kesäkuu 22, 2024, 13:38:20 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Laihdutus

Aloittaja Sauli Särkkä, syyskuu 18, 2008, 10:07:49 ap

« edellinen - seuraava »

Kaltsu

Se tuossa ruokavaliossa on hyvä, kunhan noudattaa kolmea "täysateriaa" päivässä niin ei ole näläntunnetta, joten ei ole tarvetta napostella ruokailujen välissä. Yleensä yhdellä aterialla pärjää komeesti 5-6 tuntia.

Pikkuisen enemmän se vaatii omaa ruuanlaittoa, mutta itselleni se ei ole ollut ongelma kun tykkään muutenkin kokkailla.

Leipähän se taitaa suurin lihottaja suomalaisille. Leipä kuitenkin sisältää hiilareita puolet. Nostaa nopeasti insuliinia ja siitähän ei kroppa tykkää ja nälkäkin on hetken päästä. Viljan sisältämä gluteiini on se joka aiheuttaa kaikennäköisiä sairauksia, yhdistetty muunmuassa yli 200 krooniseen sairauteen. Monet eivät edes tiedä että ovat herkkiä gluteiinille.

Kokeile piruuttas olla parisen viikkoa tällä ruokavaliolla niin siitähän sä sen huomaat miten kroppa reagoi. ;)
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

geeni

Kahvi-, tee- yms. makeutussokerin voi korvata vaikka stevialla. Se on varsinkin nestemäisenä tiivisteenä aika riittoisaa.
iHerb.com - $5 alennuskoodi: MUL941

InkRose

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - helmikuu 25, 2011, 10:52:22 ap
Pikkuisen enemmän se vaatii omaa ruuanlaittoa, mutta itselleni se ei ole ollut ongelma kun tykkään muutenkin kokkailla.


Ei se mullakaan o niin kiinni siitä etteikö jaksais/tykkäis kokkailla vaan siinä enemmän rajoittaa tämä pienyrittäjän heittelehtivä työtahti. Vaimon ja etenkin tytön on kuitenkin syötävä suht säännöllisiin aikoihin niin työpäivän ja koiran lenkitysten jäljiltä tulee yleensä suosiolla lämmitettyä mitä jääkkärissä sattuu päivälliseltä olemaan, maut vaan pitää yleensä tuunata kohdilleen. Tietty jos jossain välissä investois pajalle oman mikron ni vois kotona kokkailla eväät edellisenä iltana. Nykyisellään ku se on valitettavan usein sen 10h aamiaisesta "lounaaseen".

Warcock

Karppausta (n. 20 g hh / päivä) takana nyt 6 vk ja 120 kg -> 104 kg.
Pitääs tuonne 90 kiloon asti jatkaa tiputtamista...

Ei valittamista, eikä pääse nälkä tulemaan, sen verran paljon saa kuitenkin syödä....
Tomppa


hessi

Hei te jotka Karppaatte,
niin kertokaas mitkä muut kuin pasta, peruna,riisi, valkoiset vehnäjauhot/jauhot yms.
sisältävät paljon hiilareita?
Kun lähes tulkoon joka tavaran kyljessä lukee hiilareita...
olen ymmärtänyt ettei edes heldelmiä saisi syödä kun aloittaa karppauksen?
Pääsääntöisesti teen kaikki ruuat itse (töissä syö omia eväitä, siis kunnon lämpimän ruuan),
mutta ajatus että joutuisin syömään suuremmat määrät lihaa ja rasvaa ei kyllä innosta.
Entäs Quino? kuinkas hiilaripitoista se on? Hyvä proteiinin lähde :)
Kun maustamaton luomu Tofussakin on 100g 1g hiilareita.
Reilu vuosi sitten mulla todettin kilpirauhasen vajaatoimintaa (lihoin alle kuukaudessa 8kg) ja
silloin lopetin puoleksi vuodeksi kaikki riisit, pastat, perunat lähestulkoon kaikki vaaleat jauhot lisäsin kasvisten määrää rutosti, mut ei kilot karisseet :(
Kevyt tuotteet eivät ole koskaan kuuluneet minun ruokavalioon, siihen on syynä aspartaami jota on lähes kaikissa kevyt tuotteissa tai 0% rasvaa tuotteissa se kun ei sovi mun nuppiin.
Mitä ihmettä syötte jos hiilreita ei saa olla kuin n25g/pvä ?
proteiiniä 1g/ paino kg kohden? rasvaa 200g?
Tuon Gluteiini jutun uskon oikein hyvin, siitä on kokemuksia täytyis taas aloittaa sekin dietti :)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

hessi

juu...
ja olen vuosikausia napsinut myös seleeniä, sinkkiä yms hivenaineita.
Olen alaa aikoinani opiskellut ja hyvin tuloksin hoidellut perhettänikin :)
mutta nyt omalla kohdalla jonkin ei vaan natsaa.

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Lihamestari

Onkos karppajien joukossa urheilua harrastavia?
Mulla kun on toi paino ollu ongelma aina, niin ajattelin pari vuotta sitten ruveta hoitamaan sitä liikunnalla...

Nyt tuntuu heti, kun en ole syönyt tarpeeksi, että treeneissä loppuu potku. Hiilarit kuitenkin antaa sitä energiaa nopeasti ja treenien aja lipittelen sellaista julmetun laihaa kuntojuomaa.
Nyt jos hiilarit jättää sinne 30g:n hujakoille, niin miten käy äijjän reeneissä.

Pakkasen loppua odottelen, että pääsis heittämään taas kävelylenkkiä...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Nikodeemus

Itselläni on useinkin päivän ainoat (tai suurin osa niistä vähistä) hiilarit juurikin se palkkari treenin jälkeen.
Tuossa justiinsa kisoihin vedin sen reilun viisi kiloa kahdeksassa päivässä hiilihydraatit kokonaan pois jättämällä ja muuten about puolikkailla ruoka-annoksilla,
ja hyvin jaksoi vielä kilpailun aattona vetää puolentoista tunnin herkistelyt/hikijumpat.
Mutuilen, että enemmän se väsyminen johtuu siitä, että kroppa on tottunut tietynlaiseen sapuskaan ja luulee, ettei ilman tule toimeen.
Mikään ei ole niin tärkeää, kuin puutarhanhoito, eikä sekään ole kovin tärkeää.

Hapa_Nero

Olen ymmärtänyt, että rasvaa pitää lisätä jos urheilee tai tekee raskasta työtä.
Itselläni ei paljoa ole kokemusta kummastakaan, mutta tarkempia neuvoja varmaan saapi Karppifoorumilta, jossa kysymyksiä pääsee pikkusen utelemaan rekisteröitymättäkin. Vaikka yleisin ohje tuntuukin olevan että lue kirja.

Lihamestari

helmikuu 25, 2011, 21:07:25 ip #109 Viimeisin muokkaus: helmikuu 25, 2011, 21:10:05 ip käyttäjältä Lihamestari
RTFM ;D

Taas joutuu lukuhommiin... ;)

Täytyy kokeilla ja kysellä sieltä noita kokemuksia, kirjat on kuitenkin aina kirjoja ja omakohtaiset kokemukset, niitä käytännön osoittamia juttuja.
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Minbaari

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - helmikuu 25, 2011, 19:50:59 ip
Pakkasen loppua odottelen, että pääsis heittämään taas kävelylenkkiä...


Älä odottele, vaan lenkille siitä mars mars! Kylmässä niitä kaloreita palaa enemmän kuin lämpösessä.  ;)
#816

Lihamestari

Astma estää moiset touhut! :(

Ne keuhkot kesti, kun kävelin läpi talven, viime talvena, mutta olin myöskin pikkasen paremmassa aerobisessa kunnossa.
Nyt pumppu hakkaa huonon kunnon takia tuhatta ja sataa ylämäissä ja hengitys on suht tiuhaa. Mielummin odotan noita alta kympin pakkasia, niin on mukavampaa!
Oon nääs koko lapsuuden hengitelly talvella räkäisen kaulahuivin läpi, kiitos ei enää!! ;)
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Minbaari

^Sitten on ihan ymmärrettävää olla menemättä tuonne pakkaseen..  :)
#816

MasaT

helmikuu 25, 2011, 21:47:12 ip #113 Viimeisin muokkaus: helmikuu 25, 2011, 21:56:26 ip käyttäjältä Masa.T
Kannattaa hakea jostain myös kirja riisidieetistä (kokojyvä) ja chilidieetistäkin on tehty kirja. ;)

Ryhis

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Lihamestari

Lainaus käyttäjältä: Masa.T - helmikuu 25, 2011, 21:47:12 ip
Kannattaa hakea jostain myös kirja riisidieetistä ja chilidieetistäkin on tehty kirja. ;)
Ai että laitetaa chiliä safkaan niin paljon, että menee vaan teelusikallinen kerrallaan! ;D

Diettejä oon vetäny, vähillä kaloreilla ja normikalorit + liikuntaa, paljon olutta ja vähempi olutta jne.

Mä ole havainnu, että mulla parhaiten pidemmällä tähtäimellä toimii sellainen eläimellinen punttien kanssa heiluminen tai muuten lihaksistoa kehittävä/rasittava homma. Mutta se on sellaista pitkäjänteistä puuhaa, mikä ei tapahdu ihan hetkessä, nyt pitäis saada suht nopeasti painoa pois, ilman nälkää! Tai painoa ei tarttis lähteä, kunhan toi maha pienenis... ;)
Sit kun tavoite on saavutettu, vois palata tolle normielämä-laihdutuslinjalle. Tavoite on saada loppujen lopuksi paino tonne 80kg ja pikkasen alle. Nyt mennään 112-115kg:ssa, pikkasen päivästä riippuen. Se on "hieman" likkaa mun 175cm varrelle... :(

Tohon -10kg homman kelailin tota matalaa hiilarijutskaa... Lihan syöntihän mulle ei tule tuottamaan mitään ongelmaa ;D
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

TunturiTiger

Toi yks karppaava kaveri puhu, että se syö 50g hh päivässä ja hyvin pystyy reenaan voimanostoo. Tosin kaverin rasvaprosentti on jo niissä lukemissa, ettei sen puolesta painoo tartte tiputella.

Warcock

helmikuu 26, 2011, 00:38:31 ap #117 Viimeisin muokkaus: helmikuu 26, 2011, 00:43:21 ap käyttäjältä Warcock
Lainaus käyttäjältä: hessi - helmikuu 25, 2011, 17:20:43 ip
Hei te jotka Karppaatte,
niin kertokaas mitkä muut kuin pasta, peruna,riisi, valkoiset vehnäjauhot/jauhot yms.
sisältävät paljon hiilareita?
Kun lähes tulkoon joka tavaran kyljessä lukee hiilareita...
olen ymmärtänyt ettei edes heldelmiä saisi syödä kun aloittaa karppauksen?
Pääsääntöisesti teen kaikki ruuat itse (töissä syö omia eväitä, siis kunnon lämpimän ruuan),
mutta ajatus että joutuisin syömään suuremmat määrät lihaa ja rasvaa ei kyllä innosta.
Entäs Quino? kuinkas hiilaripitoista se on? Hyvä proteiinin lähde :)
Kun maustamaton luomu Tofussakin on 100g 1g hiilareita.
Reilu vuosi sitten mulla todettin kilpirauhasen vajaatoimintaa (lihoin alle kuukaudessa 8kg) ja
silloin lopetin puoleksi vuodeksi kaikki riisit, pastat, perunat lähestulkoon kaikki vaaleat jauhot lisäsin kasvisten määrää rutosti, mut ei kilot karisseet :(
Kevyt tuotteet eivät ole koskaan kuuluneet minun ruokavalioon, siihen on syynä aspartaami jota on lähes kaikissa kevyt tuotteissa tai 0% rasvaa tuotteissa se kun ei sovi mun nuppiin.
Mitä ihmettä syötte jos hiilreita ei saa olla kuin n25g/pvä ?
proteiiniä 1g/ paino kg kohden? rasvaa 200g?
Tuon Gluteiini jutun uskon oikein hyvin, siitä on kokemuksia täytyis taas aloittaa sekin dietti :)



Ite syön tällä hetkellä A-luokan makkaraa ja nakkeja, kananmunia, nautaa, sikaa, kanaa, kalaa, salaattia, kurkkua, paprikaa, juustoja, kukkakaalia, parsakaalia, kiinankaalia, kaalia...

esim. kasvisgratiini tai kukkakaalipyree on hyviä lisukkeita lihojen seuraksi. Tänään söin kanasalaattia. Loppupeleissä aika runsaasti noita ruoka vaihtoehtoja löytyy...


http://www.karppaus.info/wiki/index.php?title=Ateriamatriisi Tosta ateriamatriisista näkee hyvin mitä saa syödä eri suuntauksissa.. (20g/60g/100g hh / päivä )

http://www.karppaus.info/wiki/index.php?title=Etusivu tuolta löytyy hyvin infoa
ja sitten Antti Heikkilän Hyvänolon keittokirja on hyvää luettavaa asiaan liittyen, perussetit ja reseptejä.

Reseptejä löytyy hyvin myös osotteesta http://www.karppaus.info/resepti/


http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=1956 pakko mainostaa että tämä oli hyvää.... :P
Tomppa


Tepi

Puolitoista vuotta sitten tiputin reilun 20kg painoa 6 kuukaudessa lautasmallilla ja lenkkeilyllä...ateria 3 tunnin välein, annokset aina saman suuruisia pääasiassa pupun ruokaa ja lihaa. Nyt olen ollut samalla kuurilla kolmisen kuukautta ja painoa ei ole paljoa tippunut- 2-3 kg. Toisaalta liikuntana on ollut pelkkä salilla käynti, aerobinen liikunta on ollut käytännössä nollassa.

Summasummarum...oman kokemukseni perusteella pitkäkestoinen hikiliikunta ja mikä tahansa dietti jossa kiinnitetään huomiota annoksen kokoon toimii- loppu on hifistelyä ja itsensä tsemppaamista.
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.

Warcock

Lainaus käyttäjältä: Tepi - helmikuu 26, 2011, 10:09:53 ap
Puolitoista vuotta sitten tiputin reilun 20kg painoa 6 kuukaudessa lautasmallilla ja lenkkeilyllä...ateria 3 tunnin välein, annokset aina saman suuruisia pääasiassa pupun ruokaa ja lihaa. Nyt olen ollut samalla kuurilla kolmisen kuukautta ja painoa ei ole paljoa tippunut- 2-3 kg. Toisaalta liikuntana on ollut pelkkä salilla käynti, aerobinen liikunta on ollut käytännössä nollassa.

Summasummarum...oman kokemukseni perusteella pitkäkestoinen hikiliikunta ja mikä tahansa dietti jossa kiinnitetään huomiota annoksen kokoon toimii- loppu on hifistelyä ja itsensä tsemppaamista.


Samahan se on mitä syö kunhan kuluttuu enemmän kuin syö, ite ku laskin energia määrän yhen päivän aterioilta (ylöspäin pyöristäen) niin sain noin 8000 kJ ja mun laskennallinen energian kulutus päivässä on noin 12000 kJ

kaavasta: PAV(miehet) = 4,18 x (879 + 10,2 x paino) kJ
toi tietty kerrotaan aktiivisuustason mukaan, eri aktiivisuustasot:
1) kevyt =1,3 (kevyt työ, ei lainkaan vapaa-ajan aktiivisuutta)
2) tavallinen=1,5 (kevyt työ , jonkin verran vapaa-ajan aktiivisuutta)
3) kohtalainen=1,7 (kevyt työ ja kuntoliikuntaa tai keskiraskas työ)
4) kova= 2,0 (päivittäinen kova liikunta tai fyysisesti raskas työ)
5) erittäin kova >=2,2

ja myös yli 10-15 savukkeen polttaminen päivässä suurentaa perusaineenvaihduntaa jopa 10 prosenttia (Fogelholm ja Kaartinen 1998), sitä en oo huomioinu.... :D

Tomppa