heinäkuu 04, 2024, 22:35:31 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


maultansa parhaat?

Aloittaja dikkindassan, marraskuu 13, 2009, 08:19:08 ap

« edellinen - seuraava »

dikkindassan

Näin aloittelevan kasvattajana haluaisin selvittää mitkä esim 3 lajiketta olis parhaimpia maultaan.
Yks laji vois olla sellanen mieto naposteltava suoraan puskasta, toinen esim pizzan päälle "lempeän tulinen" ja kolmas jauheeksi mut ei mikään tolkuton kummiskaan.

Heart throbin mausta pidin ainakin jauheena (muiden mielipiteitä?)

Lähettääkö täällä ketään ilmaiseksi siemeniä aloittavalle harrastelijalle?

Kiitos etukäteen.

biblo

Makuasiahan tuo on.Herra 47 napsii nagaa pizzan päällä ja itse taas hikotellen nielen sitä pienen palasen..


Champion on mieto ja sopii ruuanlaittoon/puskasta syötäväksi mielestäni.
"Grow food, not lawns"

jeQQ

Pink Habaneroa kannattaa kokeilla, pitäisi olla lähes tuleton ja maukas. ;)

Hombre

   

C02598 (C. baccatum) 
One of the most prolific plants I've ever seen. Huge plant is filled with hundreds or even thousands of hot, aromatic pods. If you dare to grow this one in hydroponic system.. be careful, you might get old while harvesting!! Another nice choice for bonsai-growing! Easy to grow
Näitä olen pari kautta kasvatellut ja voin kertoa, että erinomainen jauheeksi. Vaatii hiukan tosin hiukan työtä, jos ei tahdo jauhaa siemeniä.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

Ryhis

Meidän perheessä kuluu viikossa sellainen 100-200g tuoretta habaneroa jota ostelen Väiskiltä oulunkylästä. Fataliin Aji Cristalia menee kanssa, reilut pari pakettia kuussa.

Cristalia leivän päällä, samoin habaa. Molempia on kiva siivuttaa äärettömän ohuiksi siivuiksi pizzan päälle hetki ennen uunia. Habanero on todella monikäyttöinen, kasvaa (mielestäni) hyvin ja ainakin minä olen saanut sen jopa kukkimaan ja kasvattamaan podia.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

TunturiTiger

ei kai tuo haba nyt mikään vaikee voi olla jos tämmönen tumppukin sen saa tuottaan podia?  :P tosin tosta pienestä puskasta ei tuu jouluun mennessä kuin 10 kypsää podia.

MasaT

Mielestäni inca red drop on paras. Ainakin satoisuutensa puolesta.

keto

Joo, inca on satoisa kuin mikä, tulisuus on sopiva todella moneen käyttöön ja siinä on minustakin tosi mukava aromi. Mutta onhan näitä hyviä vaikka kuinka- cristal on namia, toisesta ääripäästä taas 7podista tykkään jne.  ;D
CAVOK

Viltsu777

Heart Throb on hyvänmakuinen ja suht tulinenkin, mutta ei kauhean satoisa kuitenkaan moniin verrattuna.
Jos habaneroja haluaa kasvattaa, niin Brown Habanero hakkaa maullaan ja tulisuudellaankin muut maistamani.
#758