Habaneron(Chinese) ongelma

Aloittaja Provenzano, heinäkuu 19, 2009, 20:23:48 ip

« edellinen - seuraava »

Provenzano

Olen kasvattanut ensimmäisiä chilejäni (Habaneroja ja Annuumia) kohta kaksi-kolme kuukautta, ja nyt huomasin, että niissä on joku sitkeä ötökkä/tauti, joka saa nuoret ylälehdet oudon värisiksi.
Ongelma on ilmennyt vasta lähiaikoina, ja se rypistää lehdet oudosti ja "tapattaa ne".
Kuva 1.
http://s1013.photobucket.com/albums/af259/Nagamorich/?action=view&current=Jatm.jpg
Kuva 2.
http://s1013.photobucket.com/albums/af259/Nagamorich/?action=view&current=Tm.jpg

Vähän on epäselviä kuvia, mutta toivottavasti niistä jotain selviää. Kuvat otettu Habanerosta.
Olen koettanut mäntysuopaliuoksella ja Raid-kukkasumutteella puolustaa kasvejani, mutta ,erkittäviä tuloksia ei ole ilmennyt.

Matteus

Mulla oli alkukaudesta samannäköinen ongelma. Kuumeisesta etsinnästä huolimatta en löytänyt kasveista merkkejä elämästä, vaikka tuhot vaikuttivat kirvojen aiheuttamilta, eli uudet kasvut alkoivat kuolla. Pidin ongelmaani tovin typpiöverinä, kunnes eräänä päivänä, yli 50 kasvin sairastuttua, yhytin yhdestä kasvista hädintuskin silmällä erotettavan pienen otuksen. Tässä vaiheessa suurin osa kasveista oli jo kasvarissa, jossa hämisarmeija hoiti pahikset. Sisälle jääneet sain putsattua Baygonilla, nyt voivat jo hienosti.
I am not dead, I am just badly,badly burned...

Provenzano

Eli baygon voisi auttaa?
Toivo ei ole vielä menetetty. Isoinkasvi voi vielä ihan ok hyvin, mutta tänään vein jo kaksi aivan henkihieveriin kituuntunutta annuumia pois paremmin voivien luota.

Matteus

Jep, mulla ainakin toimi. Tein ensimmäisen käsittelyn aika varovasti, on kuitenkin aika kova myrkky, ja käsittelyn jälkeen huuhtelin kasveja hiukan sumuttamalla. Kolmen päivän päästä toistin käsittelyn tappaakseni mahdollisesti munista kuoriutuneet öttiäiset. Pari päivää käsittelyjen jälkeen alkoikin sitten ilmestyä jo uutta tervettä kasvua. Ja nuo annuumit olivat tosiaan itsellänikin se ensimmäinen tykinruoka, mutta levisi melko pian kyllä kaikkiin muihinkin.
I am not dead, I am just badly,badly burned...

Provenzano

Joo täytyykin käydä ostamassa baygonia, että saa edes osan pelastettua. Tästedes kyllä aion pitää chinenset ja annuumit eri tiloissa, kun annuum on sellainen tautipesäke.