lokakuu 06, 2024, 10:31:36 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


vanha akvaario

Aloittaja herci, helmikuu 27, 2009, 15:14:48 ip

« edellinen - seuraava »

herci

Pahoittelen aluksi uuden aiheen tekemistä, en vaan jaksa lukea kaikkia noita valoa chilille aiheita. Elikkäs juuri olen alkanut kasvattamaan chilejä ja laitoin kasvit kasvaan vanhaan akvaarioon jossa on paikat kahdelle 90cm loisteputkille. Minkähänlaiset putket kannattaisi hankkia että saisi kasvamaan sekä satoa? sekä kannattaako hankkia kaksi erillaista putkea? neuvoa haluaisin noista putkista, kun en ajatellut mitään muita valaisimia alkaa virittelemään tonne. Kasvien lämpötilat pyörivät noin 25 asteessta akvaariossa, onko lämpötila hyvä? Kasvit kannattaa varmaan sijoittaa lähelle putkia?

maunemaune

Tervehdys.. mulla oli vierekkäin  (60cm putket) 4000k ja 2700k loisteputket ja mielestäni ihan hyvin kasvoi ja yksi chileistäni rupesi jopa tekemään hedelmää.. etäisyys latvasta oli noin 2-4cm tuuletin kannattaa laittaa ettei kasvit kärähdä.  mäkin olen aloittelija, ehkä joku kokeneempi voi antaa noista putkista parempaa tietoa..

SahuriX

maaliskuu 01, 2009, 19:32:28 ip #2 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 01, 2009, 19:34:00 ip käyttäjältä SahuriX
Mullakin tuli ensimmäiseksi mieleen ottaa käyttöön vanha akvario... että jos muutkin on sellasta käyttäneet niin kai minäkin voin...
roskaposti@turha.tilaus.fi    http://yksi.fi/juha/      NRO:590

chili_maestro

Itselläni oma tuntuma kun vaihdoin daylight eli päivänvaloputkiin niin kasvoi paremmin.
Daylight (6400K) saa biltemasta alken 2,5€ pituudesta riippuen.

Sadotukseen ehkä parempi tuo punasävyisempi 2700k...
luulin erehtyneeni, mutta olinkin väärässä.