lokakuu 07, 2024, 06:31:21 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Yöeläjät (Mikä valvottaa?)

Aloittaja Rigsu, elokuu 12, 2009, 02:46:55 ap

« edellinen - seuraava »

Rigsu

Eli tänne voisi laittaa omia yöllisiä ajatuksiaan.

Itselläni on taipumus aina välillä käydä ylikierroksilla kun edessä on joku uusi projekti, tai joku huolestuttaa... Tällä kertaa mielessä pyörii seuraava maalaus, mutta pelkään, että syksy/talvi tuo taas mukanaan tutun 2vrk hereillä-1 nukuttu yö-rytmin.

Lisäksi öiseen aikaan mieleen pälkähtää usein mitä ihmeellisimpiä ideoita, joista useimmat eivät ehkä ole ihan niitä toteuttamiskelpoisimpiakaan  ::)

Mikä muita yöepeleitä pitää hereillä? :)
#813

est. 28.07.2009

Horrigan

elokuu 12, 2009, 02:51:27 ap #1 Viimeisin muokkaus: elokuu 12, 2009, 02:53:04 ap käyttäjältä Horrigan
Itse inhoan aamua ja auringonnousua niin paljon, että pyrin aina tilaisuuden tullen nukkumaan yli puolenpäivän. Sen takia pitääkin valvoa.

Rigsu

itse en inhoa aamuissa muuta kuin "aamuista" oloa, eli että joka paikkaa jomottaa, väsyttää... on pöhnä. Mikä kyllä aiheutuu ihan vain valvomisesta. Muutenkin olen niin hidas heräämään, että menee tunteja ennenkuin edes suihkuun pääsee... joten jos nukkuu myöhään, ei edes koko päivään pääse liikkeelle. melko hanurista.
#813

est. 28.07.2009

SahuriX

Mulle uniaikeuksia aiheuttaa käsisärky, pariin otteeseen kättä on operoitu, mutta silti toisinaan tulee sellasia öitä että särkylääkkeet ei riitä niin on aika mahdoton nukkua... sitten on aamukuudenmaissa hemmetin kiukkunen ja jonkinverran sekava... (osupa tääkin topikki silmiin sopivaan aikaan)
roskaposti@turha.tilaus.fi    http://yksi.fi/juha/      NRO:590

Tepi

Alla on kuudes ja viimeinen lomaviikko ja vuorokausirytmi on siirtynyt turhan paljon eteenpäin...muija ja muksut laittaa nukkumaan jo yhdeksältä, minä sitten luen painettua tai sähköistä formaattia omassa rauhassani muutaman tunnin sen jälkeen. Just nyt valvottaa puolituntia sitten loppuun saattamani Tähtisumua, Gaimanilta. Olipahan vain hyvä kirja- olen vieläkin positiivisissa jälkimainingeissa kirjan johdosta  :) .
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.

Rankkapanda

Itsellä työn puolesta rytmi perseellään, eli ravintola-alalla ei oikein säännöllisyyttä tunneta. Monesti pääsee keskiyön jälkeen ja siitä parille työkaverien kanssa taikka meseen kaverien kanssa jauhamaan paskaa. Yksi vaihtoehto on aina olla täällä katselemassa, päivittääkö joku jotain päiväkirjaansa tai vastaavaa. Mutta olen jo tottunut, että uni tulee vasta neljältä aamuyöstä (poikkeuksia lukuunottamatta).

Linda

No mullakin lähinnä työt valvottaa. Kyllä mulla yleensä rytmi pysyy ihan kunnossa, mutta viime viikko oli aika eksoottinen kun ensin on aamuvuoro (6-14) sitten yövuoro (22-06) ja kun keskiviikkoaamuna pääsin aamukuudelta olikin torstaina taas aamu. Eipä tuu mieleen yhtään kertaa kolmivuorotyövuosien aikana kun olisin ollu yhtä pihalla ;D Nyt olis kuuden työpäivän putkesta vielä 4 vuoroa jäljellä, onneks sentään kaikki aamuvuoroja :)
The fact that no one understands you
doesn't make you an artist...

Minbaari

Lainaus käyttäjältä: Rankkapanda - elokuu 13, 2009, 00:51:48 ap
Itsellä työn puolesta rytmi perseellään, eli ravintola-alalla ei oikein säännöllisyyttä tunneta. Monesti pääsee keskiyön jälkeen ja siitä parille työkaverien kanssa taikka meseen kaverien kanssa jauhamaan paskaa. Yksi vaihtoehto on aina olla täällä katselemassa, päivittääkö joku jotain päiväkirjaansa tai vastaavaa. Mutta olen jo tottunut, että uni tulee vasta neljältä aamuyöstä (poikkeuksia lukuunottamatta).


Kuulostaa tutulta! Aina pitää töiden jälkeen tulla vielä koneelle katsomaan mitä on kirjoiteltu facebookii, e-mailit yms.. Tänään iltaa, huomen päivää tai aamuu ja taas viikonloppuna yönakkii, eli keissii. Jep! Aika sekavasti kirjoitettu, mutta sitä se on tää ravintolatyöntekijän arki.
#816

Paprikaana

lomalla ja viikonloppuna menee aina nukkumaanmeno myöhäksi. vaikka päivällä väsyttäisi, niin illalla jaksaa sit touhuta ja ei väsymyksestä tietookaan... siinähän se rytmi lomalla etenkin kerkee mennä pahasti pieleen. sit joskus valvottaa vaikka jos on joku homma tekemättä. esim nyt koulussa jos tietää et tehtävän palautus lähestyy ja ei oo tehny, ni ei ihan varmasti saa nukuttua. sit ku sen tekee, niin unet tulee takas :)
Il Mondo Cambia, Io No!

Pertsa

Tällä hetkellä valvottaa patio täynnä kynttilöitä ja muru kainalossa vilttien alla sängyssä, jonka siis roudasin sinne tuossa taannoin. Polttelin äsken piipullisen hyvää tupakkaa, ajattelin sikarin samaan syssyyn =)
Meillä määrää Nainen!

Aji Inferno

Se valvottaa, että järki alkaa toimia oikeastaan vasta puolenyön lähestyessä... Ja mielikuvitus. Eli esim. kirjoittamistyöni (romaanitrilogia työn alla jo pitkään) tapahtuu kaikin tavoin parhaiten klo 23 ja 04 välimaastossa, mikä sitten taas ei sovi lainkaan ns. arjen maailmaan ja työhön.

Aamuisin meikäläinen on aivoton zombi: kroppa ehkä on hereillä, mutta siinä kaikki. Mieli nukkuu. :)  Eikä tämä ole edes ns. opittu tapa, vaan yksinkertaisesti tämän kropan toimintamalli jo pienestä lapsesta alkaen.

Reveri

Kun tekee 10 vuotta käytännössä pelkkää iltavuoroa ja tulee nukuttua puoleenpäivään ja siitä sitten töihin, niin ei siinä oikeen muuallekkaan jää aikaa kun yöhön.  ;D
- Mönkkäristi - Chilipää - Nörtti - Pygmi - Happy Little Boozer - Suomen Chiliyhdistys ry:n jäsen #904 - Siinäpä se Elämäni Allekirjoituksessa -

Linda

Yks yövuoro olis puolta tuntia vaille takana, ens yönä pitäis jaksaa vielä. Yllättävän kivuttomasti tää yö meni, kun ottaa huomioon, että heräsin eilen aamulla klo.7 ;D Jos nyt yrittäis kuitenkin nukkua ennen seuraavaa vuoroa, kun yleensä meillä on la-su välinen yö ihan riittävän kiire...
The fact that no one understands you
doesn't make you an artist...

Einari

gah.. kellokin lähestyy 02oo  :o
väsyttää kait.. mitä lie tekosyitä aina löytyy valvomiseen.. työajat 07-15.30 eikä muka illasta saa tarpeeks aikaa istua tietokoneella netissä/pelaamassa paljon paheksuttuja nuorison turmelevia TIETOKONEPELEJÄ!
tai nykyään kait tuo menee lähinnä lapsen vahtimisessa kaikki aika ja kun lapsi nukkuu niin iskä valvoo koneella :S (kotiäitiä kun yritän kovasti olla vielä vuoden)
jos ei muuten niin tuijottaa lärvikirjaa tai ircin tekstirivejä... perheellinen nolife 8]
aamut on vaan pahasta..
kai se täytys luovuttaa.. kuitenki 5-6 tunnin päästä tyttö repii mua parrasta hereille..
Computer games don't affect kids. I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive music!

Viltsu777

Minä oon ainakin ollu aina yökyöpeli jo pienestä lähtien. Sisäinen kello vaan tikittää sillälailla, että yöllä on luontevaa valvoa.
Yöllä kanssa usein suht luova fiilis, milloin tulee ideoita tuota musiikkiharrastusta silmällä pitäen.
#758

Linda

Nyt on viimesen viikon ajan valvottanu iskias :-\ Prkl, kun en oo missään vaiheessa oppinu nukkumaan selällään ja nyt se on ainoo asento miten voi nukkua ilman sitä särkyä. Olin viikon saikulla ja nyt se paheni taas kertaheitolla, kun oon ollu pari päivää töissä ::)
The fact that no one understands you
doesn't make you an artist...

hessi

olen ääni herkkä ihminen, pienikin raksahdus ja olen hereillä....
ja kun viikolla on (pakko) työntakia nukkua kaupunkiasunnossa,
niin enpä juuri nuku...
kaikkea on kokeiltu, korvatulpat, musiikki, unihormoonia, rauhoittavia yms..
6 tunnin yhtäjaksoisia unia ei minulla juurikaan ole, joten herään aamulla jo valmiiksi väsyneenä...
mutta tänään en nuku koska naapuritalon sisäpihalla on niin sanottu "homo" disco ja heillä karaoke ilta!
eli en nuku kuin sitten klo 02 jälkeen kun laulut loppuvat!
kuulen jopa laulujen sanat! että se risoo, nytkin kuuluu jumputus ja hoilaus!
ja aamulla täytyis olla 07.30 pirteänä töissä!  >:(

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

TunturiTiger

pitkän päivän jälkeen kun lapsi ja vaimo on hoidettu on aika rauhottua. muksu on 3 vuotias ja vaimo melko vaikeesti vammainen joten päivällä ei juuri ole omaa aikaa. alkaahan tää pidemmän päälle väsyttään. vaimon sairastumisen jälkeen sain nukuttua reilun vuoden ajan n.4-5h yössä. nyt en välttämättä sais mutta nukun kumminkin 6-7h yössä.

biblo

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - syyskuu 17, 2009, 22:20:05 ip
pitkän päivän jälkeen kun lapsi ja vaimo on hoidettu on aika rauhottua. muksu on 3 vuotias ja vaimo melko vaikeesti vammainen joten päivällä ei juuri ole omaa aikaa. alkaahan tää pidemmän päälle väsyttään. vaimon sairastumisen jälkeen sain nukuttua reilun vuoden ajan n.4-5h yössä. nyt en välttämättä sais mutta nukun kumminkin 6-7h yössä.


Voimia!

Meillä on vain vatsavaivainen lapsi 2,5v ja sen kanssa myös valvottu.Päivisin tosin ei tuota ongelmaa.
"Grow food, not lawns"

Atheos__

Alkuyönä valvotti naapurin varsin aktiivinen seksielämä seinän toisella puolella, sitä sänkyä voisi ottaa 10cm irti seinästä. Nyt ei nukuta muuten vaan, liikaa pohtimista ihmisen pienessä päässä.
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!