tammikuu 09, 2025, 12:31:35 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

CAP 220

Aloittaja snu, elokuu 17, 2009, 11:58:56 ap

« edellinen - seuraava »

jeQQ

Eric Sour

Eikös tämän lajikkeen pitäis olla aika helppo tuottamaan satoa?
Ihmetyttää kun mulla ei ole ainutkaan kukka kehittynyt podiksi asti, vaan viimeistään n. 1,5 cm pituisena pudonnut pois. Useimmat jo kukkana.
Kohta pistän matalaks koko rehun, on reippaasti isoin puska kotona eikä satoa näytä tulevan ollenkaan.

pkdi

Hei arvon chilitoveri, nyt haluaisin tätä kyseistä lajiketta kokeiluun! Siemeniä pari kpl tänne jos mahdollista =)
Chiliyhdistyksen jäsen nro: 620, palveluksessanne. pkdi @ #IRCnet/#Qnet

bardi

Lainaus käyttäjältä: Quini - marraskuu 27, 2010, 12:43:18 ip
Chilivaarille kysymys: Minkäs kokoiseksi nuo sinulla kasvoivat - pysyivätkö nuo puskat yhtä kompakteina kuin Aketzalla 50cm *50cm vai minkä koon saavuttivat. Kysyn koska mietin että siirränkö seuraavaksi multaan vai hydroon nuo tällä hetkellä 5 cm kokoiset taimet (Näillä sinulta saaduilla oli muuten hyvä itävyys - idätin 3 ja kaikki ne ovat nyt kasvussa). Hydroni nimittäin on niin pieni että siihen ei kannata laittaa jos kasvavat yli metristä lähemmäs kaksimetrisiksi. Vaatiko paljon tukemista?

Moi! Mulla oli viime kesänä terassilla n. 80 cm suunnilleen 20 litran ruukussa ja kasvihuoneessa 1,5m korkea ja 1m leveä 50 litran ruukussa. Satoa tuli kivasti ja hyvänmakuisia. Ei kuitenkaan mennyt suosikkeihin, en varmaan kasvata uudestaan. Ei tarvinnut tukea.

calm

Lainaus käyttäjältä: pkdi - joulukuu 02, 2010, 13:17:55 ip
Hei arvon chilitoveri, nyt haluaisin tätä kyseistä lajiketta kokeiluun! Siemeniä pari kpl tänne jos mahdollista =)

Tuossahan nuo pöydällä ovat kuukausikaupalla pyörineet.

pkdi

Calm, tiedän! Sainpa jo kuitenkin toisesta paikasta ja ensimmäinen on tuloillaan! Kiitos kuitenki.
Chiliyhdistyksen jäsen nro: 620, palveluksessanne. pkdi @ #IRCnet/#Qnet

Härski

Hei kaikille.
Tämä on muuten ensimmäinen viestini foorumille. Olen saanut paljon iloa näitä viestejä lukiessani. Kaikkea ei tarvikaan tehdä näköjään kantapään kautta. Kiitos siitä. Olen noviisi chilien saralla mutta muuten olen kyllä ainakin sangen varttunut viherpeukalo.
Halusin muutaman sanan jakaa tuosta CAP 220:stä. Minulla on yksi noin 120cm korkea yksilö lasittamattomalla terassilla kasvamassa. Varsin nopea kasvuinen chili sillä olen leikannut sitä sangen runsaasti keväällä. Muuten se ei olisi mahtunut sisätiloissa enää oleilemaan. Puolet kasvin mitasta roikkuu podeja ja ylin 1/4 osa kukkii. Kasvaa pituutta noin 1cm päivässä eikä vaadi mitään ihmeellistä paitsi tukemista koska tuulee välillä voimakkaastikin. Turvemullassa tuntuu kasvavan hienosti että suosittelen sitä muillekin aloitteleville chilin kasvattajille. Niin ja podeja tuntuu tulevan runsaasti. Nyt noin 40kpl raakiletta odottelee kypsymistä ja lisää pukkaa päivittäin. Pelkkä kasvien kasvattaminenkin on hauskaa kun onnistuu ja sadonkorjuu on sitten se bonus päälle. Hyvää kesää kaikille!