tammikuu 08, 2025, 19:31:52 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Pink haba maukastako?

Aloittaja cola, huhtikuu 24, 2009, 22:50:58 ip

« edellinen - seuraava »

cola

Hello jälleen kerran. Luin jostain Fataliin sivuilta siitä kuinka hyviä pink habat olisivat joten oli pakko ostaa siemeniä. Tänään pääsin maistamaan ensimmäistä pinkkiä ja olin aika pettynyt  :( Onko muut maistaneet pink habaa ja miltä se teidän mielestä maistui? (voisiko siinä mun ekassa podissa vaan olla jotain häikkää)

Masasaurus

Kraah. Pakko olla vikaa siinä sinun podissa. Ihan pakko pakko. En ole pink habaa vielä maistanut, mutta kaksi kohta kukkivaa yksilöä on kasvamassa. Itsekin tilasin siemenet juuri noiden kehujen vuoksi. Nyt kommenttia ne kenellä on pink habaneroa ollut jo pidempään!

SahuriX

no kerro nyt miltä se maistu ja miltä sen olisi pitänyt maistua... kun en oo kerenny vielä omiani kylvelemään...

[edit] typoraattori lipsahtanu päälle :/
roskaposti@turha.tilaus.fi    http://yksi.fi/juha/      NRO:590

Aji Ungreat

Ensimmäinen/ensimmäiset hedelmät saattavat olla muista "poikkeavia", ainakin miun tietääkseni. Ja itse sanon tähän että ainakin omasta mielestäni Pink Habanero on parhaan makuinen chili mitä olen koskaan maistanut. Niitä tässä jo odotellaankin, muovipusseittain.
Hiton vaikeaa itse makua on kuvailla, mutta aika usein on niin ettei se maku tosiaan puske esille kovin kovaa, eli välttämättä koko suu ei "täyty" mausta. Ainakin itse olen uskonut huomaavani tällaista.
Jossei viina, sauna ja kitara auta, on tauti kuolemaksi.

cola

Morjens. Mä kutsuin perheen maistamaan tuota pinkkiä koska olin mainostanut sen olevan parempaa kuin kaupan paprikat. (luin sen muistaakseni jostain fatten sivuilta) Vaikka meitä oli 5 henkilöä maistamassa yhtä podia niin silti minulla on puolet siitä vielä jäljellä  :(
Toivottavasti maukkaus tulee muihin hedelmiin.

Mulla on nyt kasvissa kypsymässä 20podia mut ei ne varmaan ehdi kypsyä ennen kreikkaan muuttoa :'(
Saas nyt nähdä miten käy.

Fudurez

Joo vesikuuria tai sitten jos ihan parasta haluat ni tuo Ripen-lannote taitaapi toimia aika hyvin ja se nopeuttaa sitä kypsymisaikaakin jonkun verran, mutta se saattaa kai vahingoittaa vähän sitä kasvia muuten.

Clark

Minulla on samanlaisia kokemuksia Pink Habasta kuin colallakin, eli en ihastunut. Eikä maku muuttunut miksikään ensimmäisten hedelmien jälkeenkään.

Masasaurus

Päivitystä vähän:
Elikkäs nyt olen syönyt 2 podia. Toinen oli vielä puoliksi vihreä ja toisen annoin olla keltaisena 2 viikkoa. Puska on ollut vesi / ripen kuurilla tämän viimeisen podin ajan. Molemmissa oli hyvin voimakas chinensen tuoksu. Makua ei ollut oikeastaan yhtään. Olenko syönyt myös tämän viimeisen raakana? Vaihtaako tuo väriä vielä kerran? Vielä olisi tulossa 3 podia toisessa pink habassa ja paljon kukkia myös..
Kyseessä siis kasvien ensimmäiset sadot joten jaksan olla vielä hieman toiveikas.

Fudurez

En tiedä vielä tuosta pinkhaban mausta, mutta masasaurus minulla ainakin viimevuonna pieni annos ripeniä teki jonkun verran vahinkoa kasville. Se on ilmeisesti tarkoitettu käytettäväksi niin, että kasvi saa kuolla käytön jälkeen. Ainakin jos käyttää pullon mukaisella annostuksella. Pienen annoksen ei kai pitäisi tuhota mitään, mutta suosittelisin olemaan varovainen sen kanssa jos meinaat antaa kasvien vielä kasvaa.

cola

Masasaurus: Siis onko sinun Pink Haba keltainen? Nyt on tainnut mennä chilit sekaisin tai Pink haba alkaa olee jo todella risteytynyt. Minulla Pink Haba on ensin vaaleanvihreä josta muuttuu pinkiksi.

Masasaurus

En minä noista väreistä tiedä. Mikä ihme väri se pinkki on? Siemenet tilattu fataliilta. Luulisi, että on oikea lajike. Tässä on kuva tuosta oletettavasti kypsästä podista:

http://www.flickr.com/photo.gne?id=3637916087&;

cola

Hahahahah joo on se ihan oikeanvärinen. Tai siis ainakin samanvärinen kuin mulla oli (muoto vain on eri kun minulla)