tammikuu 09, 2025, 22:21:24 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

bio bizzin säilyminen

Aloittaja Paprikaana, elokuu 12, 2008, 15:55:33 ip

« edellinen - seuraava »

Paprikaana

kuinka kauan bio bizzistä tehty lannoite vesi säilyy kastelukannussa  tai pullossa tms.? haittaako lannoiteveden limoittuminen/onko muita haittoja?
Il Mondo Cambia, Io No!

Herra 47

en itse kyllä tekis "varastoon" biobizz vesi seosta.... Vielä vähemmän jos käyttää alg-a-mixiä itse teen aina tarpeen mukaan lannoitevedet (mulla ei kyl olis astioitakaan niin paljoa että sais 60-150 litraa kerralla varastoitua) tuon verran menee jokainen kastelukerta turvekasveille
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Mouru

Itse teen valmiiksi, tosin vain litran pulloon tai sitten kastelukannuun. Ennen käyttöä sekoittelen jos päässyt aine valumaan pohjalle ja siitä vaan kasveille. En usko että veden lisääminen ja "säilöminen" vaikuttaa millään tavalla itse lannoitteen toimivuuteen tms. Säilytys toki samoin kuin raakalannoitteelle, pimeässä ja viileässä.

Eli jos pieniä määriä valmiiksi tekee niin ihan hyvin toimii, tuommoisen 150l säilöminen olisikin aika hankalaa joten siinä tapauksessa ymmärtää että tekee vain tarvittaessa :)

wille

Joskus oli 5-litraiseen kannuun (korkki kiinni) unohtunut litkut n. viikoksi. Huoneenlämmössä ja varjoisassa paikassa olivat. Päätin kuitenkin käyttää ton valmiin satsin ja kyllä haju oli ainakin melkoinen. Tosin yksikään kasvi ei huonoa tykännyt...  :wink:
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Juckiz

Joo... tuota en taida enää tehdä valmiiksi litkuja. :P
Eli normi cocktail: Grow, Bloom ja Alg-a-mic. Ämpäri sitten jäi muutamaksi päiväksi saunan pesuhuoneeseen (!). Vähän aikaa piti ihmetellä, että mikä helvetti täällä oikein haisee.... Mutta chilien juurelle tuon kaadoin eikä mitään kummempia ongelmia lievän hajuhaitan lisäksi tullut.

"...plus it looks like his penis is hanging out"

Aji Inferno

Noh, erään tv-dokumentin kiinalaispelloille naiset kantoivat ämpärikaupalla sitä ihtiään, eli ihmisen paskaa! Ja kasvit tykkäsivät! Mutta kurja ammatti! :D

Thai Dragon

Mullakin on tota Bio Bizziä jäänyt noin viis litraa homehtumaan yli viikoksi. Aikalailla haisi sekin, ja pintaan oli muodostunut paksuja kerroksia hometta ym. En viitsinyt chileilleni sitä juottaa, joten harakoille meni nekin.  :x