lokakuu 06, 2024, 16:23:02 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Juurimätä

Aloittaja O, helmikuu 14, 2009, 13:12:40 ip

« edellinen - seuraava »

O

Taimiin iski juurimätä, kun niitä epämääräisesti kasvattelin pilttipurkeissa. Eli kysyisin kuinka vahvaa vetyperoksidi niille pitäisi tarjota? 3% löytyisi kaapista.
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson

janne80

Haulla "vetyperoksidia 3%" näyttäisi vastaus olevan 3ml/litra. Sikäli mikäli meinaat pitää noita pitää vedessä jatkossakin ja hoito on enemmän tai vähemmän huoletonta suosittelisin apteekki käyntiä koska 30% vetyperoksidi ei montaa euroa maksa. Pitänee vaan muistaa vanha loru "ensin vesi sitten happo muuten tulee käteen rakko"

O

Kuinka vahvaa juuret kestävät? Jossain jenkki forumeilla väittävät antaneensa suoraan pullosta 3 prosenttista.
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson

Kärsä Babar

Oon antanut joskus suoraan pullosta 30% lorauksen. Ei ainakaan mitään haittaa ollut.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

O

Turvallista tavaraa näemmä  ;D Onko mitään raja-arvoja, mikä riittää ja mikä on liikaa?
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson

janne80

itse olen antanut tuota ns. ennaltaehkäisevänä ja hienoiseen tarpeeseen aina laimennettuna... lähinnä annostelun helppouden takia lorautan 30% litraan vettä... laimennan sen vielä sen jälkeen---> 2litraan saadakseni seoksen paremmin sekaisin ja sitten annostelen kristillisesti joka hydro purnukkaan..

eeberi

No moi

Itse käytin hydrossa aikoinaan vetyperoksidia, mutta sen käyttö haittasi muutamien lisäravinteiden hyväksikäyttöä.

Nykyään käytän pelkästään Mineral Magicia juurimädän ehkäisyyn. Kyseinen aine antaa anteeksi paljon kasvattajan virheitä, läpinäkyvässäkin hydropöntössä kasvit tekevät valkoista juurta.

Kahta en vaihda... top max ja mineral magic.

ARvngr

Juurimädästä ja sen hoidosta en tiedä, mutta vetyperoksidista jotain. 3% V-peroksidia kun sekoittelee veteen niin saa hapekasta vettä, sillä ei paljon homeita tai vastaavia tapeta. Tuota 30% luulisi pykälän voivan jo laimentaa. Vetyperoksidi, eli H2O2, hajoaa veteen sekoitettaessa kuitenkin aika nopeasti vedeksi ja hapeksi oli se sitten kuinka vahvaa tahansa.

Eli jos tässä hommassa on tarkoitus jotain kontaminaatioita tappaa niin ei kannata laimennella, ei se vetyperoksidi chiliä tapa.

Tällainen pätemisen tarve tähän aikaan päivästä.