tammikuu 10, 2025, 11:54:55 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Mikä lannoitus

Aloittaja cola, syyskuu 05, 2008, 04:15:39 ap

« edellinen - seuraava »

cola

Minä olisin nyt ostamassa ensimmäisiä lannoitteita chileille ja mietin että kumpi olis parempi kaketti:  GHE Flora Tripack  tai   GHE FloraMicro 1L + FloraMato 1L ?

Päällikkö

Kumpaa meinaat.. Vesiviljelyyn vai multaviljelyyn ? Mainitsemasi ravinteet olivat vesiviljelyyn..

Biobizz setti on taas sitten aivan omiaan multaviljelyyn, jos kaikki muu(kin) on kohdallaan :)

wille

Kuten tuolla muualla jo mainitsinkin niin myös GHE:n flora tripack ainakin käy myös multakasvatukseen.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

saulir

Lainaus käyttäjältä: "cola"Minä olisin nyt ostamassa ensimmäisiä lannoitteita chileille ja mietin että kumpi olis parempi kaketti:  GHE Flora Tripack  tai   GHE FloraMicro 1L + FloraMato 1L ?

Mato+micro-yhdistelmällä pääset helpommalla, ei oo niin montaa litkua sekoitettavana. Säätämishaluisille tripack on ok.

cola

Minä olen nyt kokeilemassa tuota vesiviljelyä muutamat ämpärit on jo hankittu  :D  Minulla on kylläkin muutamia muita kasveja (tomaatteja ym) jotka on mullissa mutta kun loputkin tomaatit kypsyy niin heitän kyseiset kasvit roskiin.  Toi tripack on ehkä hyvä kun siinä tulee noi ph sydeemit mukana.  Pitääkö noissa sit muka löträtä ihan sikana ?

Herra 47

Ei tarvitse :) aika helppoa niiden kanssa no touhuta... Mutta silti  tripackin ym kanssa suosittelen bizzin topmaxia kun alkaa olla aika kukintaa käynnistää eli ensi vuoden puolella ellei sit valoa ole tarpeeksi käytössä talveksi
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

cola

Olisko mun parempi sit ostaa FloraMicro ja FloraMato lannotteet vai pitäiskö siltikin ostaa vielä toi bizzin topmaxi?

Löysin muuten tämmösen : Advanced Hydro-setti 1 l
Advanced grow 1 l, N-P-K 25-5-42
Advanced bloom 1 l, N-P-K 0-22-29
Advanced micro 1 l, N-P-K 45-0-8
Vesiviljely/multa   hinta 38e
Onko kukaan kokeillut kyseisiä lannoitteita ?  Minä en näistä hirveesti tiedä mut vaikuttais ihan hyvältä paketilta. Mitä olette mieltä? ja tarviiko tuohonkin viel lisäks ton topmaxin?

cola

Onko kenelläkään kokemusta tuosta lannoitteesta Advanced Hydro ? se on kylläkin valmistettu hampun kasvatukseen mutta toimisko chileille myös?

cola

No jospa nyt EEEESSSS joku vastaisi  :?

Eli mulla olis nyt mielessä kaksi pakettia enkä tiedä kumpi olisi parempi minulle vai että onko noissa edes mitään eroa.

Paketti 1 :

Bio Bizz Top-Max 500 ml                        17e
GHE setti FloraMicro 1L + FloraMato 1L  32e
GHE pH Down jauhepussi 30g                3e
pH Tippatesteri                                       9e
Yhteensä :                                              61e

Paketti 2

Bio Bizz Top-Max 500 ml                       17e
GHE Flora Tripack                                 38e
Yhteensä :                                           55e

Eli onko noissa hirveesti eroja ja mitä suosittelisitte minulle?  Minä aloitan hydro kasvatuksen mutta aion myös pitää muutamaa kasvia mullassa.  Tällä hetkellä kasvatan chilejä ja muutama tomaatti puska on kesästä jäljellä.

TOIVOTTAVASTI JOKU NYT VOI SANOA EDES JOTAIN

Aji Inferno

Kysymys on toki hyvä, muttei oikeastaan kuulu enää "aloittelijoiden" piiriin... Vaan tuonne "Edistyneempi chilinkasvatus" puolelle. Miksikö? Koska olen itse jo 12 vuotinen chilinkasvattaja, enkä ymmärrä näistä asioista tuon taivaallista. Kunhan kasvatan kasveja parvekkeella kukkamullassa. ;)  Siitähän tämä homma useimmilla alkaa. Ja joillakin myös jatkuu. Kun mennään kemikaaleihin yms, tuo "Edistyneempi Chilinkasvatus" -osio on oikea koti kysymyksille ja vastauksille!

cola

Ai sorry  :wink:  Laitanko uuden kysymyksen tonne edistyneempi puolelle vai saatko sinä siirrettyä tota ?  

Minä olen tosiaan ekaa kertaa ostamassa noita "kalliita" lannotteita enkä  minäkään oikeen tiedä niistä mitään ja en haluaisi ostaa vääriä.

saulir

Lainaus käyttäjältä: "cola"No jospa nyt EEEESSSS joku vastaisi  :?

Eli mulla olis nyt mielessä kaksi pakettia enkä tiedä kumpi olisi parempi minulle vai että onko noissa edes mitään eroa.

Paketti 1 :

Bio Bizz Top-Max 500 ml                        17e
GHE setti FloraMicro 1L + FloraMato 1L  32e
GHE pH Down jauhepussi 30g                3e
pH Tippatesteri                                       9e
Yhteensä :                                              61e

Paketti 2

Bio Bizz Top-Max 500 ml                       17e
GHE Flora Tripack                                 38e
Yhteensä :                                           55e

Eli onko noissa hirveesti eroja ja mitä suosittelisitte minulle?  Minä aloitan hydro kasvatuksen mutta aion myös pitää muutamaa kasvia mullassa.  Tällä hetkellä kasvatan chilejä ja muutama tomaatti puska on kesästä jäljellä.

TOIVOTTAVASTI JOKU NYT VOI SANOA EDES JOTAIN

Ei noissa taida muuta eroa olla kun se että tuon tripackin kanssa saa/joutuu säätelemään enemmän noiden litkujen kanssa, riippuen siitä mitä haluaa kasvien tekevän.

Itse olen saanut erittäin hyviä tuloksia ainakin mato/micro+Topmax yhdistelmällä vesiviljelyssä.

Tripackiä en ole kokeillut, mutta ei noissa varmasti suurta eroa ole.

One part saattais olla vielä iisimpi vaihtoehto. Itse käytän mato-micro-seosta ihan sillä kun suurimmalla osalla vesiviljelykasvattajista on myös, joten kokemusta sen käytöstä on siis väellä paljon.

Tällöin on helppo kysyä vinkkejä, kun ravinneliuokset on tuttuja.

gunslinger

Lainaus käyttäjältä: "cola"Onko kenelläkään kokemusta tuosta lannoitteesta Advanced Hydro ? se on kylläkin valmistettu hampun kasvatukseen mutta toimisko chileille myös?

morjenta pöytään

juuh itte kokeilin tota ah,n litkuja ja toimi kun junan vessa! :D .
kokemusta muista lannotteista on ja ovat asian hoitaneet mutta itselle on ah toiminut parhaiten,mutta olenkin seppo säätääjä luonteeltani :lol: .