tammikuu 08, 2025, 22:16:26 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Superruoka

Aloittaja Ryhis, helmikuu 02, 2010, 18:13:49 ip

« edellinen - seuraava »

masaiman

nojoo... oon mäkin tankin letkua taka-akselin tieltä irrottaessani saanut litrakaupalla bensaa naamalleni/suuhuni, mut enpä mä siitä snapseja iltasin tee...tuli n. vuorokauden sen jälkeen melko tiuhaa tahtia niin järkyttäviä röyhtäyksiä että emäntä pisti vierashuoneeseen kasipäkin kanssa eristyksiin ihan jo palovaaran vuoksi...

TunturiTiger

Kukahan sitä puhu, että toi maca menis miehillä varteen..? Mites ku oon ukkomies ja eihän sitä omaa akkaa jaksais sillai..  :P

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Minbaari - maaliskuu 07, 2010, 14:33:42 ip
Macahan on helvetin hyvää kun on joskus sinolia maistanut ja SE on pahaa!!!

Jos et ole koskaan juonut old spice-margaritaa, et ole koskaan oksentanut!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - maaliskuu 07, 2010, 22:31:18 ip

Jos jonkinlaista alkoholipitoista on tullu hörpittyä, mutta ainoastaan kerran olen joutunu sylkäseen nialasematta. Tampereella vanhankirjastotalonpuistossa otin huikan erään kirjavan evätukan mehukattipöntöstä. Hörppy josta seuras välitön oksu! Kysyin tyhmyyttäni vielä, että mitä v***ua se yritti mulla juottaa? Kyseessä oli luumukiljulla lantattua ponua.  :-X

Minbaari

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - maaliskuu 07, 2010, 22:31:18 ip

Joo en.. never heard. Jos tarkoitat tolla old spicella sitä deodoranttia, niin en oo maistanut..

Ryhis

LainausJos jonkinlaista alkoholipitoista on tullu hörpittyä, mutta ainoastaan kerran olen joutunu sylkäseen nialasematta. Tampereella vanhankirjastotalonpuistossa otin huikan erään kirjavan evätukan mehukattipöntöstä. Hörppy josta seuras välitön oksu! Kysyin tyhmyyttäni vielä, että mitä v***ua se yritti mulla juottaa? Kyseessä oli luumukiljulla lantattua ponua.

Muistan kun pidin aikoinaan tuparit ja lähetin kutsun sähköpostitse, viestin loppuun kirjoitin suhteellisen isolla ja rullaavalla tekstillä, htmllää apuna käyttäen

ILMAISTA JUOTAVAA TARJOLLA

Tuo juotava olikin vieraiden karmeaksi pettymykseksi kiljua jonka tosin tein ruhtinaallisella ammattitaidolla parhaasta hiivasta ja Finlandia kotiolut-uutteesta.

Tein sitä melkein 20 litraa ja vieraat joivat vain 1,5. Sääli seuraavaa vuokralaista joka joutui kantamaan räjähdyspisteessä olevia entisiä kokispulloja roskikseen.  8)
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset

Tepi

Tuosta macan mausta...oma jauheeni, merkiltään "Cocovi"- muistuttaa kiltisti sanottuna hikisen sukan ja vauvan kuplailuörkän sekoitusta.On niin pahaa ettei sitä sitä saa millään ilveellä alas kuin nenästä kiinni pitämällä. Annostuksena on ollut 1-1.5 tl 0.5dl-2 dl jugurtti/piimää/tuoremehua. Urhoollisesti olen nyt viikon ajan aloittanut aamuni macalla ja loppupäivä on ollutkin pelkkää juhlaa :P.
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.

Tomppa

Löysinpäs tämän ei nyt niin vanhan aiheen....

Itselleni tästä pirtelöstä aamulla voi olla apuakin... koska kärsin jostain kumman sairaudesta...

tauti alkoi jo ollessani 12 v..

En voinut syödä aamulla mitään kiinteää, noin 2 tuntia heräämisestä voin syödä jotain.. nestettä voin nauttia kyllä aamulla..

Mikäli syön edes yhden leivän saan käsittämättömia mahakipukohtauksia ja silloin pelkää oikeasti kuolevansa...( ihan oikeasti)

Kipu on niin jumalaton että putoaa isompikin mies polvilleen...

mikähän vaivaa...  kuitenkin aamulla pitää syödä jotain... en vaan pysty..  pirtelö voisi auttaa kummasti saamaan aamuisin eloa itseeni..

Koitan jokupäivä :  Banaania,mustikkaa, mansikkajogurttia sekä omenaa.

masaiman

kannattaa sit ottaa huomioon et jos teet pirtelös sellasella lasipurkki-pohjaterä-blenderillä niin siihen sekoittuu aika paljon ilmaa. Itse tein sauvasekoittimella kunnes se kaatui lavuaariin ja sauvasta tuli hetkessä savuava sekoitin...ostin sellasen blenderin niin jouduin lopettamaan aamupalapirtelöiden teon just samasta syystä kun alko pakkia polttaa ja hirveet ilmavaivat...

Soppamies

Lainaus käyttäjältä: Tomppa - kesäkuu 20, 2010, 01:30:24 ap
Itselleni tästä pirtelöstä aamulla voi olla apuakin... koska kärsin jostain kumman sairaudesta...

tauti alkoi jo ollessani 12 v..

En voinut syödä aamulla mitään kiinteää, noin 2 tuntia heräämisestä voin syödä jotain.. nestettä voin nauttia kyllä aamulla..

Mikäli syön edes yhden leivän saan käsittämättömia mahakipukohtauksia ja silloin pelkää oikeasti kuolevansa...( ihan oikeasti)

Kipu on niin jumalaton että putoaa isompikin mies polvilleen...

mikähän vaivaa... 

No aika vahvastihan tuo perinteiseltä suomalaiselta krapulalta kuulostaa. Voi ehkä olla jotain muutakin, jos toivomisen sijaan ainoastaan pelkäät kuolevasi.
I'm bigger than you and higher up the food chain. Get in my belly!

a.k.a. dazler@ircnet

Tomppa

Niin...krapulaa se ei ole koska se alkoi jo 12v ja on joka aamuista mikäli syön......

joku ihme tauti..... noh....eipä se hirveästi ole haitannut..

Fire

Loistava ketju! Huomenna kauppaan. Oon kans alottanu jonkinlaisen elämäntaparemontin, ja tää ketju löyty just ku tilauksesta.
On näköjään kannattanut roikkua melkein koko päivä tällä foorumilla ihmetellen. Tulee vaan välillä niin pirusti asiaa, että silmät pyörii jo päässä kun hedelmäpelin rullat.
:)

ottulo

Ostin eilen taas gojimarjoja, tällä kertaa Punnitse & Säästä kaupasta. Otin taas siemeniä idätystä varten, mutta tällä kertaa liotan niitä ja yritän putsata mahdollisimman hyvin ennen idätystä. Viime kerralla laitoin marjan lähes sellaisenaan multiin, eikä siinä kasvanut kuin home...

Huomasin muuten, että kissallekin gojit maistuvat. Putosi yksi vahingossa lattialle kun niitä lappasin suuhuni, ja kissa ehti apajille ensin. Hyvin näytti maistuvan, ja jälkeenpäin olen kahdesti tarjonnut yksittäisen marjan, ja nopeasti on kyllä kadonnut. Ei kai noista ainakaan haittaa voi kissalle olla? Vähän ehkä kallista ruokaa toki. ::)

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Noseless - elokuu 25, 2010, 23:49:41 ip
Huomasin muuten, että kissallekin gojit maistuvat. Putosi yksi vahingossa lattialle kun niitä lappasin suuhuni, ja kissa ehti apajille ensin. Hyvin näytti maistuvan, ja jälkeenpäin olen kahdesti tarjonnut yksittäisen marjan, ja nopeasti on kyllä kadonnut. Ei kai noista ainakaan haittaa voi kissalle olla? Vähän ehkä kallista ruokaa toki. ::)

Systerin kissa syö kurkkua  ;)

Legoinsinööri

Meidän kissat vetää aika hulivileiksi säilykeoliiveista.

Ja kyllä mua itseasiassa topickikin kiinnostaa :P Nutrix pitäisi joskus lukea ajan ja ajatuksen kanssa läpi vaikka töissä.

masaiman

menee nyt ihan aiheen vierestä mut kun olin ihan nappula meillä oli kissa joka oli ihan hulluna aamupalajuustoon. Aina kun katoin telkkaria se tuli mun viereen istumaan lattialle ja tuijotti mua räpäyttämättä vaikka tunnin. Jos en tajunnut itse hakea aamupalajuustopakettia jääkaapista alkoi vaativa maukuminen kunnes baari aukes. juustoa oli pakko olla aina saatavilla vaikkei sitä kovin paljon kukaan (muu) edes syönyt...

Legoinsinööri

Vähän vähemmän offtopickina saattaa jopa alueelle pudota.

Onko joku tutustunut jossain määrin raw foodiin? Mua kiinnostais toi ajatuksena aika paljon, koska pysyttäisiin aika pitkälti perusraaka-aineissa jotka on mahdollisimman käsittelemättömiä. Kevyempi ruokavalio on käynyt usein mielessä, mutta ikinä ei tunnu jaksavan funtsia mitä ateriaa on seuraavana päivänä tekemässä ja sitte stressata miten siihenkin saa ajan riittämään. Mä taas uskoisin että olisin ihan tyytyväinen pureskellessani sitä raakaa parsaa perus lounassafkana ja välipaloina jne. kunhan jossain sanotaan selkeästi kuinka paljon sitä parsaa pitää rouskuttaa. Sitten kun on aikaa kunnon ruuanvalmistukseen niin voi käyttää aikaa ja mausteita että saa jotain vähän fiinimpää.

Ongelmana mulla onkin se että valtaosa vastaavista ohjeista on nimenomaan tehty kokonaisen aterian valmistusta ajatellen. Olis hiton kiva jos sais hommaa vielä astetta yksinkertaisemmaksi niin ei tarvitse päätään vaivata niin paljoa.

Nieida

Lainaus käyttäjältä: Legoinsinööri - syyskuu 13, 2010, 16:14:14 ip
Onko joku tutustunut jossain määrin raw foodiin?

Meikäläinen on ollut nyt 10 kk erittäin raakapainotteisella linjalla, enkä voi kyllä kun suositella. Sekä fyysinen että henkinen kunto ja jaksaminen on nousseet ihan uusiin sfääreihin, ja olo on vaan yksinkertaisesti loistava koko ajan.

Superfoodeilla tuli raakaravinto-alkuhuumassa läträttyä enemmänkin, nykyään ruokavalioon on kotimaisten supereiden (mustikka, nokkonen...) lisäksi vakiintuneet vain aamupirtelön joukossa nauttimani maca ja MSM.

Pahavaatt

Huh, mihin tämä maailma on menossa, isot äijät tekevät marjapirtelöitä :D

Mutta ei sinänsä, ihan myönteistä. Itselläkin aamulla syöminen vähän vänkää vastaan, mutta tuollaisten hässäkköjen kokeileminen auttaisi siihen ja toisaalta marjojakin pitäisi aina popsia. Nokkosensiemeniä on jo tullut kerättyä vuosia lähimetsistä syksyisin (laitumien reunoilla tätä olisi paljon, mutta ei parane sellaisista paikoista kerätä missä raakalantaa on osunut maahan, siemeniin kerääntyy nitriittejä) ja yrittänyt popsia hampunsiemeniä leivissä yms. Voisi ehkä itsekin investoida sauvasekoittimeen, kyllähän nuo banaanijugurttimarjamössöt kelpaisivat aamuisin. Gojimarjoja olen yrittänyt vilkuilla kaupoista, ketjusta huomasin että Punnitse & Säästästä kannattaisi mennä katsomaan. Bravissimo!

Kurpitsansiemenet oli viimeinen juttu mitä popsin ennen kuin umpilisäke tulehtui tuossa joku kuukausi sitten. Jostain syystä sen jälkeen kyseisten papujen vienon tuoksunkin kantautuessa lähistöltä tuntuu kuinka oksennus alkaa olla lähellä. Ihmeellistä, sanoi Jaana. :D

Olin muuten hyvin positiivisesti yllättynyt tätä viestiketjua lukiessa, luulin termin "superruoka" viittaavan johonkin hieman sensaatiohakuiseen "syö vain tätä, kunto kasvaa ja läskit sulaa plus saatat oppia levitoimaan"-dieettiin. Kun kuitenkin kevyttuotteilla ja ties millä on höynäytetty ihmisiä jo aika tehokkaasti. Olin hiljattain seminaarissa jossa eräs ravintoterapeutti rupatteli ruokakulttuurin heijastavan yhteiskuntaa ja aikaansa tehokkaasti. Ilmeisesti pöperöt olivat lähellä sydäntään sillä paikoitellen esityksestä jäi vaikutelma jossa ruokakulttuurista itse asiassa versoutuu kaikki muu kulttuuri ja sivistys. Kyllähän siinä tavallaan tiivistyy monta asiaa, luontosuhteesta uskonnon kautta historiaan (tehotuotannon ja luomun suhde, joulukinkku ja kalakukko), jos vähän kärjistelen. Tässä hieman herääkin kysymys, onko ns. terveysvaikutteisten tuotteiden (kevyttuotteet, puolalaiset sokerijugurtit ja vatsasi kiittää) suurella menekillä yhteyttä yksilökeskeisyyteen, juurettomuuteen ja / tai johonkin ohimenevään terveystrendiin. Ei niitä ainakaan 40 vuotta sitten ollut, kuulemma. :) Kiinnostavaksi jää mihin tilanne kehittyy lähitulevaisuudessa, maaseutuinehmisenä tykkäisin mikäli lähiruokaketjut tai muut vastaavat rohkeat avaukset saisivat tuulta siipien alle ja kohtuullisen pienten tai keskisuurten maatilojen kannattavuus paranisi huomattavasti. Maaseudun tyhjentyminen palvelujen karsimisen myötä on kestämätön ilmiö - maaseutu pärjää aina tilanteessa kuin tilanteessa, mutta kaupunki ei pärjää viikkoakaan ilman elinvoimaista maaseutua. Jos se ruuan alkutuotannosta vastaava elinvoimainen maaseutu on kaukana pitkien kuljetusyhteyksien päässä, huoltovarmuus kärsii. Puhumattakaan että se olisi toisen valtakunnan alueella. Väestömäärä kuitenkin kasvaa jatkuvasti ja ruuan hinta ei ainakaan tule putoamaan.

Ja sitten (vielä enemmän) offtopiciksi, tätäkin kirjoitellessa silmiä ja sormia polttelee edelleen aika lahjakkaasti. Eilen muori pilkkoi chilisadon ja minä näpersin perkeistä siemenet talteen, yhteensä niitä tuli tosi, tosi monta siementä. Ajattelin osan lähettää vaikka chiliyhdistykselle siemenpankkiin ja osan käydä ensi keväänä kylvämässä useammassa erässä ravinteikkaisiin ja valoisiin kohtiin tässä tilan lähiympäristössä, jos vaikka siellä tuhansien joukossa olisi yksi josta saisi alkunsa näillä leveysasteilla luonnossa selviävä puska :D Ei varmasti tule onnistumaan, mutta pitäähän sitä kokeilla kaikkea.

hessi

mikäs teidän Maca jauheesta pahan makuista tekee? Ettei olis vanhaa?
en ole itse mitään hikistä sukka makua huomannut, mut sekoitankin sen aamulla tuorepuuron sekaan
jossa on jo ties mitä  ::) ::)
mutta todelliset superit löytyy ihan suomen luonnosta, mikä olis parempaa kuin itsepoimitut (tiedät mistä tulee) marjat karpalo, mustikka, hilla,tyrni yms sekä suomen luonnon omat yrtit varsinkin tuo nokkonen, mustikkanlehdet, koivu, kuusenkerkät yms
Toki ymmärrän että kaikki ei asu lähellä puhdasta luontoa, mutta ei sinne yleensä pitkä matka ole :)
Hessi joka tänään kävi karpalo mättäillä ja saa nyt mässäillä herkkua :)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry