tammikuu 09, 2025, 22:40:10 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Heiluuko liikaa ?!?

Aloittaja Jammu95, marraskuu 12, 2008, 21:59:07 ip

« edellinen - seuraava »

Jammu95

Joo tossa vaihdettiin ruukkua eilen Early Jalapenolle suurempaan.Se oli melkee 10 cm korkee ja lehden kärjestä kärkeen 7 cm. Kokeiltiin sit täs illalla tuulettimen kanssa. Tuulettin oli pienimmillään. Kasvi lyyhistyi about 10 min jälkeen. Tuuletin ei ollu kovalla ja sen etäisyys kasviin oli about 80 cm.

http://www.youtube.com/watch?v=Dps1-hvOiVo

Oliko liian kovalla? Laitan aamulla lisää tietoo et miten kasvi voi.

Samas videos mun muista Chileistä. :D
I Love CHILI

cola

Tuota joo. Eli sinuna laittaisin valot kiinni kun kuvaat, tai kuvaisit edes valosta poispäin( ei saanut mitää selkoo kasveista )

Toi taimi ei minusta edes heilu yhtään, kun vertaa minun kasveihin ;)

Jammu95

Joo sori noist valoist. Ja laatu oli erittäin huono kun puhelimen kamera on mitä on. Niin kasvi nousi pystyyn ammulla ja on hyvässä kunnossa. Huomasin myös että CAP 218 ja Golden Nuggetin taimet ovat nousseet.
I Love CHILI

wille

Itse viime keväänä huomasin, että rungosta tulee oikein tukeva, kun kasvin istuttaa ensimmäisen ruukunvaihdon (idätysastiasta taimiruukkuun) yhteydessä sirkkalehtiin asti multaan/turpeeseen. Näin voi jatkaa ihan lopulliseen ruukkuun asti. Ei tarvii puhkua ja puhaltaa kasveja kumoon. :wink:

Tuulettelu toki auttaa muissakin asioissa kuin kasvin rungon vahvistumisessa. Se saa ilman kiertämään ja jäähdyttää valojen synnyttämää lämpöä.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit