tammikuu 09, 2025, 22:10:16 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Vesiviljely & biobizz

Aloittaja sputnick, maaliskuu 01, 2009, 15:04:51 ip

« edellinen - seuraava »

sputnick

Jossain sanottiin että noilla multavermeilläkin onnistuu..

Mittasuhteet esim 10l ämpäriin, jos joku osaisi heittää.

Kasvatukseen
Kukitukseen
Sadotukseen

Meneekö 2,5ml/2l/ravinnepurkki. Eli siis purkin ohjeen mukaan.

Pitänee kokeilla ja kertoilla kuinka käypi...

Turbo puben ajattelin testata vesiviljelyssä. Ehdottakaa jotain parempaa, jos pystytte. Ostan jos tarve vaatii.

Ohjeet ja vinkit tervetulleita ennenkuin pääsen testaamaan.

Tällähetkellä minulla on Biobizz setti 2 eli alg-a-mic, bloom, Grow ja top max. -Vaimitäneoli ;)
Vesiviljelymenetelmänä ajattelin käyttää siis 10l ämpäriä, akvaariopumppua ja em. ravinteita.

En aio tosissaan hommata vesiviljelyravinteita erikseen, tämä joko toimii  tai sitten ei toimi. Että näin.

Kiitos vastauksista etukäteen. :)

Raattori

en tiä mikä tota biobizin tuotteita vaivaa, tainno vaivaako mikään kun kasvit ainakin tykkää mutta kun tekee valmiit mehut vaikka ämpäriin niin haju on seuraavana päivänä aika sietämätön. itse kyllä teen valmiiksi vieläkin mutta laitan 5l kanisteriin. hydroon en kyllä ikinä menis laittaan noita multa lannoteita.

manmanman

helmikuu 18, 2010, 17:06:07 ip #2 Viimeisin muokkaus: helmikuu 18, 2010, 17:08:31 ip käyttäjältä manmanman
Ajattelin tämmöisen jutun laittaa tähän kun surffasin tarkastamaan soveltuuko Alg-a-mic hydroon.

Biobizz sivuilta repästyä:

Can I use Biobizz products on hydro or coco's?

Yes, you can use Biobizz products on hydro systems and coco's. It is just a different approach and usages of the Biobizz products. The Biobizz has two liquid product lines: Liquid organic plant food and the Organic bio-stimulants.

Liquid Organic plant Food:

Product                       Coco's                       Hydro

Bio grow                                              Yes (extra diluted version)**
Bio bloom                 Yes (normal)*         Yes (normal)*
Fish-mix                                               Yes (extra diluted version)**

Organic bio-stimulants:

Product                    Coco's                                         Hydro

Root juice              Yes (normal)*                        Yes (normal)*
Top max                Yes (normal)*                        Yes (normal)*
Alg-A-mic              Yes (foliar and normal)***       Yes (foliar and normal)***

*           Normal usage according to light-mix schedule
**         Extra-diluted version 1,2 based on light-mix schedule
***        Foliar and normal: Alg-A-mic can be used a foliar spray also, results visible within 24 hours. The normal usage
             according to light-mix schedule.

http://www.biobizz.nl/faq

sik

manmanman

Lainaus käyttäjältä: sik - helmikuu 19, 2010, 08:41:32 ap
En suosittele.

Et suosittele mitä? Mitään biobizzin tuotetta hydroon? Edes topmaxia?! Siehän sälli oot!

Mutta juu eipä ole tullut kokeiltua ikinä miten toimii hydrossa nuo Growt tai Bloomit, vai toimiiko ollenkaan. Kunhan laitoin valmistajan sivuilta taulukon tänne kun osui silmään ja muistin että täällä oli ollut joskus jotain puhetta aiheesta.. Jos jollain on jotain omakohtasia kokemuksia perusteluineen voi tähän jonon jatkoksi ne pistää.

Rankkapanda

Itse olen kokeillut Grow, Bloom sekä Alg-A-Mix settiä vesiviljelyssä (ulkomuistista nuo nimet eli voi olla väärin). Jo erittäin vähäisillä määrillä vesi alkoi haisemaan kuin likainen huussi ja juuret mätänivät hetkessä. Sitten opin, että nämä kolme tuotetta on tarkoitettu multakasvatusta varten. Itsellä meinas chilit kuolla heti, kun näitä hydroon tunki. Muista Biobizzin tuotteista en osaa sanoa.

Janne

Lainaus käyttäjältä: Rankkapanda - helmikuu 19, 2010, 20:01:05 ip
Itse olen kokeillut Grow, Bloom sekä Alg-A-Mix settiä vesiviljelyssä (ulkomuistista nuo nimet eli voi olla väärin). Jo erittäin vähäisillä määrillä vesi alkoi haisemaan kuin likainen huussi ja juuret mätänivät hetkessä. Sitten opin, että nämä kolme tuotetta on tarkoitettu multakasvatusta varten. Itsellä meinas chilit kuolla heti, kun näitä hydroon tunki. Muista Biobizzin tuotteista en osaa sanoa.

Minulla on myös tällainen käsitys biobizzeistä. Vaikka sinällään toimisivatkin hydrossa, on siihen tarkoitukseen parempi käyttää puhdasta kemiaa eikä luomuliemiä joissa on vaikka millaisia, turvekasvatuksessa sinänsä erinomaisia kasviperäisiä aineksia mukana.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

MadDog

Lainaus käyttäjältä: Janne - helmikuu 19, 2010, 20:44:48 ip
Lainaus käyttäjältä: Rankkapanda - helmikuu 19, 2010, 20:01:05 ip

Minulla on myös tällainen käsitys biobizzeistä. Vaikka sinällään toimisivatkin hydrossa, on siihen tarkoitukseen parempi käyttää puhdasta kemiaa eikä luomuliemiä joissa on vaikka millaisia, turvekasvatuksessa sinänsä erinomaisia kasviperäisiä aineksia mukana.

Heh, komppaan kanssa tätä RankkaPandan kommenttia. Saman ilmiön huomasin kun tein valmiin setin litran pulloon Bio Growta, seuraavana päivänä ihmettelin että kuka on ollut niin törkee että on mennyt kusaseen pulloon! No ei kukaan vaan se näyttää olevan ominaisuus. Multakasvatuksessa toimii kyllä ok kunhan liemet laittaa samantien käyttöön.

sik

Lainaus käyttäjältä: manmanman - helmikuu 19, 2010, 17:53:22 ip
En suosittele.

Et suosittele mitä? Mitään biobizzin tuotetta hydroon? Edes topmaxia?! Siehän sälli oot!

Mutta juu eipä ole tullut kokeiltua ikinä miten toimii hydrossa nuo Growt tai Bloomit, vai toimiiko ollenkaan. Kunhan laitoin valmistajan sivuilta taulukon tänne kun osui silmään ja muistin että täällä oli ollut joskus jotain puhetta aiheesta.. Jos jollain on jotain omakohtasia kokemuksia perusteluineen voi tähän jonon jatkoksi ne pistää.

No tuossahan noita kokemuksia alkoi tulla. Asiastahan on käyty jo monet keskustelut ja aina ollaan samaan päädytty.

Haku varmasti olisi auttanut tässäkin asiassa ja turhalta threadilta oltaisiin taas vältytty.

manmanman

helmikuu 22, 2010, 17:14:04 ip #9 Viimeisin muokkaus: helmikuu 22, 2010, 17:32:21 ip käyttäjältä manmanman
Lainaus käyttäjältä: sik - helmikuu 22, 2010, 11:18:52 ap
Lainaus käyttäjältä: manmanman - helmikuu 19, 2010, 17:53:22 ip
En suosittele.

No tuossahan noita kokemuksia alkoi tulla. Asiastahan on käyty jo monet keskustelut ja aina ollaan samaan päädytty.

Haku varmasti olisi auttanut tässäkin asiassa ja turhalta threadilta oltaisiin taas vältytty.

Jeps, ehkä näin nyt kaksi hakusanaa "vesiviljely" ja "biobizz" saadaan yhdeksi ketjuksi eikä sirpaletietoa tarvitse onkia joka puolelta. Niin ja onneksi nostin vanhan threadin ylös niin ei tarvinnut uutta tehdä. :)