tammikuu 09, 2025, 19:42:00 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Päiväkirja 2010 - Tepinkapsikuumi

Aloittaja TepinKapsikuumi, tammikuu 01, 2010, 15:14:38 ip

« edellinen - seuraava »

Toni.A

Ainoa Omnicolor jonka sain itämään.
[/quote]Samaa ongelmaa oli itselläkin, laitoin 6 siementä itämään sitä ja 1 ainoa nousi. Mikähän niissä oli oikein vialla? Hitaasti kasvaa muutenkin, tosin eihän se taida kovin jättiläinen olla muutenkaan.

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

TepinKapsikuumi

huhtikuu 11, 2010, 21:26:47 ip #61 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 15, 2010, 13:08:16 ip käyttäjältä TepinKapsikuumi
Lainaus käyttäjältä: ToniPetter - huhtikuu 11, 2010, 15:15:40 ip

Ainoa Omnicolor jonka sain itämään.
Samaa ongelmaa oli itselläkin, laitoin 6 siementä itämään sitä ja 1 ainoa nousi. Mikähän niissä oli oikein vialla? Hitaasti kasvaa muutenkin, tosin eihän se taida kovin jättiläinen olla muutenkaan.

No pääasia että edes joku itää ja kasvaa. On tässä parin kauden idätyksiä kummastellessa joutunut monta kertaa pettymään kun jonkun lajikkeen yksikään siemen ei ole itänyt tai sirkkalehtien jälkeen ainoa lajin taimi päättänyt vaan kuolla.
Ei tuo minun Omnicolor nyt mahdottoman hidaskasvuinenkaan ole, ehkä hivenen, mutta kyllä mä uskon että se siitä vielä intoutuu kun pian tuo aurinko ottaa enemmän valtaa.

Tässä kun katselin noita vanhoja tapiksi leikattuja chinensejä jotka ovat nyt heräilleet, että kannattaisiko ne heittää pellolle? Näitä uusia taimia kun on paljon ja tuntuvat elivoimaisemmilta. Joku voisi kirjoittaa vanhan tapiksi leikatun chinensen puolustuspuheen nyt, sillä muuten Surinam, Bih Jolokia ja Red Savina saavat häädön. Siis olisiko vanha kasvi mahdollisesti parempi sadontuottaja kuin uusi? Surinamin mulla korvaisi Madame Jeanette, Bih Jolokian Naga ja Red Savinan mausta mä en muutenkaan ole pitänyt.

TepinKapsikuumi

No vanhat kasvit heitin pellolle kun ei kukaan niiden potentiaalia sadontuottajina kukaan alkanut suitsuttamaan.

Päivän kuva EBB:stä.
Edelleen 16.3 tehdyt liemet, pelkkää vettä olen lisännyt kerran pari. pH:ta en ole säätänyt mitenkään. Floramato/microa 1ml /L eli cuttings and seedlings ohjeella, Diamond Nectaria 2ml/l joka hieman tiputtaa pH:ta kyllä. Flood tulee 4 kertaa vuorokaudessa, 2min kerralla. Soraa tuossa ei ole kuin joku 3-4cm kerros. Pitäisi tehdä ikkunatilaa toiselle EBB:lle jotta saan tästä EBB:stä kasveista puolet pois.

ps. Mape ja worderror, kyselitte ylijäämäkasveja. Jotain voisi irrota nyt.

Mape

Jos voisit laitaa viestinä listan mitä kasveja löytyy?
---

TepinKapsikuumi

worderror

Lainaus käyttäjältä: TepinKapsikuumi - huhtikuu 13, 2010, 16:36:00 ip
ps. Mape ja worderror, kyselitte ylijäämäkasveja. Jotain voisi irrota nyt.

Kiitosta vaan tarjouksesta , pakko jättää ottamatta ku tilat loppuu  :(

Mape

Tepinkapsikuumille suurkiitokset, Toivottavasti uudet asukaat viihtyvät uudessa kodissaan :D
---

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: Mape - huhtikuu 15, 2010, 21:41:37 ip
Tepinkapsikuumille suurkiitokset, Toivottavasti uudet asukaat viihtyvät uudessa kodissaan :D

Eipä kestä. Mielellään noita kasveja pois antaa.

TepinKapsikuumi

huhtikuu 17, 2010, 18:35:40 ip #68 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 18, 2010, 22:37:28 ip käyttäjältä TepinKapsikuumi
Otetaas pienimuotoinen "kuvakollaashi".

Siinä sitä nyt ollaan. Kaikille tuttu tilanne tanssilattioilta. Eikös tän kaverin nimi ole H.Sääski?

Osatotuus keittiöstä. Lämpenis nyt kelit niin saisi noita kasveja muihinkin tiloihin.

Kontrastia.  Lehtien koossa on eroja.Vasemmalla viime kaudelta elossa jäänyt Tepin ja oikealla Cap 1478 Praetermissum. Molemmat 20 litran ruukuissa. .

Poblano vaikuttaa ihan napakalta kasvilta. Saa nähdä millaisia hedelmiä tekee. Toivottavasti ei valmiiksi kuivia kun Pepperking oli siemenpussiin tämän nimennyt Anchoksi.

wille

Hyvällä mallilla on kasvatukset! Toi sun Tepinis näyttää todella tutulta. Oma on ihan samanlainen huiska, samalla tavalla leikattukkin.  :)
Prae näyttää varsin hyvinvoivalta kasvilta. Mulla se on noin 60cm korkea T-kirjaimen muotoinen risu, joka ei varmasti pysyisi edes pystyssä ellei nojaisi ikkunaan!
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: wille - huhtikuu 18, 2010, 14:33:46 ip
... Toi sun Tepinis näyttää todella tutulta. Oma on ihan samanlainen huiska, samalla tavalla leikattukkin.  :)
Prae näyttää varsin hyvinvoivalta kasvilta. Mulla se on noin 60cm korkea T-kirjaimen muotoinen risu...

Tuolla Tepinillä taitaa olla vielä kriisi päällä. Vaihdoin sen 10 litraisesta 20 litraiseen tässä pari viikkoa sitten. Uskon vahvasti, että kyllä se siitä vielä "herää".
Prae on nyt 45 senttinen ja haaromista odotellaan. Se on minunkin mielestä todella hyvinvoivan näköinen. Suuret lehdet ja vahva runko.
Tänään tuli ruukuteltua 10 tainta loppuruukkuihin joten tuo keittiön kasvusto on taas hieman erinäköinen.
Kyllähän noita kasveja vielä olisi jaettavaksi...

worderror

Lainaus
Kyllähän noita kasveja vielä olisi jaettavaksi...

kyllä kelpaisi. Koitan tehdä tilaa viikonloppuna ja ilmottelen sitte mitä otan ,jos otan ollenkaan. Oisko sulla jotai listaa mitä lajikkeita ois tarjolla ? vaikka yv:llä.

TepinKapsikuumi

Aika jännä homma, että tänä vuonna se on chinense joka aloittaa satoamisen. Tuo saakin aurinkoherkkua eteläikkunalla.

Viime vuodelta säästynyt aji cristal on nyt kriittisessä vaiheessa. Kukittu on mutta hedelmöittyminen on hieman epävarmaa.

Aji Diabolo Rojossa on yksi pieni podin alku, mutta kukinta on kovaa. Näyttäisi hoitavan perus koriste annuumin virkaa ihan mallikkaasti.

Pimenta da Neydejen kanssa oon ollu vähän pulassa kun ne teki valtavan pituuskasvuspurtin...sitten vähän leikkelin ja nyt odotellaa että millasia haaroja ne alkaa tekemään.

Rocotot tekisi mieli laittaa jo tuohon "viileään eteiseen", mutta nuo yöpakkaset hieman pelottaa. Kun pakkasella siinä voi lämpötila laskea lähelle nollaa.

Rocotillo.

TepinKapsikuumi

Tilannekuvia...

Pimenta da Neyde yrittää kukkia.

Aji Cristalin hedelmä. Näyttäs siltä, että tästä se sadonkorjuu alkaa tuossa muutaman viikon päästä.

Prae on aika julma huiska jo. Tuo v aukeaa metrin korkeudelta. Hieman pelottaa että se kasvattaa itsensä valosta pois.

Loukkukin toistaiseksi hengissä.

worderrorilta saatu white bullet.

Teippailin kaikista altakasteluruukuista täyttöreiät umpeen kun alkoi tuntua siltä että ne pikkumustat pesii vesitilassa. Ainakin putken suuaukosta olen nähnyt pariin otteeseen niitä nousevan.

worderror

Lainaus käyttäjältä: TepinKapsikuumi - toukokuu 10, 2010, 12:36:06 ipworderrorilta saatu white bullet.

Kasvaa ihan erimalliin ku mulla. Kuinka isossa ruukussa tuo on ?

TepinKapsikuumi

toukokuu 10, 2010, 20:44:04 ip #75 Viimeisin muokkaus: toukokuu 10, 2010, 20:46:40 ip käyttäjältä TepinKapsikuumi
Lainaus käyttäjältä: worderror - toukokuu 10, 2010, 20:18:13 ip
Lainaus käyttäjältä: TepinKapsikuumi - toukokuu 10, 2010, 12:36:06 ipworderrorilta saatu white bullet.

Kasvaa ihan erimalliin ku mulla. Kuinka isossa ruukussa tuo on ?

20 litrasessa, eteläikkunalla. Kun kelit sallii pääsee ulos. Niin ja eiköhän tuokin vielä juuria kasvattele. Ne kun on valmiit ni sit alkaa tapahtuu.

TepinKapsikuumi

toukokuu 15, 2010, 18:18:57 ip #76 Viimeisin muokkaus: toukokuu 15, 2010, 18:23:18 ip käyttäjältä TepinKapsikuumi
Kamerapäivityksestä innostuneena...

Fruit.

Goronong Red

7 Pot

Aji Umba

Aji Diabolo Rojo

RikuS

"Prae on aika julma huiska jo. Tuo v aukeaa metrin korkeudelta. Hieman pelottaa että se kasvattaa itsensä valosta pois."

Itselläni kasvaa muutama Praetermissum ja olen miettinyt latvomista kun näyttää kasvavan pelkkää korkeutta.. mietin vaan että onko mitään erityistä syytä olla latvomatta niitä?

Hieno kuva tuo Aji Diabolo Rojosta.

Minbaari

Kaikki on hienoja kuvia! Kyllä kelpasi vähän paukutella henkseleitä perjantaina..  ;)