Aloittelija kokeilee myös vesiviljelyä.

Aloittaja TepinKapsikuumi, tammikuu 14, 2009, 13:51:35 ip

« edellinen - seuraava »

petrile

Minkäläista lannoitusta olet käyttänyt noissa altakasteluruukuissa. Samaa kuin Aeroflow:ssa ?

T: PL

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: petrile - huhtikuu 15, 2009, 22:37:09 ip
Minkäläista lannoitusta olet käyttänyt noissa altakasteluruukuissa. Samaa kuin Aeroflow:ssa ?

T: PL

No moni noista kasveista on vasta siirretty altakasteluruukkuihin ja olen hieman liikakastellut, mutta joillekin olen jo varovasti alkanut  antaa Puutarhan kesä lannoitetta. Tilasin myös Biobizz lannoitesetin. Vesiviljelyssä laitan Floramato/micro sekä diamond nectar seoksen, jos tekovaiheessa tulee liian jyrkät satsit niin voisihan sitäkin laimennella noille altakastelukasveille.
Enköhän mä jonkun chilin vielä onnistu myrkyttämään kun vaihtoehtoi on liikaa ja kaikkea on into kokeilla. Suurin ongelma mulla on varmasti ollut noissa 300mm pauliina-ruukuissa liikakastelu. Istutusvaiheessa olen kastellut liian märäksi kaiketi kun turvemulta tuntuu pysyvän märkänä viikkotolkulla ja osa kasveista on hailakan värisiä.

Niabo

Ootko saanu tota floramatoa jostain lähiaikoina ku mä en oo aikoihin mielestäni nähny sitä missään myynnissä?

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: Niabo - huhtikuu 16, 2009, 08:48:47 ap
Ootko saanu tota floramatoa jostain lähiaikoina ku mä en oo aikoihin mielestäni nähny sitä missään myynnissä?

Oiskohan ollu maaliskuun alussa kun sain peukusta pullon, silloinkin oli hetken aikaa heiltä loppu. Tiedustelin että onko sen valmistus kenties loppumassa tai muuten poistumassa valikoimista, mutta silloin ainakin vakuuttelivat että business as usual jatkuu maton osalta. Siihen aikaan tuli kyllä googleteltua euroopan nettikauppoi maton osalta kun pelotti että pitääkö tässä muuttaa johonkin toiseen ravinnesysteemin kun ei vielä ensimmäistäkään lannoitecomboa hallitse. Mä uskon kyllä että peukkuun sitä tulee, vaikka se olisikin taas loppu. Itse pärjään nykyisillä mato varastoilla nyt muutaman kk helposti, mutta kun narautan viimeisen pullon auki niin taas alkaa selvitystyö että mistä sitä saa.

mpp

Lainaus käyttäjältä: Niabo - huhtikuu 16, 2009, 08:48:47 ap

Viimeviikolla tais tulla viimeiset varastossa olleet peukun mato purkit minulle, kun laittoivat toisen Tampereelta ja toinen tuli Helsingistä...?

TepinKapsikuumi

Aeroflon täyttyessä alkoi näyttää selvästi siltä että kaikki kasvit eivät siinä mahdu olemaan. Ratkaisuksi löysin valmispaketin: yarootsin ebb&floodin. Eihän näin laiska jaksa näköjään mitään itse rakentaa eikä etsiä sopivia altaita. Jos se nyt viimeistään ensi viikolla saapuisi. Pääsisi tekemään siirron ja tutkailemaan aeron ja ebb:n eroja.

petrile

Mistä tilasit Yarootsin E&F:n ?

T: Petrile

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: petrile - huhtikuu 20, 2009, 21:24:27 ip
Mistä tilasit Yarootsin E&F:n ?

T: Petrile

tommonen nettikauppa kuin hydroponics.eu...taitaa varasto sijaita italiassa ja dhllällä laittavat tulemaan. En mä noita suomesta ole mistään onnistunu löytämään.

TepinKapsikuumi

Näppäilin tänään muutaman kuvan ja siirtelin tonne picasan palvelimelle http://picasaweb.google.fi/tepinkuvat/Chilit09#. Aeroflossa on nyt hyvä vauhti päällä...

TepinKapsikuumi

Jatkan kirjoittelua kokemuksistani chilinkasvatuksen parissa tuolla päiväkirjassa http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=5813.0