastamaan jonkun nuken. Ihan kiintoisaa se on.
Jossei viina, sauna ja kitara auta, on tauti kuolemaksi.

Cold Rose

Kappas! Olisin tehnyt tästä aiheen mutta löytyikin jo täältä.

Olen ollut kiinnostunut harrastuksesta jo vaikka kuinka kauan, ei ole vain kauheasti käyty kiertelemässä, täältä läheltä kun ei oikein satu kunnon kohteita löytymään, ja toisaalta en yksin niitä jaksaisi kiertääkään.

Ungreatin kanssa tosin nuo ylenpänä mainitut olen kiertänyt, tiedättekös sen Holiday Innin mainoksen missä niillä on kotona se itsetehty vesiliukumäki? Se on kuvattu juuri noissa Ungreatin mainitsemissa taloissa. Ei tullut kertaakaan kameraa mukaan niihin. :/

EDIT: Tässä on muuten mahtava UE-Foorumi

JartsaP

Kaikenlaista käsittämätöntä sitä ihmiset harrastaa... olen ajatellut, että omat harrastukseni ovat kummallisia, mutta että jotkut kiertävät ja kuvaavat autiotaloja ja suljettuja tehtaita? Mahtaako muuten usein tulla omistaja tai vartiopalvelu häätämään pois? Tapahtuuko paljon onnettomuuksia noissa puuhissa, luulisi olevan vaarallista?

Lapsuuskotini oli pitkään tyhjillään, ja joka perhanan viikonloppu sai isäni käydä naulaamassa laudat takaisin paikoilleen ikkunoiden ja ovien eteen. Aina joku repi ne pois, särkivät ikkunat ja jopa seinät, repivät ovet väkisin auki, levittelivät tavarat pitkin pihaa, jopa lattialla oli poltettu nuotiota joskus. Lopulta joku poltti koko tönön. Seuraavana yönä paloi viereinen, myös tyhjä talo. Onneksi poltti, sillä jatkuva huoli siitä että joku idiootti teloo itsensä siellä oli aika rasittavaa. Talo, joka olisi muuten säilynyt ihan hyvin kylmilläänkin, meni jo kauan ennen sitä pilalle kun kaikki paikat revittiin. En tullut silloin ajatelleeksi, että autiotaloihin tunkeutumista voisi pitää ihan harrastuksena.

SapeMies

Joensuun vanha teurastamo (RIP) ja kiteen vanha meijeri. Aivan käsittämättömän sävähdyttäviä paikkoja. Pari tarinaa voisi mainita...

Siinä noin 18 vee pojuina käytiin tarkastamassa joensuun vanha teurastamo, joka lihakoukkuineen ja verisine linjoineen oli oikeasti PELOTTAVA paikka. Varsinkin eräs halli, jonka päädyssä oli propelli tuuletin (just like in the movies) joka pyöri hiljakseen tuulessa. Siihen vielä sattui aurinko paistamaan ja hallipöly nousemaan, niin ei voinut kuin odottaa milloin kuulee moottorisahan pärinän. :D Kuvia ei valitettavasti ole, mutta ikimuistoiset muistot jäi...

Jos sattuu Kiteelle, niin vanhassa meijerissä on melkein pakko käydä. Tosin kannattaa olla varovainen kuten, esimerkiksi vastaan voi tulla huoneita joissa EI OLE LATTIAA. Siinä on ilkeä n. 4m tipahdus alaspäin..  :shock:

Tukholman legendaarinen metron "aave-asema" kymlinge olisi tarkoitus katsastaa kanssa jossain vaiheessa.
" Are you suggesting that coconuts migrate? "

Torakka

siis eihän noista paikoista ees löydä mitään mitä hienooo siinä on?

PetriPetri

Lainaus käyttäjältä: "JartsaP"Kaikenlaista käsittämätöntä sitä ihmiset harrastaa... olen ajatellut, että omat harrastukseni ovat kummallisia, mutta että jotkut kiertävät ja kuvaavat autiotaloja ja suljettuja tehtaita? Mahtaako muuten usein tulla omistaja tai vartiopalvelu häätämään pois? Tapahtuuko paljon onnettomuuksia noissa puuhissa, luulisi olevan vaarallista?

Lapsuuskotini oli pitkään tyhjillään, ja joka perhanan viikonloppu sai isäni käydä naulaamassa laudat takaisin paikoilleen ikkunoiden ja ovien eteen. Aina joku repi ne pois, särkivät ikkunat ja jopa seinät, repivät ovet väkisin auki, levittelivät tavarat pitkin pihaa, jopa lattialla oli poltettu nuotiota joskus. Lopulta joku poltti koko tönön. Seuraavana yönä paloi viereinen, myös tyhjä talo. Onneksi poltti, sillä jatkuva huoli siitä että joku idiootti teloo itsensä siellä oli aika rasittavaa. Talo, joka olisi muuten säilynyt ihan hyvin kylmilläänkin, meni jo kauan ennen sitä pilalle kun kaikki paikat revittiin. En tullut silloin ajatelleeksi, että autiotaloihin tunkeutumista voisi pitää ihan harrastuksena.

Kysehän ei ole tunkeutumisesta, saati sitten paikkojen särkemisestä. Jätän korkeintaan jalanjälkiä, ja otan vain kuvia. Jos jossain on ovet laudoitettu, tai muutoin on syytä olettaa ettei ulkopuolisia haluta sisään, en mene.

Humalaisten mellastaminen on eri asia. Homma on tasan yhtä turvallista kuin elämä yleensä. Järki päässä, niin ei mitään hätää. Vartijoiden kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa, sillä koluan tosiaan vain ihan "hylättyjä" kohteita.

Lainaus käyttäjältä: "Torakka"siis eihän noista paikoista ees löydä mitään mitä hienooo siinä on?

Historia kiinnostaa myös mikrotasolla. Minä nyt vain tykkään ihmetellä vanhoja paikkoja ja kelailla mitä kaikkia kokemuksia ja kohtaloita ne voivatkaan pitää sisällään.

kyris

Munkkivuoren metroasemalle olisi kiva päästä käymään...

PetriPetri

Lainaus käyttäjältä: "SapeMies"Joensuun vanha teurastamo (RIP) ja kiteen vanha meijeri. Aivan käsittämättömän sävähdyttäviä paikkoja. Pari tarinaa voisi mainita...

Siinä noin 18 vee pojuina käytiin tarkastamassa joensuun vanha teurastamo, joka lihakoukkuineen ja verisine linjoineen oli oikeasti PELOTTAVA paikka. Varsinkin eräs halli, jonka päädyssä oli propelli tuuletin (just like in the movies) joka pyöri hiljakseen tuulessa. Siihen vielä sattui aurinko paistamaan ja hallipöly nousemaan, niin ei voinut kuin odottaa milloin kuulee moottorisahan pärinän. :D Kuvia ei valitettavasti ole, mutta ikimuistoiset muistot jäi...

Jos sattuu Kiteelle, niin vanhassa meijerissä on melkein pakko käydä. Tosin kannattaa olla varovainen kuten, esimerkiksi vastaan voi tulla huoneita joissa EI OLE LATTIAA. Siinä on ilkeä n. 4m tipahdus alaspäin..  :shock:

Tukholman legendaarinen metron "aave-asema" kymlinge olisi tarkoitus katsastaa kanssa jossain vaiheessa.

Sinähän jo vastasitkin Torakan kysymykseen paremmin kuin itse olisin koskaan osannut. :) Juurikin tuollaisia kiksejä tekee mieli, siksi tämä harrastus.

SapeMies

Lainaus käyttäjältä: "Petri Petri"
Lainaus käyttäjältä: "SapeMies"Joensuun vanha teurastamo (RIP) ja kiteen vanha meijeri. Aivan käsittämättömän sävähdyttäviä paikkoja. Pari tarinaa voisi mainita...

Sinähän jo vastasitkin Torakan kysymykseen paremmin kuin itse olisin koskaan osannut. :) Juurikin tuollaisia kiksejä tekee mieli, siksi tämä harrastus.

Ei vaan ollu torakka tarkkana ;)
" Are you suggesting that coconuts migrate? "

Cold Rose

Tosiaankaan siis tarkoituksena EI ole särkeä mitään, jos ovi tai ikkuna on valmiiksi auki niin silloin sinne sisään mennään. Jos pitäisi joku paikka särkeä sisäänpääsyksi niin homma muuttuu mielestäni paremminkin vandalismiksi.

PetriPetri

Lainaus käyttäjältä: "Cold Rose"Tosiaankaan siis tarkoituksena EI ole särkeä mitään, jos ovi tai ikkuna on valmiiksi auki niin silloin sinne sisään mennään. Jos pitäisi joku paikka särkeä sisäänpääsyksi niin homma muuttuu mielestäni paremminkin vandalismiksi.

Totta, mutta erittäin tapauskohtaista. Tilanteenmukainen toiminta aina. Itse nostan hattua sille yhdelle miekkoselle, joka vei hylätylle tehtaalle rälläkän ja migin. Katkoi kalterit, kävi sisällä ja hitsasi kalterit takaisin. Eettistä ongelmaa en näe, sillä tehdas oli täysin hylätty, eikä kukaan varmasti edes tiedä että joku on siellä käynyt.

Nyrkkisääntöinä voisikin pitää sitä, että paikat ovat lähtiessä siinä kunnossa kuin ne tullessakin olivat, eikä ketään häiritä. Terve maalaisjärki ja käsitys kohtuullisuuden rajoista ovat parhaat suuntaviitat.