chilit ja lihansyöjäkasvit

Aloittaja papereeka88, tammikuu 19, 2010, 20:50:02 ip

« edellinen - seuraava »

papereeka88

Onkos,kukaan täällä kasvatellut chilien ohella lihansyöjä kasveja?Itse olen huomannut melko terveen harsosääski populaation chilien ympäristössä ja kävi mielessä,että ehkä ne kelpaisivat lihansyöjäkasville ravinnoksi?Näin ei tarvitsisi alkaa mokomien pikku itikoiden takia myrkytys puuhiin?
"Mina olla cool ja tyyni koko tämän nautinnon ajan"

TunturiTiger

Ajatellut olen samaa. Tosin täällä tuhoja on tehnyt ripsiäiset.

mikiz

Kokemukseni mukaan erittäin toimiva yhdistelmä. Lihiksistä etenkin kihokit tuntuvat olevan parhaita itikantappajia.

EDi

Jopas sattui, tänään just Bauhausissa kattelin sillä silmällä lihansyöjätorveloita, kun on jotain pieniä mustia höntiäisiä sillontällön pörräilly tuolla chilien tuntumassa ja yhdestä kattoplafondista löytyi toistakymmentä raatoa.
#922

papereeka88

Taitaa olla aikamoista haku ammuntaa tuo etsiminen,,,täytyisi kyllä käydä tarkastelemassa paikallista tarjontaa,jos vaikka jotkain löytyis,tänään muuten uudet siement lyöty multiin!
"Mina olla cool ja tyyni koko tämän nautinnon ajan"

Hapa_Nero

Paikallisesta halpalasta ostin €urolla setin liimapaperi ansoja ja ne näyttäis toimivan.
Tuli myös semmoinen kärpäsräpsy kukkanenkin ostettua, mutta se ei välttämättä noista pikkusista sittiäisistä mitään ymmärrä ja ehkä sille olis muutenkin tässävaiheessa parempi mennä talviunille. Kun ei ne siellä puutarhallakaan paljoa osanneet neuvoa.

Semmonen kannukasvi vois ehkä olla hyvä ansa näille ihan pienille sittiäisille.

ottulo

http://www.lihikset.net/

Tuollaisen sivun linkkasin jo muualla. Mulla ei ole tuonne päin mitään yhteyksiä, enkä ole sinne mitään yhteyksiä ottanut, joten en voi luvata mitään, mutta sivuston yhteydessä olevalla foorumilla näyttäisi olevan Kirpputori-osio, josta voisi olla apua hankintaan.

papereeka88

Jopo tuolla kävinkin kattelemassa,mutta käsittääkseni siemenestä idätys on vaikeaa?tosin niin minulle uskoteltiinkin chilienkin kohdalla.Kyllähän tuo torjunta onnistuisi noilla liimapaperi ansoilla,mutta se ei nyt ollut tarkoitus vaan saada muunkinlaista mielenkiintoista kasvateltavaa chilien mukana.Mutta täytyypä tutkia paikallista tarjontaa,josko sattuisi onni potkimaan :)
"Mina olla cool ja tyyni koko tämän nautinnon ajan"

hoffi

Yökönlehteä itelläni samalla pöydällä chilien kanssa, parissa päivässä katos kaikki pikkukärpäset jotka rouskutteli Basilikaa jatkuvasti. Yökönlehti siitä vielä helpompi kun moni muu laji ettei tartte talvehtimista alkuunkaan, tosin ei sitten kovinkaan isoja ötököitä syö vrt. kihokki joka pisteli senttisiä lentomuurahaisia naamariin :o

Aikanaan S-Gardenista oli kuulemma ostettu tuo yökönlehti, kihokkeja löytyy aika hyvin vähän isommista kukkakaupoista.

EDi

Kannukasveja ja loukkuja löytyy bauhausista ja plantagenista, muutaman euron hintaan.
#922

Linda

^ Jep, eilen kävin Pirkkalan Bauhausissa ja siellä näytti ainakin paria erilaista kasvia olevan :)
The fact that no one understands you
doesn't make you an artist...

Quini

Söisköhän ne lihikset kirvatkin hitoille mun kasveistani? Mulla on mm. Aji Cristalissa ja thaikkuannuumeissa kirvoja tämän tästä ja jokaviikkoinen viidakon suihkurumba alkaa jo kyllästyttää? On nimittäin sitkeähkö populaatio... >:(

Fuego

Mun säikeessä taitaa vilahtaa kuva lihiksestä,siellä se möllöttää chilien kanssa.
Lehdet on ihan täynnä pikkuperkeleitä,eli kyllä se vähän jeesaa noissa öttiäs ongelmissa...mutta kun ne perkeleet munii sinne multiin
niin niitä tulee aina uusia.Jos hankitte lihiksen niin se vaatii minisuo ympäristön eli sitä saa kastella joka päivä,lehdet kertoo jos sillä on kaikki hyvin.
Eli limatippojen näköistä pitää olla karvojen päissä.Se kandee pestä hyvin ennen kuin sen laittaa chilien joukkoon,siellä on yleensä niitä pieniä vihreitä
(punkkeja?)kyydissä kun ostaa sen, tai no mulla oli.

RikuS

Mulla on ollut koko talven yksi Tötterölehti (joku Sarracenian hybridi). Samassa paikassa kasvaa kun chilitkin, ja ihan hyvin on voinnut. Pitäisi hankkia ainakin kaksi lisää, jos haluaa harsosääskistä päästä eroon. Tuo Sarra on vaan sellanen laji et vaatis talvehtimisen.. ostin sen kuitenkin alkutalvella, niin en laittanut talvehtii, ensi talvena laitan jos on vielä hengissä. Sarrani näkyy päväkirjassa siinä hyllykuvassa oikealla puolella, kuva on vaan melko tumma.

Ryhis

Joskus oli ikkunalaudalla perus kärpäsloukku. Muistaakseni jossain vaiheessa kasvi "päätti" lopettaa lihansyönnit, eli punaiset ansalehdet muuttuivat vihreiksi ja sen jälkeen rehu yhteytti siinä missä perunakin.

Tästä on kyllä vuosia aikaa, voi olla että muisti temppuilee.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Paracetamol

Itsellä oli joskus ihan lapsena kihokki kasvamassa purkissa, kun sellaisia ihan meidän lähisuolta löytyi. Johonkin se taisi kupsahtaa, luultavasti siihen, kun ei siinä iässä mistään mitään tajunnut. ;D Luultavasti kosteuden puutteeseen loppupeleissä heitti henkensä.

Tuli vain noista kärpäsansoista mieleen, että jos ei tullut ostettua kärpäsnauhaa, niin ihan kohtuullisen toimiva ansa on laittaa kertakäyttömukiin siirappia/sokeria/etikkaa ja muutaman tipan astianpesuainetta. Hukuttaa iljettävät lentävät pirulaiset. Jos vielä nesteen saa värjättyä kirkkaan väriseksi jollain, niin toimii varmaan vielä paremmin.

Quini

Oiskohan jossain päin maailmaa joku lihan syöjä  ::) jonka vois laittaa päälleen multaan niin söis samalla öttiäisten munatkin  ;D
Jumankauta "mää myrkytän kohta ne kaikki!!!"