tammikuu 10, 2025, 12:48:04 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Keltainen chilitahna.

Aloittaja toupper, huhtikuu 13, 2009, 20:26:49 ip

« edellinen - seuraava »

toupper

Käväsin tuossa kääntymässä Nicaraguassa ja parissa ravintolassa oli tarjolla "se tulisin" pöytämauste. Chilistä tehty tahna. Keltaista ja hyvin, hyvin tulista. Keltaisella meinaan, että oli ihan puhtaan keltaista, ei punaisia tai mustia hitusia. Itselle ei tullut muuta mahdollista chiliä mieleen, kuin Lemon drop, mistä se olisi voitu tehdä. Siinä kuitenkaan ei ollut Lemon dropille ominaista makua. Resepti minulla siis on, mutta siinä mainitaan vaan "Chile". Onkohan siis jotain muita chilejä, joista saisi keltaista tahnaa? Tulisuus oli kyllä ihan Lemon dropin luokkaa...

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: toupper - huhtikuu 13, 2009, 20:26:49 ip
Käväsin tuossa kääntymässä Nicaraguassa ja parissa ravintolassa oli tarjolla "se tulisin" pöytämauste. Chilistä tehty tahna. Keltaista ja hyvin, hyvin tulista. Keltaisella meinaan, että oli ihan puhtaan keltaista, ei punaisia tai mustia hitusia. Itselle ei tullut muuta mahdollista chiliä mieleen, kuin Lemon drop, mistä se olisi voitu tehdä. Siinä kuitenkaan ei ollut Lemon dropille ominaista makua. Resepti minulla siis on, mutta siinä mainitaan vaan "Chile". Onkohan siis jotain muita chilejä, joista saisi keltaista tahnaa? Tulisuus oli kyllä ihan Lemon dropin luokkaa...

Vähän epäilen, olisiko Lemon Dropia Nicaraguassa... Luultavammin ehkä jokin keltainen chinense tai keltainen tulinen annuum-tyypin chili, jollaisia Meksikossa ainakin on useita.

toupper

En tiennytkään, että keltaiseksi kyspsyviä chilejä on paljon. Pitää koettaa vielä kysellä sieltä, että mitä käyttävät. Jos saisivat vaikka muutaman siemenen lähetettyä. Oli sen verran makoisaa kamaa, varsinkin lihan ja paikallisen erikoisuuden, Jalapeno-soossin kanssa. Myöskin yellow habaneroa tuntuivat käyttävän aika paljon.

Watt

Voisi ehkä olla myös olla Sun Flame, se ainakin on keltainen  :D Vaikea näistä lähteä arvaamaan. ->Lajikkeet jotka kypsyvät keltaisiksi<-
Mainokset, grafiikka, suunnittelu, logot, bannerit, ulkoasuntoteutus...
watt@gmx.com

hessi

tuolta linkin kautta todellakin löytyy liuta keltaiseksi kypsyviä,(viime vuoden kyselyjä)
vois olla vaikka Rocoto, mun yksi lemppari chili, on todella mehukas, tästä teen itse tuoreen
ananaksen ja mangon kanssa keltaista chilimössöä :)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry