tammikuu 09, 2025, 12:20:58 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Piilolasien käyttäjät

Aloittaja cola, lokakuu 10, 2008, 23:13:19 ip

« edellinen - seuraava »

cola

Hello. Onko täällä chilipäitä jotka käyttää piilareita? Kun koskette chileihin niin miten laitatte piilarit päähän? Minä olen jo yrittänyt vaikka ja mitä eikä enään tiedä mitä tehdä.

Onko se muuten pahakin juttu kun chiliä joutuu silmiin???

Toivottavasti joku konsti löytyy. kiitti ciao

Cayenne

Lainaus käyttäjältä: "cola"Hello. Onko täällä chilipäitä jotka käyttää piilareita? Kun koskette chileihin niin miten laitatte piilarit päähän? Minä olen jo yrittänyt vaikka ja mitä eikä enään tiedä mitä tehdä.

Onko se muuten pahakin juttu kun chiliä joutuu silmiin???

Toivottavasti joku konsti löytyy. kiitti ciao

Itsellä ei ole piilareita (vaikkakin rillipää olen), mutta eiköhän ne perusperus jutut auta. Käsittele tsilejä vain kumihanskoilla (tai vaihtoehtoisesti laitat piilareita hanskojen kera silmiin). Muistaakseni foorumilla on joitain henkilöitä, joilla on käynyt moka, että ovat laittaneet piilareita päähän chilien käsittelemisen jälkeen, ja voin vain kuvitella poltetta, kepillisen olen heittänyt chilien paloittelun jälkeen ja se tunne... Vaikkakin kyseessä oli mieto lajike.

Herra 47

ainoa varma keino on olla käsittelemättä piilolaseja pariin kolmeen päivään ;)
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Mursu

miten tää liittyy edistyneeseenn chilin kasvatukseen? älä ropaa niitä simmujas. tai hanki rillit. t. mr 4 eyes

e-Boy

En käytä piilareita (tai laseja muutenkaan), mutta muuten oon kyllä saanu chiliä silmään. Ei se vaarallista ole, vaikka moneen minuuttiin en saanutkaan silmää auki ja vesi virtas.  :lol: Helpotti itekseen sitte jossain vaiheessa. Paras vaan olla hieromatta silmää, ainakaan chilikädellä lisää. ;)
"Habanero ja sitä tulisempi on siitä hyvää, että sitä voi syödä vaikka pilaantuneena: Maha menee sekaisin joka tapauksessa."
Meikän aloittelijan päiväkirja.

cola

Ette nyt oikeen ymmärtäneet mitä tarkoitin eli minä en koske silmiini ihan huvin vuoksi vaan silloin kun laitan piilareita päähän.(kun olen lähdössä ulos)

Pidän hanskat aina kädessä kun kosken tai jauhan chiliä mutta seuraavana päivänä kun laitan piilarit päähän niin silti polttaa niin Per..... että huh huh Hanskojen kanssa piilareiden laittaminen ei oikeen onnistu.
Se polte ei muuten edes katoa nopeasti koska on jäänyt piilarin ja silmän väliin.

Siks kyselin että tietääkö kukaan miten tuosta välttyisin.
Sekään ei oikeen onnistu että olisin käyttämättä niitä moneen päivään.
Eikö ole mitään konstia saada sitä chiliä käsistä pois?

ja mursulle: mulla on jo rillit! ilman niitä ei taida edes piilareita saada.

e-Boy

Ei siinä auta olla kuin vielä varovaisempi. Hanskat nyt ovat paras mahdollinen suoja... ja jos käsiin silti pääsee kapsaisiinia niin koita hieroa ruokaöljyllä, jonka jälkeen peset astianpesuaineella.

Mutta silmissä pienikin määrä tuntuu joten mikään keino ei ole 100% varma.
"Habanero ja sitä tulisempi on siitä hyvää, että sitä voi syödä vaikka pilaantuneena: Maha menee sekaisin joka tapauksessa."
Meikän aloittelijan päiväkirja.

NaokiSoma

Se polttaa vain parisen minuuttia, kyllä ne kyyneleet yleensä kohtuullisen nopeasti vielät poltteenkin. Itselläni oikeakätisenä chiliä silputessa se oikea käsi on veitsikäsi. Myös piilarit laitan päähän oikealla kädellä, jolloin kapsaisiinijäämät ovat kohtuullisen pieniä.
Lainaus käyttäjältä: "cola"Se polte ei muuten edes katoa nopeasti koska on jäänyt piilarin ja silmän väliin.

Ei se sinne jää. Itse ainakin yritän koskea linssin kuperaan pintaan, enkä siihen koveraan joka jää silmää vasten.

Jos olet epävarma siitä onko käsissä jäämiä, pese kädet vielä varmuuden vuoksi astianpesuaineella. Se auttaa.

Rambe

Yötä/päivää kuukausilinssit toimii mielestäni hyvin kun ei tarvii päivittäin pelata niiden kanssa. :D

cola

Mulla on kans käyny toi mielessä että yötä/päivää piilareita pitäisi lähteä ostamaan. Olen myös miettinyt silmäleikkausta mut se on aika kallista.

ottulo

Lainaus käyttäjältä: "Rambe"Yötä/päivää kuukausilinssit toimii mielestäni hyvin kun ei tarvii päivittäin pelata niiden kanssa. :D

Samaa mieltä. Aika mukavat, vaikka silmien väsyessä joskus hieman ärsyttävätkin. Siitä selviää nukkumalla. Vähän normaaleja kuukausilinssejä kalliimmaksi nuo tulee, jos jatkuvasti käyttää.

Mursu

no joo tosissaan. mie pesen kädet vauvaöljyllä aina chilin käsittelyn jälkeen. kerran unohdin, ja sain paremmalta puoliskolta kuulla. heh. tyypillistä. mut, ei piilareiden kanssa mitään hätää. kuha peset kätes aineella joka liuottaa kapsan... sori jos on tullu samoja vastauksia, alko vaan nolottaa se miun eka postaus tähän 8( oli huono päivä, sorri!

cola

Awttu

Täällä on tsiliä silmässä, kyllä tekee taas gutaa prkl...

KP78

Välillä tulee tökittyä sormea silmään. Ehkä se on joku perversio.
Riittävän tiheään ku niin tekee, myös silmät tottuu chiliin. Ei siis mitään syytä paniikkiin.

PetraK

On joskus suosiolla nukuttu piilarit päässä. Onneks käytän sellasta merkkiä että voipi tarvittaessa pitää niitä parikin vuorokautta.
Taksimafian Pääkaupunkiseudun Puutarhaosasto

ottulo

Lainaus käyttäjältä: PetraK - tammikuu 19, 2014, 02:06:44 ap
On joskus suosiolla nukuttu piilarit päässä. Onneks käytän sellasta merkkiä että voipi tarvittaessa pitää niitä parikin vuorokautta.

Itse käytin jossain vaiheessa ns. kuukausilinssejä - pidin päässä kuukauden yhteen menoon. Viimeisellä viikolla ne alkoi hieman jo häiritä, mutta muuten meni ihan mukavasti. Kuukausilinssejä on toki niitäkin, jotka pitää ottaa yöksi pois, mutta nämä päästää enemmän happea läpi, joten voi pitää kauemmin. Tietysti suosittelevat silti huuhtelemaan välillä, mutta oman kokemuksen mukaan pärjää huuhtelemattakin. Varsinkin ulkoillessa oli huomattavasti mukavammat, jos vaikka yöpyi maastossa - ei tarvinnut sorkkia silmiä eikä pyyhkiä laseja jatkuvasti.

En sitten muistanut, että näistä oli juttua jo aiemmin. jääköön tähän, kun ei ole oikeuksia poistaakaan...

-V-

Lainaus käyttäjältä: cola - lokakuu 12, 2008, 00:09:51 ap
Pidän hanskat aina kädessä kun kosken tai jauhan chiliä mutta seuraavana päivänä kun laitan piilarit päähän niin silti polttaa niin Per.....

Tulipa semmoinen mieleen, että minkälaiset hanskat sulla on ollut käytössä? Lateksi voi olla jo lähtökohtaisesti jonkinverran huokoista, lisäksi se hapertuu vikkelään, jos joutuu öljyn kanssa tekemisiin. Kapsaisiini on öljymäisessä muodossa siellä chilin sisäpinnalla.

Nitriilikumi on kova sana, itse en ole havainnut, että siitä olisi tullut läpi. En ole kyllä silmään koittanut sörkkiä, muissa paikoissa en ole poltetta havainnut.