tammikuu 09, 2025, 23:36:01 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

puhelin myyjät

Aloittaja Paprikaana, elokuu 12, 2008, 20:12:36 ip

« edellinen - seuraava »

Paprikaana

nyt kesä aikaan olen huomannut joutuneeni kaikkien puhelimella yhteyksissä olevien myyjien/haastattelijoiden/ ym kaupustelijoiden uhriksi oikein olan takaa. harvase päivä soittaa joku lehti-, puhelinoperaattori, puhelin-, vakuutusmyyjä tai tilastokeskusken tms tahon kyselytutkimuksen haastattelija.

Ok, jotkut ovat fiksuja ja antavat asian olla jos sanoo, että ei kiitos (vähemmän fiksut puolestaan iskevät kiitos ei:stä luurin korvaan, mikä tosin on pienempi pahaa seuraavasta vaihtoehdosta) ! nämä mulkvistit who takes no for an answer saattaa ehkä olla mukavaa seuraa yksinäiselle/seurankipeälle mummolle, mutta itselleni alkaa olla varsinainen maan vaiva (tyhmä kun olen, yritän olla ystävällinen ja kieltäytyä kohteliaasti!!!!!!!!)! tänään eräs myyjä alkoi painostamaan oikein olan takaa kauppaamansa asian tiimoilta. tästä lähtien sanon kiitos ei ja MINÄ isken luurin korvaan  :evil:   enkä jää jankkaamaan oli sitten kyseessä mukava tai ääliö myyjä/haastattelija

nimim. boored  :twisted:
Il Mondo Cambia, Io No!

Volitans

Jossain välissä tuokaan ei tehoa. Itse olen kieltänyt erästä lehteä lähestymästä itseäni suoramarkkinoinnin keinoin. Siitä huolimatta vielä kaksi puhelua tuli. Vasta lakimiehellä uhkaaminen ja puhelinmyyjän nimen tivaaminen sai homman loppumaan.
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

Zombie

Käsittääkseni USA:ssa on sellainen nimilista (tai jokin sellainen) jossa oleville ihmisille ei saa soittaa kaupustelijat (korjatkaa jos olen väärässä).
Ehkäpä tänne Suomeen sellainen? Sitten ei puhelinmyyjät ainakaan ahdistele   :wink: .

Todellakin jotkut puhelinmyyjät osaavat olla todella ärsyttäviä. Ikävää kun ei millään uskota että ei juuri se Seura-lehti kiinnosta vaikka sen saisikin halvalla. Yrittävät väkisten saada sen kaupaksi...
Toinen asia joka ottaa pattiin on se kun osa myyjistä, yhden puhelun aikana, toistaa sitä samaa tarjousta uudestaan ja uudestaan... vähintään sen 5 kertaa ettei vain jäänyt asia epäselväksi.

Poppamies Tuliliemi

Miullekin soitteli plus tv:n kauppaaja, puhelu tosin loppu lyhyeen kun mainitsin että kaapelitalouderssa asun ja en digiboksiakaan omista. Hiivatti ku herätti (aamukymmenen aikaan) niin en jaksanu mitään hauskaa keksiä sen päänmenoksi. Vaan ei niitä kiusata kannata, työtäänhän ne piruparat tekee.

Mittee muuten kaupitteli jamppa paprikaanalle?

E: Zombielle: Robinsonrekisteri on jurikin tuollainen, lisätietoja: http://www.ssml.fi/index.phtml?s=35
"In sudore vultus tui vesceris pane"

ZAZ

Kaikkein hupaisin keino päästä eroon tuosta tilanteesta on se, että alat lukemaan ääneen jotain esim. Dostojevskin teosta.

Hauskaa tässä on se että puhelinmyyjä jatkaa papattamistaan noin minuutin verran ennenkuin tajuaa sulkea puhelinta.

Hymy huulilla voi laskea puhelimen taas pöydälle ja taputtaa itseään selkään. :)

"olet sä james kyllä aika velmu!"
Shit happens when you party naked.

GynZi

mulle soitteli tos kesän alussa joku nuoren kuulonen nainen, ja kaupitteli alusvaatteita, keskustelun loppu meni jotenkin näin

Nainen: ...ja meillä olis nyt tällänen tarjous, että me lähetetään sulle kahdet bokserit ilmaseks, ja sä maksat vaan postimaksut. miltä kuulostais?
Minä: ..mä en käytä alusvaatteita
Nainen: (äänestä kuulee että yrittää pidätellä naurua, liian yllättävä vastaus?) Jaa no.. eipä niitä sitten kai kannata...
Minä: Joo ei
Nainen: Mutta kiitos kuitenkin ja hyvää kesää

:lol:
Artesaanirakastelija

Tapolan Tulikeppi

Itselläni vakio vastaus puhelin lehtikaupustelijoille on.. "joo se tulee jo töihin ja luen siellä sen..". Oikein muuta eivät olekkaan kaupanneet puhelimitse. Ja samalla perjaatteella puikkelehdin gsm liittymämyyjien ohi.. "työsuhde etu, ei passaa vaihtaa.."

Ja siis totuushan on että töihin ei juurikaan lehtiä tule ja puhelinlaskutkin joudun itse maksamaan. Mutta tuntuvat tehokkailta vastauksilta niille tolvanoille joille on koulutettu että "emmäny tiedä.." ja "ei kiitos" tarkottaa vaan lisää myyntipuheen työntämistä, varmasti tehoaakin jollekkulle joka ei osaa sanoa "ei".

Taannoin kauppakeskuksessa canal+ pakettia "väistäessä" tuli lohkastua hyvä selitys.. "Ei kiitti, katon leffat ja sarjat netistä.."
# 1022

Eija

Just niiden takia vaihdoinkin numeroni salaiseksi :lol:

vesuri

Ei noiden takia kannata numeroaan salaiseksi muuttaa. Itse olen päässyt helpolla, kun olen asiallisesti ilmoittanut heti puhelun alussa, etten koskaan osta puhelimessa mitään. Puhelut loppuu siihen paikkaan. Myyjää ei kiinnosta asiakas, joka heti ilmoittaa, ettei missään nimessä aio ostaa mitään. Kannattaa myös muistaa, ettei jokaiseen tarjottuun lippuseen ja lappuseen kannata omaa numeroaan kirjoittaa. Suurin osa kaiken maailman arvonnoista on puhtaasti asiakasrekisterin keräämistä. Monet liikkeet kyselevät myös asiakasrekisteriinsä tietoja, joita ne sitten vaihtavat toisten liikeiden kanssa. Jokaisessa tilauslippusessa on myös kenttä puhelinnumeroa varten. Kannatta miettiä täyttääkö sen kentän vai ei.

Jos puheluita tulee, eikä niihin jaksa vastata tai soitot muuten häiritsee, riittää ilmoitus tuonne Robinson-rekisteriin. Muutama tuttavani on siihen ilmoittanut ja soitot on loppuneet. Itseäni ei puhelinmyyjät ole vielä niin paljon häirinneet, että olisin viitsinyt siihen ilmoittautua.

MasaT

Hyvä tietää tuo robinson-rekisteri.
Katselin työvoimatoimiston vapaita työpaikkoja ilmoituksia ja siellä oli kyllä puhelimyyjät aika kysyttyä työvoimaa. Moni kyllä silti kuulemma lopettaa sen työn aika nopeaa. Voi tulla asiakkailta aika teräviäkin kommentteja.
Itse boikotoin kaikki tahot joiden kautta epäilen tulevan tätä puhelinmyyntiä.
Valitettavasti siihen kuuluu luonnonsuojeluliittokin.

Paprikaana

Lainaus käyttäjältä: "Poppamies Tuliliemi"

Väkisin soittaja olisi minulle myynyt puhelin liittymän. kieltäytyessäni kohteliaasti alkoi sävy muuttua kitkeräksi ja rivien välistä luettuna: "oletko tyhmä kun haluut maksaa liikaa" en enää periaatteesta ota kyseistä liittymää.  :x
Il Mondo Cambia, Io No!

Paprikaana

tämä on myös toimiva kikka: eräs suomessa asuva ulkomaalainen vastasi puhelimeensa:

ULKOMAALAINEN -moi!

KAUPUSTELIJA  - päläpäläpäläpäläpläläplä pläläpläplälä pläpläp lpäläp äläpälpäl (myyjä kaupitteli jotain ja puhui pari minuuttia jonka jälkeen tuli hiljaisuus.)

ULKOMAALAINEN - mina ei puhua suomi

KAUPUSTELIJA - klik, tuut tuut tuut tuut

hyvä keino päästä eroon vai? ;) täytynee itsekkin kokeilla
Il Mondo Cambia, Io No!

wille

Lainaus käyttäjältä: "Paprikaana"
Lainaus käyttäjältä: "Poppamies Tuliliemi"

Väkisin soittaja olisi minulle myynyt puhelin liittymän. kieltäytyessäni kohteliaasti alkoi sävy muuttua kitkeräksi ja rivien välistä luettuna: "oletko tyhmä kun haluut maksaa liikaa" en enää periaatteesta ota kyseistä liittymää.  :x

Sonera?

Itse jouduin pakon sanelemana aikoinaan kuukaudenpäivät tota hommaa tekemään ja voin sanoa että on v*ttumaisin homma mihin ihminen voi nöyrtyä. Kuukauden tosiaan kestin ja sitten otin loparit. Mun luonto ei kestä kusettaa ihmisiä jonkun firman eduksi (omaksi eduksi kyllä... :lol: )saatikka vilpillisin keinoin työntää jotain paska-tuotetta kenellekkään, kun en sitä itsekkään haluaisi... kieroa ja paskamaista hommaa.

nimim. ei enää ikinä.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Paprikaana

Lainaus käyttäjältä: "wille"

Sonera?

Itse jouduin pakon sanelemana aikoinaan kuukaudenpäivät tota hommaa tekemään ja voin sanoa että on v*ttumaisin homma mihin ihminen voi nöyrtyä. Kuukauden tosiaan kestin ja sitten otin loparit. Mun luonto ei kestä kusettaa ihmisiä jonkun firman eduksi (omaksi eduksi kyllä... :lol: )saatikka vilpillisin keinoin työntää jotain paska-tuotetta kenellekkään, kun en sitä itsekkään haluaisi... kieroa ja paskamaista hommaa.

nimim. ei enää ikinä.

sonera ei ollut tällä kertaa, mutta alkukesästä sieltä soitettiin useampaan otteeseen, joista viimeinen oli tod. ärsyttävä. yritti myydä jonkun puhepaketin, joka olisi tullut nykyistä liittymää kalliimmaksi. tosin siin olisi ollut ilmaiset puhelut vuodeksi kahden numeron kesken, mut me ei harrasteta turhaa lörpöttelyä, niin se olisi ollut turhaa.

itse joskus harkitsin puhelinmyyjän työtä kesäksi, mut onneksi tulin järkiini ;)
Il Mondo Cambia, Io No!

wille

sonera ei ollut tällä kertaa, mutta alkukesästä sieltä soitettiin useampaan otteeseen, joista viimeinen oli tod. ärsyttävä. yritti myydä jonkun puhepaketin, joka olisi tullut nykyistä liittymää kalliimmaksi. tosin siin olisi ollut ilmaiset puhelut vuodeksi kahden numeron kesken, mut me ei harrasteta turhaa lörpöttelyä, niin se olisi ollut turhaa.

itse joskus harkitsin puhelinmyyjän työtä kesäksi, mut onneksi tulin järkiini ;)

Juuri näin... :roll: Toi on kyllä täysin kriminaalia touhua mun mielestä.
Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

Poppamies Tuliliemi

Lainaus käyttäjältä: "wille"

Juuri näin... :roll: Toi on kyllä täysin kriminaalia touhua mun mielestä.

En tapauksen taustoja tiedä mutta ei tuo nyt kriminaalia minusta ole oletusarvoisesti. Eräs sukulainen vaihtoi kerran mielihyvin DNA:lta Soneralle vaikka laskut hieman nousivatkin, syynä oli se ettei DNA:n verkko riittänytkään nykyiselle asuinpaikalle (haja-asutusalueella) ja muutoksia ei ollut luvassa.

Noissa puhepaketeissakin voi olla jotain muita etuja (usein määräaikasia) kytkettynä jotka joihinkin elämäntilanteisiin sopii hyvästi ja antaa lisäarvoa. Ei tosin kaikille, ja jos myyjä sellaista tarjoaa asiakkaalle jolle siitä ei ole hyötyä niin se on kyl myyjän virhe se.
"In sudore vultus tui vesceris pane"

wille

Tarkoitinkin "kriminaalia". Enkä ollenkaan sillä etteikö tuosta jollekkin olisi oikeastikin hyötyä, mutta tapa jolla sitä markkinoidaan.. eli jättäen tiettyjä asioita kertomatta jos "asiakas" ei niitä itse älyä kysyä. Toisin sanoen tavoite on myydä mahdollisimman paljon tiettyä tuotetta keinolla millä hyvänsä. Tässä tapauksessa ei siis voi puhua "asiakaspalvelusta" tai muusta vastaavasta, vaan aivan suorasta pakkomyynnistä. Vähän sama kun kävisi ovelta ovelle myymässä (tyrkyttämässä) pilaantuneita silakoita kertomatta että ne ovat pilaantuneita. Onneksi valtaosa ihmisistä varmasti haistaisi että hommassa on jotain mätää. Kirjaimellisesti. Yhdellä ihmisellä tuhannesta voisi olla suurikin tarve härskeille silleille, mutta loput 999 ihmistä osaisivat kyllä etsiä käsiinsä pilaantuneen kalan toimittajan jos sellaista tarvitsisivat.

- Lehtiä ilmaiseksi kuukauden ajan (paitsi jos unohdat irtisanoa sopimuksen kuukauden sisällä sitoudut tietyn ajan tilaukseen)
- Huippuhyvät kalsarit pelkän postimaksun hinnalla (tulevat sen jälkeen joka toinen kuukausi eri hinnalla ja koittaessasi irtisanoa sopimuksen sinut yhdistetään johonkin Tukholmassa sijaitsevaan asiakaspalvelun vaihteeseen...)
- Tosi halpa liittymä ja puhelin ja datapaketti ja kaikki (puhepaketin kokoa/hintaa voi kyllä muuttaa, mutta se maksaa. Puhepaketin hinnat eivät koske ulkomaanpuheluita, edelliset kertyneet bonukset/edut katoavat liittymää vaihdettaessa, puhelimen loppuhinta tulee olemaan lähes kaksinkertainen jne.)

Got my point...

Tulipahan avauduttua...

:)
Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

Herpiili

Puhelinmyyjiin menee kyllä aina toisinaan hermot, onneksi suurin osa on ihan asiallisia ja kohteliaita.

Valitettavasti löytyy myöskin näitä myyjiä jotka eivät edes kysy onko sopiva tilanne puhua vaan mainostekstiä alkaa tulemaan aivan heti ja jatkuu pari minuuttia. Yleensä tulee lyötyä luuri korvaan viimeistään minuutin kohdalla jos näin käy.

Nykyisin on vakiintunut tapa sanoa heti puhelun alussa että jos yrität myydä jotain niin en osta, tämä ei tepsinyt ainakaan plustv:n tyyppiin joka sanoikin että ei ole myymässäkään mitään vaan tarjoaa ilmaiseksi katselukorttia kuukauden ajaksi. Siinä vaiheessa totesin ettei ole edes digiboksia johon kortti sopisi, "no anna vaikka kaverille tai jollekin muulle" ja tässä vaiheessa en jaksanut väitellä asiasta vaan sanoin että laitappa sitten tulemaan.

Kortti tuli kolmessa viikossa ja kuukauden "katselun" (kortti makasi pöytälaatikossa) jälkeen kesti viikon verran että soittelee plustv:ltä toinen tyyppi "PlusTV:ltä tässä xxx päivää" ja tähän väliin totesin heti etten ole ostamassa mitään teiltä ja myyjä ihan asiallisesti sitten lopettikin puhelun.

Jokin luontaistuotteita kaupitteleva firma oli ilmeisestikin ulkoistanut numeron perusteella puhelinmyyntinsä Viroon, eräänä päivänä tuli kiireen keskellä puhelu jossa naishenkilö ERITTÄIN huonolla suomella alkoi myymään "Minä kaupitella sinulle omega3 rasvahappo, maksa vähän, puoli ilmainen" ja tässä vaiheessa katkaisin oma-aloitteisesti puhelun.

Kaikista paskin maku on jäänyt Canal Digitalin puhelinmyyjältä, joka oli äänen perusteella nuorehko tyttö. Ilmoitin heti puhelun alussa että en ole heidän kanavistaan kiinnostunut niin silti tämä täti jatkoi minuutin verran myyntityötään, totesin siinä vaiheessa ettei kiinnosta pätkääkään, taas tuli pätkä mainostekstiä ja sanoin etteivät edelleenkään teidän kanavanne kiinnosta ja vastaukseksi tulikin sitten "NO MITÄ VITTUA SÄÄ SITTEN TELKKARISTA KATSOT" melkoisen korostetulla äänellä :D Tokaisin vaan että en katso telkkaria ja löin luurin korvaan.