Outo vieras Muumitalossa..

Aloittaja Superprole, syyskuu 26, 2008, 16:35:32 ip

« edellinen - seuraava »

Superprole

Kolmisen viikkoa(about) sitten näyttäytyi jonkinlaista hämähäkki eläintä kovasti muistuttava öttiäinen ensimmäistä kertaa chili puskissani. Sen jälkeen olen tehnyt siitä havaintoja noin kerran viikossa ja vaikuttaakin siltä että se on päättänyt asettua taloksi. Olen pitänyt sitä saalistajana ja arvellut ettei siitä kasveille ainakaan vahinkoa ole. Mutta olis kiva jos joku osais vahvistaa arveluni oikeaksi. Mikäköhän tämä oikeen mahtaa olla?

No niin ja yritän liittää kuvan alienista tähän:


GynZi

kyllä kahdeksan jalkaa sen hämyheikiksi osoittaa, tarkemmin en kyllä osaa sanoa  :?
Artesaanirakastelija

Noli Me Tangere

Hämis se on. Hyvä juttuhan tuo on, muut ehkä chilille vaaralliset ötökät vähenee...

Torakka

tollasta en oo kylllä suomessa nähnyt

Torakka

http://www.monirotuiset.net/hamahakkeja.htm tossa linkki jossa on kaiken laisia suomessa asustaviä hämä häkkejä vertaa noihin

Paprikaana

hyi helvete! en jättäis minä hämyriä omaan chili puskaan vaikka se saalistaisikin muita ötököitä. phyi!

nimim. hämähäkkien vihaaja  :roll:
Il Mondo Cambia, Io No!

Herra 47

samanlaisia asustelee täällä raumalla
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Superprole

Kiitos arvelujeni varmennuksesta. "Heikki" saa siis jatkaa pitojaan luvan kanssa.   :D
Huojentavaa tietää etten ole elättänyt kyytä povellani..

MrFrost

Päätin postata tämän kysymyksen sitten tähän threadiin, vaikkei suoranaisesti siihen liitykään.

Onko kukaan muu miettinyt ns. lihansyöjäkasvejen hankkimista chilipuskien viereen? Mietittiin paremman puoliskon kanssa, että ainakin noille ns. banaanikärpäsille voisi toimia nuo liha-ahmatit.

Olisi ainakin ns. luomu-torjuntaa.

Omissa chileissä ei ole vielä edes harsosääskiä näkynyt, mutta voisin lyödä vetoa, että sekin aika koittaa.

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

wille

Kaksi kärpäsloukkua ollut chilien vahteina. Kyllä tosiaan saa nenäkärpäset kyytiä, mutta jää niitä vielä ilmaankin pörräämään. Nyt oli yksi tollanen "torvikasvikin". Jokin tämmönen se oli mutta kuoli poijes kun kastelu jäi lomareissulla huonolle.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Mape

Itse tuli ostettua kahden eri kannukasvin siemeniä.
---

Kärsä Babar

Meillä oli kihokki, hyvin se tuhos lentäviä öttiäisiä, mutta sitten tuli kirvat ja teurasti sen.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903