tammikuu 09, 2025, 12:32:12 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Miittiä ouluun.

Aloittaja conii, kesäkuu 22, 2009, 09:35:46 ap

« edellinen - seuraava »

Fantom

Lainaus käyttäjältä: PP - huhtikuu 16, 2012, 18:37:17 ip
Lainaus käyttäjältä: lumoimage - huhtikuu 16, 2012, 11:15:06 ap
Kuvattavassa kuvassa insinöörimies kasvattaa chilejä. Käytetäänkö chilien kasvattamisessa jotain teknisiä apuvälineitä, kuten kosteusmittareita, tietokonegraafeja ym. mahdollisia hifistelyvälineitä, joilla insinööriyttä voisi korostaa? :)

Menee enemmän kemian puolelle, mutta monilla on pH- ja EC-mittarit vesiviljelysysteemien tarkkailuun. Vesi- ja ilmapumppuja ja lamppuja voisi myös esitellä.

No juu.. jos insinööripuolta halutaan korostaa, niin kyllähän insinööri on tehnyt ITSE anturiverkoston, jolla mittaa langattomasti kosteutta, lämpöä, valoisuutta ja miksei pH:takin. Kyllä ne kemiallisetkin "signaalit" voidaan kääntää sähköiseen muotoon. :) Lisäksi hänellä on näiden säätöön tarvittavat nippelit (tuulettimet ja kastelulaitteet). Kaikkea ohjataan tietenki insinöörin itse tekemällä softalla.
Ihan näin pitkällä en itse ole, mutta varmasti muutama tyyppi on rakentanu ainaki lämpötilojen seuraamiseen omat systeeminsä. Jos pelkkä lavastus riittää, niin laitatte vaan muutamat itsetehdyt käyrät läppärin näytölle ja useamman kaapelit lähtemään läppärin kyljestä. Siltähän se lopputulos näyttäis kuitenki. ;)

Lainaus käyttäjältä: lumoimage - huhtikuu 16, 2012, 11:11:22 ap
Jos "edustavampia" chilejä ei löydy, niin olisitko valmis lainaamaan muutamaa kasviasi? Luulen, että nuo Peru Yellowt sopivat varmasti hyvin kuvauksiin. Tarkoitus olisi saada melko tuuhea saareke chilejä esim. keittiön ikkulaudalle, ja siksi tarvitsisin useamman kasvin. jos kiinnostaa niin pistä meiliä petteri@lumoimage.fi

Minäpä ilmoittelen. Suurin ongelma tuossa on kellonaika töiden takia.

dzamuto

Lainaus käyttäjältä: calm - huhtikuu 06, 2012, 08:37:49 ap
Lainaus käyttäjältä: Fantom - huhtikuu 04, 2012, 21:13:24 ip
Onkohan tuosta chilipäivästä jollain jotain tarkempaa tietoa?
Agrimarketin sivuilla oli tällainen tapahtuma:
"KevätAgripäivät Oulun Agrimarketissa 12.4."

Toukokuun puolivälin kieppeille voisi veikkauksena heittää ajankohtaa.

Odotellaan.. :)
Kyllähän nuo aina jossakin mahtuu kasvamaan...

Rätsä

Päivämäärä on tarkentunut. Lauantaina 9.6. klo. 9-16 vietämme Chilipäivää Multasormessa.
Paikalla chiliasiantuntijaa, taimia myynnissä, maistiaisetkin pyrin järkkään, tietoa, tuotteita jne.
Allekirjoittaneelle saa ilmoittautua, mikäli haluaa tulla jakamaan esim. yhdistyksen matskuja asiakkaille ja kertomaan / neuvomaan chilikasvatuksesta jne.
Otan mielelläni vastaan vapaaehtoisia :)

Rätsä

calm

Mites oululaiset ja muuten vaan Ouluun tulevat ovat menossa Qstockiin? Pitäisikös siinä sivussa vähän chilistelläkin, alueella tai alueen ulkopuolella? Omasta puolesta perjantaina kiinnostava ohjelma näyttää olevan 19-> ja lauantaina sitten oikeastaan kiinnostavat yhtyeet on enemmän hajallaan. Itse siis kuitenkin olen alueella heilumassa jossain välissä todennäköisesti tsilipaitakin päällä, saa tulla nykimään hihasta joka tapauksessa.

Raaka-Arska

Itse en pääse qstokkiin, kun oon kuhanuistelu puuhissa Oulujärvellä, mut oliskos syssymmällä jonkinlainen miitti aiheellinen? Siis mikäli ilmat tästä yhtään lämpenee ja jotain kerkiäis kypsyäkkin  :-[
Missä menee tulisuuden ja myrkyllisyyden raja?

koshui

heinäkuu 25, 2012, 14:30:27 ip #65 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 25, 2012, 15:55:55 ip käyttäjältä koshui
Saattaahaan sitä itsestään saada sen verran irti, että tulee lauantaina nagan voimalla solistiyhtyeen jos toisenkin kuuntelemaan.

unenkuva

Oiskai tuo suunnitelmissa käydä Qstockissa, ainakin Arch Enemy pitää nähdä \,,/  -..- \,,/

Jani M

Ei kyllä noilla lipun hinnoilla innosta lähtä katteleen paria kolmea kiinnostavaa bändiä. Ajelen kyllä varmasti moneen kertaan pyörällä alueen ohi. :D

Mutta joo, syksymmällä olis aika bueno järjestää jotain, kun vois ottaa maistiaisia mukaan ja säästää mielenkiintoisista jopa siemeniä seuraavan kauden idätyksiin.

dzamuto

Lainaus käyttäjältä: Jarok - heinäkuu 25, 2012, 19:08:14 ip
Ei kyllä noilla lipun hinnoilla innosta lähtä katteleen paria kolmea kiinnostavaa bändiä. Ajelen kyllä varmasti moneen kertaan pyörällä alueen ohi. :D....

Itsellä hiukkasen sama meininki, meidän chilipäitten pitäisi melkein laittaa oma "piknik" paikka johonkin nurtsille Qstockin aikaa, jossa vois porukalla tulla ja mennä, maistella.... ja vaihdella vaikkapa siemeniä... Hmm..
Kyllähän nuo aina jossakin mahtuu kasvamaan...

Jani M

Lainaus käyttäjältä: dzamuto - heinäkuu 25, 2012, 20:59:16 ip
...porukalla tulla ja mennä, maistella.... ja vaihdella vaikkapa siemeniä... Hmm..

Oli pakko irroittaa asiayhteydestä. Ei mulla muuta.

Fantom

Ite pyörähdän Qstockin tuntumassa myös. Lippuja en oo lunastanu, joten pikainen "miitti" varmaan sit itse tapahtuman läheisyydessä.. :)