lokakuu 06, 2024, 05:34:40 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


poliisit ja uteliiaat naapurit??

Aloittaja Torakka, syyskuu 16, 2008, 23:15:09 ip

« edellinen - seuraava »

Ituhippi narukasseineen

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - tammikuu 15, 2010, 11:36:06 ap
Lainaus käyttäjältä: rasse - tammikuu 15, 2010, 08:09:59 ap... puutarhakaupan välineillä voi kasvattaa muutakin kuin huumeita, kun taas toisten tilien käyttöä mahdollistavien ohjelmien kauppaaminen ei taida mahdollistaa mitään laillista.

Jossakin vaiheessa pitäisi myyjä ja valmistaja vain asettaa vastuuseen mahdollisista väärinkäytöksistä. Yksi tapa olisi, että myynnistä menisi ilman muuta tieto viranomaisille tai asiakasrekisterit olisivat julkisia. Ei siinä rehellisillä ihmisillä olisi mitään pelättävää.


Uskomatonta, että joku on valtion toimesta tallottu näin katuun, että ihan mielellään ottaisi mikrosirun takapuoleensa! :o
Meistä on näköjään todella moneksi. Kerrohan Chilivaari, koska viimeski masturboit tai harrastit seksiä puolisosi kanssa? Eihän sinulla ole mitään salattavaa. Kerro vielä "ulokkeesi" mitta, sekin kiinnostaa minua ;D

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: kyris - tammikuu 15, 2010, 11:57:02 ap
Omat touhuni estävät päivänvaloa. Mahdollinen kotietsintä kyllä kismittäisi, mutta kun ei ole salattavaa niin...


Tuliko kirjoitusviihde, vai onko enskesän taimia noin prkleesti?  ;D

rasse

Chilivaari kirjoitti: "Siinäpä se on, että ne ovat aivan erinomaisia "tietoturvaohjelmia". "

Tuotapa en tiennyt. I stand corrected, vai miten sitä sanotaan..


PetriPetri

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - tammikuu 15, 2010, 11:36:06 ap
Ei siinä rehellisillä ihmisillä olisi mitään pelättävää.

Pitäisi myös ihan terveellä järjellä tehdä ero rikoksen ja "rikoksen" välillä. Ei se kenestäkään epärehellistä tee, vaikka kotonaan pilveä kasvattelisikin omaan käyttöönsä. Itse en kasvata, mutta en tuota osaa pahana pitää.
#727 - Your suffering will be legendary even in Hell!

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: PetriPetri - tammikuu 15, 2010, 13:09:47 ipEi se kenestäkään epärehellistä tee, vaikka kotonaan pilveä kasvattelisikin omaan käyttöönsä. Itse en kasvata, mutta en tuota osaa pahana pitää.


En minäkään, mutta valitettavasti siitä näyttää seuraavan teollista kasvatusta ja myyntiä alaikäisille. Niihin pitäisi päästä kiinni ajoissa.

Asia on korjattavissa lakimuutoksella, sallimalla kotitarvekasvatus. Samalla kuitenkin poliisille pitäisi taata pääsy samoihin tietokantoihin, mihin rikolliset jo nyt pääsevät, eli tarvikkeiden myynti ja netissä markkinointi pitäisi olla vapaasti tutkittavissa. Asiakasrekisterit ja ip-osoitteet eivät kai sisällä mitään vaarallista tietoa, jos kerran rehellisillä asioilla liikutaan?

biblo

Lainaus käyttäjältä: kyris - tammikuu 15, 2010, 11:57:02 ap


Sitä, että Piippu.com:ia ei ole ratsattu ihmettelen kyllä... Vai onko sekin. Käsittääkseni samat hemmot ovat sen takana.


Tosiaan ihmetyttää miksei ole ratsattu.Tosin myyhän sikaritalokin hookahia joka myös vesipiippuna tunnetaan.

Bongeja ja muita kopoja saa olla kyllä asunto piukassa kunhan niistä ei mitään laitonta ole kärytelty.Enemmän kiinnostutaan varmasti kokispulloon tehdystä bongista kuin oikeasta hookahista...enkä ihmettele miksi.
"Grow food, not lawns"

beever

Se on joillekin niin helppoa todeta, että ei kiinnosta, jos poliisit tulevat.

En ole edes ainut tällä forumilla, joka on joutunut valitsemaan puolisonsa ja lampunloisteen välillä. Ja puhe on edelleen pelkistä chileistä.

Minä en tosin valinnut natikkaa.

biblo

Lainaus käyttäjältä: beever - tammikuu 15, 2010, 14:30:30 ip
Se on joillekin niin helppoa todeta, että ei kiinnosta, jos poliisit tulevat.

En ole edes ainut tällä forumilla, joka on joutunut valitsemaan puolisonsa ja lampunloisteen välillä. Ja puhe on edelleen pelkistä chileistä.

Minä en tosin valinnut natikkaa.


Onneksi itse olen supliikkimiehiä.. 8)
"Grow food, not lawns"

Starwhite

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - tammikuu 15, 2010, 13:49:11 ip
Lainaus käyttäjältä: PetriPetri - tammikuu 15, 2010, 13:09:47 ipEi se kenestäkään epärehellistä tee, vaikka kotonaan pilveä kasvattelisikin omaan käyttöönsä. Itse en kasvata, mutta en tuota osaa pahana pitää.

En minäkään, mutta valitettavasti siitä näyttää seuraavan teollista kasvatusta ja myyntiä alaikäisille. Niihin pitäisi päästä kiinni ajoissa.


Eiköhän tuo ole järjestäytyneen rikollisuuden hommia, kasvattaa teollisuushallissa ja diilata ihan kenelle vaan jolla on rahaa. Suurin osa kotikasvattajista varmasti haluaa pitää matalaa profiilia harrastuksensa kanssa joten jakavat komeronsa satoa korkeintaan kaveripiirissä. Eivätkä myöskään halua ensimmäisen ryhmän kanssa olla missään tekemisissä.

biblo

Lainaus käyttäjältä: Starwhite - tammikuu 15, 2010, 22:54:17 ip
Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - tammikuu 15, 2010, 13:49:11 ip
Lainaus käyttäjältä: PetriPetri - tammikuu 15, 2010, 13:09:47 ipEi se kenestäkään epärehellistä tee, vaikka kotonaan pilveä kasvattelisikin omaan käyttöönsä. Itse en kasvata, mutta en tuota osaa pahana pitää.

En minäkään, mutta valitettavasti siitä näyttää seuraavan teollista kasvatusta ja myyntiä alaikäisille. Niihin pitäisi päästä kiinni ajoissa.


Eiköhän tuo ole järjestäytyneen rikollisuuden hommia, kasvattaa teollisuushallissa ja diilata ihan kenelle vaan jolla on rahaa. Suurin osa kotikasvattajista varmasti haluaa pitää matalaa profiilia harrastuksensa kanssa joten jakavat komeronsa satoa korkeintaan kaveripiirissä. Eivätkä myöskään halua ensimmäisen ryhmän kanssa olla missään tekemisissä.


Aika pitkälti samoilla linjoilla.Liika tieto lisää tuskaa...(ja kuumotusta)
"Grow food, not lawns"

Hvannadalshnjukur

Hesarin keskusteluissa parikin chilikasvattajaa kertoo, että heille on tehty kotietsintä, jossa paikat on myllätty ympäri ja jopa rikottu jotain. Onko kenelläkään tarkempaa tietoa, onko näin todella käynyt?

biblo

Lainaus käyttäjältä: Hvannadalshnjukur - tammikuu 16, 2010, 11:53:43 ap
Hesarin keskusteluissa parikin chilikasvattajaa kertoo, että heille on tehty kotietsintä, jossa paikat on myllätty ympäri ja jopa rikottu jotain. Onko kenelläkään tarkempaa tietoa, onko näin todella käynyt?


Se varmastikin riippuu paljon itse niskoittelee tilanteessa.Itse kuvaisin tapahtuman mahdollisten tuhojen varalta.

Tuskin poliisitkaan pistää paikat remonttiin jos auliisti näyttää ja kertoo harrastuksestaan.
"Grow food, not lawns"

MikaK

Lainaus käyttäjältä: biblo - tammikuu 16, 2010, 12:39:50 ip
Lainaus käyttäjältä: Hvannadalshnjukur - tammikuu 16, 2010, 11:53:43 ap
Hesarin keskusteluissa parikin chilikasvattajaa kertoo, että heille on tehty kotietsintä, jossa paikat on myllätty ympäri ja jopa rikottu jotain. Onko kenelläkään tarkempaa tietoa, onko näin todella käynyt?


Se varmastikin riippuu paljon itse niskoittelee tilanteessa.Itse kuvaisin tapahtuman mahdollisten tuhojen varalta.

Tuskin poliisitkaan pistää paikat remonttiin jos auliisti näyttää ja kertoo harrastuksestaan.

Kumpikin kuvasi tulleensa kotiin ja huomannut paikat myllätyiksi. Rikosilmoitusta tehdessä sai tietää poliisin olleen asialla. Ihmettelen, mikäli Suomessa poliisi voi tehdä kotietsinnän mitenkään ilmoittamatta siitä asunnon omistajalle edes jättämällä ilmoitusta paikalle, jos kuitenkin poliisiasemalla tämä tieto kerrotaan.

biblo

Lainaus käyttäjältä: MikaK - tammikuu 16, 2010, 13:31:12 ip
Lainaus käyttäjältä: biblo - tammikuu 16, 2010, 12:39:50 ip
Lainaus käyttäjältä: Hvannadalshnjukur - tammikuu 16, 2010, 11:53:43 ap
Hesarin keskusteluissa parikin chilikasvattajaa kertoo, että heille on tehty kotietsintä, jossa paikat on myllätty ympäri ja jopa rikottu jotain. Onko kenelläkään tarkempaa tietoa, onko näin todella käynyt?


Se varmastikin riippuu paljon itse niskoittelee tilanteessa.Itse kuvaisin tapahtuman mahdollisten tuhojen varalta.

Tuskin poliisitkaan pistää paikat remonttiin jos auliisti näyttää ja kertoo harrastuksestaan.

Kumpikin kuvasi tulleensa kotiin ja huomannut paikat myllätyiksi. Rikosilmoitusta tehdessä sai tietää poliisin olleen asialla. Ihmettelen, mikäli Suomessa poliisi voi tehdä kotietsinnän mitenkään ilmoittamatta siitä asunnon omistajalle edes jättämällä ilmoitusta paikalle, jos kuitenkin poliisiasemalla tämä tieto kerrotaan.


Kyllähän noista yleensä viimeistään jälkikäteen ilmoitetaan.Käsittääkseni on pakollistakin.
"Grow food, not lawns"

MrFrost

Kuten toisaalla totesin:

Noi hesarin keskusteluissa chilinkasvattajina esiintyneet ovat erittäin todennäköisesti trollaajia.

Eli kun ei tarvitse rekisteröityä (yleensä noihin lehtien keskusteluihin ei tarvitse) niin sinne voi kuka
tahansa kirjoitella millaista tuubaa haluaa.

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

juupa

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - huhtikuu 22, 2009, 09:09:49 ap
Lainaus käyttäjältä: Masasaurus - huhtikuu 21, 2009, 20:07:45 ip
Nonih! Kun tulin töistä kotiin niin löysin ruokapöydältä lapun: Poliisi kävi täällä. Kotietsintä. Ota yhteyttä. Plus nimi ja puhelinnumero ym.

Heti tuon luettuani säntäsin tarkistamaan juuri ruukkuun siirretyn c.lanceolatumin kunnon. Hyvin näytti voivan. Eikä mitään näkyviä etsinnän jälkiä ollut missään muuallakaan. Onneksi jenkkileffojen kauhuskenaariot kotietsinnästä eivät päde täällä. Soitin tietysti lapussa olleeseen numeroon. Oli erittäin asiallinen keskustelu, jossa selvisi paikallisten alkuasukkaiden syvä huolestuneisuus asuntoni olohuoneesta öisin loimottavasta valosta. Toki osasin jotakin kotietsintää odotellakin, harmittamaan jäi vain se etten ollut itse kotona plus se että olin lykännyt siivouspäivää ainakin kuukaudella (jos huomenna siivoaisin). Pointsit menee kyllä poliisille hyvästä keskustelusta ym. Ehkä tulevat joskus vielä kahville.


Ei helppoa poliisillekaan. Tietänevät jo, että kasvava osa heidän kotietsinnöistään johtaa chiliin, eikä huumeisiin. Mutta kun on pakko tutkia jokaisen vainoharhaisenkin naapurin "ilmianto"... Luulen, että tässä puhutaan nyt laajemmastakin kulttuurin muutoksesta. Monet ns. tavikset inhoavat mausteista ruokaa ja chiliä niin antaumuksella, että kokevat koko suomalaisen elämäntavan (eli minkä?) olevan sodan uhan alla. He saattavat nyökätä meille ystävällisesti pihalla, mutta vihaavat verisesti kaikkea mitä edustamme. Eli heille chili *on* tietyssä mielessä huumekasvi! Monessa mielessä. Ja niin sitä soitetaan poliisille... Ihan piruuttaan. Jotta päästään näyttämään keskisormea suomelle, missä kalakukosta aikanaan tulee chilikalakukko. Väistämättä - eivätkä ne voi sille mitään. ;)


http://lehti.samizdat.info/kansalaisjournalismi/01-2010/#comment-202221

Terve kaikille. Eka posti tälle foorumille ja luultavasti viimeinenkin. Poikkesin täällä vain lueskelemassa ja tuli mieleen, että tuo linkki sopii loistavasti tähän keskusteluun.

Aji Inferno

Sopiihan se. :) Chilin ilmaantuminen suomalaiseen ruokaperinteeseen on juuri niin helppo pala kansalle niellä kuin esim. tietyille maahanmuuttajille nähdä heidän tytärtensä haluavan alkaa seurustella länsimaisten miesten kanssa... Me ihmiset olemme perinteissämme kovin usein älyltämme puunpökkelön tasoa. ;)

juupa

En osaa sanoa miten tuon edellä mainitun kalakukon saisi stemmaamaan chilin kanssa, mutta kaalilaatikon kanssa se on yksinkertaista.

Kaali pilkotaan ja sitä haudutetaan kasarissa kunnes se on pehmennyt. Sen oma kosteus riittää siihen, joten nestettä ei tarvitse lisätä. Sitten se ruskistetaan yhdessä pilkotun sipulin kanssa. Nyt sen maku on muuttunut sellaiseksi, että reseptiä voi parantaa tomaattipyreellä, ja sen jälkeen maku on jo niin epäsuomalainen, että laatikon voi halutessaan maustaa vaikka niin tömäkästi että hiki on pinnassa vielä aamullakin. Paprika tai chili sopivat sekaan vallan mainiosti. Itse olen käyttänyt lihapuolena Lidlin tulisemman grillimausteen kanssa ruskistettua jauhelihaa ja nauttinut lopputuloksen salsakastikkeen kanssa. 

Miehet eivät yleensä pidä perisuomalaisesta kaalilaatikosta, joten tämän reseptiparannuksen leviäminen voisi jopa lisätä sen suosiota.

reivanen

Itse olen aloittamassa chilinkasvatusta kohtapuolin, ja kyllä on sanottava, että ihmettelen monien asenteita täällä?

Mihin on kadonnut ihmisen yksityisyys, syytön kunnes toisin todistetaan? Kyllä minä aikamoiset pultit ottaisin, jos ilman lupaa kotona käy vierailemassa kukaan, olkoot poliisi tai naapurin Timo.

Luin täältä viestiketjun jossa joku sky:n henkilö olisi lähtemässä ajamaan asiaa oikeuteen koskien tätä naurettavaa kotirauhan rikkomista ja rikoksesta "syytä epäillä" vaikka mitään laitonta ei ole tapahtunut. Toivottavasti tuottaa tulosta, sillä muuten isoveli kohta valvoo vessassakin, että varmasti muistaa pestä kädet.