lokakuu 14, 2025, 02:11:05 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Voiko **tutukseen kuolla?

Aloittaja Linda, maaliskuu 02, 2010, 17:00:02 ip

« edellinen - seuraava »

Kadotus

Tulikin taas lämpimästi (suom. savu nousee korvista) mieleen kun olin töissä eräässä rakennuskonevuokraamossa... lähdin erään supermarketin parkkialueelta hakemaan asiakkaalla ollutta akkukäyttöistä saksilavaa (muistelisin että oli noin 1200kg painoluokkaa) toimipisteen kuorma-autolla. Koska kyseisen auton nosturi (kansankielellä "hiiappi" = yleisestä valmistajasta nimeltä Hiab) ei ollut tarpeaksi järeä nostamaan kyseistä tuotetta, oli mukanani kipillä ja vinssillä varustetu kärry joka oli napakka kyseisenlaisiin hommiin. No tämä saksilava oli ollut pari päivää kovassa käytössä ja ilmeisesti sitä ei oltu ladattu missään välissä ja virtahan siitä loppui. No soitin työkaverille että tulee apuun ja jäin odottamaan siihen kaupan lastausalueen parkkipaikalle. Olin parkkipaikan reunalla ja vieressä kulki kevyen liikenteen väylä. En voinut myöskään vinssata saksilavaa kyytiin koska niissä on magneettijarrut jotka menevät päälle aina kun sillä ei ajeta, eli jarrut olivat niin sanotusti lukossa.

Kaveri tuli pian pienen agregaatin kanssa ja annoimme saksilavalle hieman virtaa että se saadaan kyytiin, niin eikös siinä muutaman minuutin latailun aikana kaksi mummoa tule pyörillä ohitse ja koska joutuivat noin 10 senttimetriä ajamaan, oli viha ilmeinen "JAHAS JA TAAS!" ja erittäin vihaiset katseet suuntaamme. Tilaa oli reilusti eivätkä kyseiset tapaukset joutuneet menemään vaarallisen läheltä tien reunaa. En muuten tiedä mikä tuo "ja taas" oli, ilmeisesti samalle tielle oli joskus 1928 levinnyt heinäkuorma tai jotain.
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

Ryhis

Se on tosiaan muuttovoittoa. Espanjassa nousee sekä älykkyys - että verokertymä samalla hetkellä kun Räyhäkäs Maksimus karistaa Suomaan ja rämejuntti-ihmiset taakseen.

Minä en kunnioita ketään, jonka itsesuojeluvaisto on niin degeneroitunut, että ryhtyy urputtamaan ilmiselvästi pahasti asennevammaiselle tyypille joka on kaikenlisäksi aivan punainen ja hikinen laastisäkkien roudaamisesta.

Minä voin tulla sinun työpaikallesi vittuilemaan joka asiasta. Jos kynä putoaa lattialle, kiljun "EI SITÄ KYNÄÄ VOI LATTIALLE JÄTTÄÄ" jo ennenkuin värähdätkään nostaaksesi sitä.

Pakettiauto on olemassa sen takia, että saadaan maksimaalinen määrä tavaraa liikkumaan kerralla. Ajan sen myös aina oven eteen, koska se syö työaikaa kantaa lähimmältä parkkipaikalta kaikki. Koska olen rehellinen, en laskuta asiakkaitani tavaran roudaamiseen kuluvasta ajasta.

Ymmärrän kyllä, että kaikenmaailman kommunisteja tämmöinen tehokkuus korpeaa rankasti. Eihän remontteja tilaa muut kuin rikkaat, etuoikeutetut kokoomuslaiset ja suomenruotsalaiset. Samalla logiikallahan myös kerrostalossa tapahtuva remontointi on aina vain vittuilumielessä järjestettyä ääni- ja pölysaastetta eläkeläisiä kohtaan.

Yleensä urpot ja eläkeläiset älyävät lopettaa kyselemisen (valittamisen) "kauanko metelöinti jatkuu" kun vastaan, että voimme tietenkin piikata seinää vaahtomuovisella taltalla ja lasipäisellä vasaralla, mutta ne ovat niin kalliita instrumentteja, että tarvitsisin rahaa, mieluiten heti ja käteen.

Vituttaa jo valmiiksi lähteä töihin. Moppasin kaikki 5 kerrosta näön vuoksi eilen kun lopetin hommat 17:55. Aivan turhaan tietenkin, sillä miälisairas eläkeläissuttura oli jo ehtinyt harjata - eli levittää - pölyn laajemmalti.

Taidanpa muuten parkkerata auton pihalle. BUAHAHHAHAA!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Kadotus

Lainaus käyttäjältä: ChiliPark - toukokuu 28, 2010, 01:46:43 ap
"Muuttoni Espanjaan on JÄLLEEN askeleen lähempänä."

Ihmisten paikkakunnanvaihdoissa käytetään termejä "muuttovoitto" ja "muuttotappio".

Tässä tapauksessa voitanee puhua muuttovoitosta.

Itse olen aina pyrkinyt kunnioittamaan muita ihmisiä, varsinkin itseäni vanhempia.

Se, että omistaa pakettiauton ja jaksaa kantaa kaksi jauhosäkkiä kerralla, ei tee ihmisestä
yhtään arvokkaampaa. Aina kun yksi pakettiauton omistaja ja säkkien kantaja jää eläkkeelle,
niin siihenkin hommaan löytyy aina uusi tyyppi. Eikä sitä edellistä kaipaa enää kukaan.

Tässä odotellessa täytyy vain toivoa ettei nykyinen aja raivopäissään ketään hengiltä...

JS

Lueppa Räyhäkkään teksti oikein ajatuksen kanssa uudestaan ja koita nähdä sarkasmin ja provokaation läpi. Lue vieläkin kerran, aukesiko? PS. Itse kunnioitan ihmisiä ja erityisesti vanhempia ihmisiä mutta turha ketään on sokeasti arvostaa jos henkilö on täysi kusipää niin se on täysi kusipää ja kunnioitus loppuu jos toinen ei sitä ansaitse. Nämä ihmiset joista on kyse, eivät edes halua yrittää ymmärtää miksi Räyhäkäs kantaa niitä laastisäkkejä sinne yläkertaan, yritä sinä edes.

Tomppa

Lainaus käyttäjältä: ChiliPark - toukokuu 28, 2010, 01:46:43 ap
"Muuttoni Espanjaan on JÄLLEEN askeleen lähempänä."

Ihmisten paikkakunnanvaihdoissa käytetään termejä "muuttovoitto" ja "muuttotappio".

Tässä tapauksessa voitanee puhua muuttovoitosta.

Itse olen aina pyrkinyt kunnioittamaan muita ihmisiä, varsinkin itseäni vanhempia.

Se, että omistaa pakettiauton ja jaksaa kantaa kaksi jauhosäkkiä kerralla, ei tee ihmisestä
yhtään arvokkaampaa. Aina kun yksi pakettiauton omistaja ja säkkien kantaja jää eläkkeelle,
niin siihenkin hommaan löytyy aina uusi tyyppi. Eikä sitä edellistä kaipaa enää kukaan.

Tässä odotellessa täytyy vain toivoa ettei nykyinen aja raivopäissään ketään hengiltä...

JS

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
SINÄ ET VARMAANKAAN OLE IKINÄ KOHDANNUT  KUSIPÄISIÄ VANHUKSIA JOILLA EI OLE MUUTA TEKEMISTÄ KUIN VALITTAA!!!!

VOIN ITSE MYÖS KOKEMUKSESTA SANOA ETTÄ NIILLE PERKELEILLE EI JÄRKIPUHE AUTA!!

KUNNIOITAN ITSE MYÖS VANHEMPIA IHMISIÄ JOS HE SEN ANSAITSEVAT!  koitappa joskus kesähelteellä raataa duunissa hiki valuen ja viimeisilläkin voimilla roudata tavaraa johonkin vain siksi että turvaat puolisosi elannon ja asunnon pään päälle, tai turvaat lapsillesi harrastuksen tai muuta..teet itsellesi rakkaiden ihmisten puolesta jotain.. ja itsesi ..

sitten kun joku käppänä tulee aukomaan päätä(tai vaikka talkkari)  niin kyllä siinä on raivokohtaus lähellä!!!

Viltsu777

Samaa mieltä, että noita ärsyttäviä eläkeläisiä on varmasti valtaosa kyseisen "ihmistyypin" edustajista. Aina aukomassa päätään joka asiassa, törttöilemässä liikenteessä, etuilemassa jonossa, neuvomassa, tietämässä kaikesta kaiken, etc, etc...

Kyllähän mukaviakin eläkeläisiä on, mutta fakta on että jos olet nuorempana ollut k**ipää ja idiootti, niin kyllä se iän mukanaan tuoman katkeruuden kanssa menee toiseen potenssiin ja mukavakin muuttuu, kun ei ole enää järkevää funktiota tässä yhteiskunnassa.  Sitä on ikäänkuin varaa olla  m**kku, kun on elänyt niin kauan...tsiisus..

mohla

Ihmebantu - Mummot ja turistit videosta kannattaa kuunnella totuus 1:10 kohdalta. ;D

"Vanhuksissa on iän tuomaa viisautta ja sitä pitää kunnioittaa. Ja vitut... Jos ihminen on ollut pälli koko elämänsä, ei se siitä viisastu kun kroppa alkaa prakaa alta" tjsp.

Eläkeläisten kunnioitus on itsellä perusoletuksena päällä, mutta jos se ensimmäinen ulosanti kohdatessa vastapuoli on silkkaa pahansuopuutta ja urpoilua, niin siihen se sitten loppuukin. Toki useissa tilanteissa ratkaisu on jättää ko. pälli omaan rauhaansa ja poistua paikalta. (ja tulla purkamaan tänne tuntojaan)  ;)

Toisinaan pällistä ei vain pääse helposti eroon, kuten esim. tuttuni, jota kerrostalossa yläpuolinen asukas häiriköi erilaisin postiluukusta tippuvin lapuin. Esimerkkeinä tuttuni tekemästä "häiriköinnistä" oli imurointi lauantaina iltapäivällä, suihkussa käynti viikolla iltavuoron jälkeen (klo 22-23) ja kaikkina aikoina musiikin kuuntelu normaalivoluumilla. Lapuissa haukuttiin vaikka miksi ja uhkailtiin poliiseilla tms. Lappuja tippui postiluukusta ja joskus sattui että tuttu oli kotona ja pääsi kysymään tältä vanhemmalta herrasmieheltä, josko asioista pääsisi yhteisymmärrykseen. Herra ei koskaan vastannut sanallakaan vaan luikki portaikkoon karkuun. Muutaman kohtausyrityksen jälkeen laput alkoivat ilmestyä hissin seinään teipattuna. Isännöitsijän kanta oli, että "koettaa olla provosoimasta herraa, ehkä se siitä loppuu." Noh, loppuihan se kun tuttu muutti pois talosta.

Mitä kunnioitusta tuollaisellekin pitäisi antaa? Ei siitä eroonkaan pääse kuin muuttamalla pois. Näitä sairaita tyyppejä nyt sattuu olemaan tässä kauniissa maailmassamme. Tälläisiä Kyrpälän Taistoja pitää vain sitten sietää.

Hyvää viikonloppua kaikille, paitsi paskaa viikonloppua pälleille ja sosiaalitukien väärinkäyttäjille! ;D

Ryhis

toukokuu 28, 2010, 15:13:29 ip #106 Viimeisin muokkaus: toukokuu 28, 2010, 15:23:24 ip käyttäjältä Räyhäkäs
Lähdin välillä kauppaan ja himaan syömään. Just ennen lähtöä painoin kengät superhienoon laastipölyyn ja astuin kerrostasanteelle siten, että keskellä jäi kaksi lumenvalkoista kengänjälkeä. Eiköhän ne ole näin tunnin sisään jo poispyyhitty ja isännöitsijälle ilmoitettu. Juttuhan sovittiin, että putsaan porraskäytävän päivän päätteeksi! Tosin se sameasilmäinen eläkeläisnoita-akkahan syyttää mua vielä vuodenkin kuluttua jos porraskäytävässä on likaa.

Naapuritalon eläkeläiset taas kyttäävät autoa, sitten kun ne hoksaa etten aina maksa pysäköinnistä, on helvetti irti  ;D

Hauskaa, miten kerrostalossa suvaitaan kyllä jonkun moniongelmaisen sekoboltsin riehuminen. Tuossakin asunnossa pitää kaikki pinnat panna uusiksi. Katot, lattiat, seinät, keittiö. Koirat ja kissat ovat syöneet seinät, kusseet ja paskoneet asuntoon. Kämppää piti ensin siivota 2 päivää, että sitä pääsi tyhjentämään. Asunnon saattaminen asumiskuntoon vaatii parin viikon ponnistelut ja kustannukset ovat melko varmasti viisinumeroinen summa. Eihän tuommoinen kämpän pommittaminen, vesivahinkoineen kaikkineen, ole mitenkään tuomittavaa, kyllä paljon fiksumpaa on käydä sen urakoitsijan kimppuun joka yrittää saada tiilestä asti tehtyä hyvää jälkeä. Ja vielä sellaista jälkeä joka kestää, ei mitään valohoitoa. Käsittääkseni tuollainen upgreidaus nostaa koko talon arvoa, kun tehdään kerralla kunnolla. Hyvässä lykyssä asunnon ostaja ei ole mikään moniongelmainen narkkari, periaatteessa talon arvo nousee jo asukkaan vaihdolla. Naah, mitä hulluja. Televisiosta ei voi katsella emmerdalen uusintoja kun naapurissa kolistellaan ja pöly näyttää rumalta kun sitä leijailee auringonvalossa.......

Naapurit jotka terrorisoivat lapuilla voidaan hoitaa yksinkertaisella konstilla. Porraskäytävään pannaan lappu, mieluiten tekaistu lehtileike, jossa kerrotaan miten häirikköeläkeläinen on napattu itse teosta kiinni, sen jälkeen saanut vuorotellen kyynelkaasua ja naamanamia ja lopuksi vielä pantu roikkumaan peräkoukusta ja ajelutettu sorakuopalla rundia.

Kerrotaan vielä loppuun pikku tarina elävästä elämästä!

Hyvien tapojen mukaanhan, remppafirma laittaa porraskäytävään lapun jossa kerrotaan, että yhtiö X tekee remonttia asunnossa X ja pahoitellaan sekä melu-, että pölyhaittaa. Lopuksi vielä yhteystiedot. Yleensä kukaan ei ota yhteyttä. Joku saattaa soittaa ja pyytää, että kun on syntymäpäiväjuhlat lauantaina klo se viiva se niin voidaanko olla poraamatta. Yleensä siis.

Noh sattuipas olemaan työmaa eräässä Tapiolalaisessa kerrostalossa. Talossa jonka asukkaista yli 70% oli eläkeläisiä. Maalauskeikka. Oli perjantai, kello 18:30, olen tottakai himassa. Puhelin soi. Soittaja on erittäin vihainen eläkeläismummo joka karjuu luuriin erilaisia haukkumasanoja ja sättii minua johtoon poraamisesta. Puhelu katkeaa kun mummo ilmeisesti saa sydärin silkasta mieliharmista.

Olen kokolailla "boltsi hukassa", kunnes kymmenen minuutin kuluttua puhelin soi uudestaan. Jälleen joku eläkeläinen, joka kysyy olenko firmasta X ja töissä talossa Y. Vastaan myöntävästi ja kuulen miten eläkeläinen kerää raivoa muutaman sekunnin. "SAATANAN JUIPPI VOISIT OPETELLA OLEMAAN PORAAMATTA SÄHKÖJOHTOIHIN!" Onnistun kysymään mistä on kyse ja saan selville, että talossa on sähkökatkos joka on juuri alkanut. Yritän selittää mummelille, että asunnossa ei ole porattu mitään tai koskaan ja ei ainakaan minun toimesta. Sitäpaitsi lähdin töistä klo 14:30, yli neljä tuntia sitten.

Ei mene jakeluun. Mummeli syyttää minua sähkökatkosta edelleen ääni väristen. On kuulemma minun vika jos joku kuolee. Paiskaan eläkeläiselle luurin korvaan ja avaan netin, sekä oluen. HS.fi auki ja selvähän tuo, länärin vieressä rakennetaan ja kaivinkone on tökännyt kaapeliin. Koko itä-espoo on pimeänä. Eka mummo soittaa uudelleen ja tivaa "KOSKA JUIPPI SAAT SÄHKÖT TAKAS!?" Karjun takaisin, että syyttää Espoon kaupungin duunareita jotka ovat osoitteesa X katkaisseet kaapelin tms. ja koko itä-espoo on pimiänä. "Aijjaa" sanoo mummo ja lyö luurin korvaani.

Maanantaiaamuna asuntoon mennessä joku saatanan eläkeläinen tulee vielä rappukäytävässä urputtamaan "älä sitten taas poraa johtoon".

Ja tosiaan, noita remontti-ilmoituslappuja en ole sen koommin jättänyt rappukäytävään. Viimeinen pisara oli, kun Espoon kivenlahdesta joku urpo soitti ja väitti minun katkaisseen veden. Piti oikein pitkään miettiä koska olin edes ollut töissä siellä. Ja tosiaan! Joku oli ottanut numeron talteen ja soittanut puolen vuoden kuluttua kun vesi muuttui vihreäksi. Länärin vierestä oli kaukolämpöputki rikki. Tottakai syy on sen urakoitsijan joka kävi asentamassa uuden vessanpytyn asuntoon se-ja-se puolivuotta tai enemmän sitten. Voi tsiisus.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: ChiliPark - toukokuu 28, 2010, 15:13:06 ip

"Minä voin tulla sinun työpaikallesi vittuilemaan joka asiasta."
Lainaus
Valitettavan usein remppamiehet unohtavat että he liikkuvat toisten reviireillä.

Valitettavan usein mielisairaat eläkeläiset eivät tajua asuvansa vuokratalossa ja urakoitsijan olevan vuokranantajan eli omistajan asialla.

"Yleensä urpot ja eläkeläiset älyävät lopettaa kyselemisen (valittamisen) "kauanko metelöinti jatkuu""

LainausRemppamiehiltä on unohtunut se olennaisin asia, vieraanvaraisuus.

Ja eläkeläisilta on unohtunut se olennaisin asia, että munakasta ei voi tehdä rikkomatta munia eikä äänetöntä, pölytöntä, hajutonta remonttia ole.

Lainaus
Remppamies on toisten alueella vieraana, häiriötä aiheuttavana sellaisena. Onko kohtuutonta vaatia että
tämä ilmoittaa itsestään asukkaille; kuka on, mitä tekee ja kuinka kauan. Pahoittelee aiheuttamaansa
häiriötä, ja lupaa siivota aiheuttamansa sotkut. Yksi pieni lappu porraskäytävässä rauhoittaa monen mielen.

Remppamies kyllä siivoaa, päivän päätteeksi. Eläkeläinen joka soittaa isännöitsijälle jokaisesta vasaraniskusta on de facto väärässä ja useimpien mielestä myös järjiltään.

Entäs tilanteet jossa remonttia tehdään asunnossa joka on A-portaassa ja mielisairas eläkeläinen on tehnyt lukuisia valituksia sottaisesta rappukäytävästä B!?!?! Tottakai elämäntehtäväni on vastailla isännöitsijöiden puheluihin ja kuitata paskapuheeksi kaikkia järjellisiä väitteitä

- Joo, en keitä amfetamiinia siellä.
- Joo, en ole käynyt tupakalla rappukäytävässä.
- Ei en ole pysäköinyt autoani pihalle, tai hetkinen, tuliko siitä valitus klo. 16:55 tasan? Ai tuli vai? Joo katsos, jäätelöauto oli 16:50-17 parkissa pihalla niin "Virtanen" keksi varmaan siitä sitten soittaa.
- Joo en ole ollut piikkaamassa seinää eilen klo 04 aamuyöllä.
- Joo en ole luukuttanut musaa asunnossa.

Tomppa

Tarkentaisin vielä chilipark nimiselle käyttäjälle muutaman tosiasian!

Ensiksikin pyydän anteeksi aiheuttamaani järkytystä joka aiheutui isojen kirjaimien käytöstä!

Toisekseen,  oma asenteesi ei ratkaise sitä että saat kimppuusi jonkun häiriöityneen vanhuksen!

toki tämänkin voit välttää istumalla 24/7 pimeässä ja äänettömassä tilassa...

Oma asenne ratkaisee sen että miten pitkälle asiat vie..ei ole välttämätöntä haastaa riitaa eikä kukaan varmasti tätä tahdo.

itse en ainakaan rupea aukomaan päätäni tosta noin..mutta jos on aihetta niin sitten ..toki ensiksi asioista keskustellaan asiallisesti..

Kolmenneksi:  Minä teen työtä aina kun on, minut sanottiin irti tässä äskettäin ja tiedän mitä työnteko on.

Onnea ja menestystä eläkepäivillesi sekä chiliharrastuksen parissa!

daniel

Vituttaa yläkerran spurguämmä. Ei meinaa saada öisin nukuttua, kun se metelöi niin paljon.

Pertsa

Ei liity mitenkään vittumaisiin eläkeläisiin mutta kuspäisiin naapureihin kyllä.
Aikoinaan asuin vuokralaisena yksityisen omistamassa kämpässä ja kyseissä talossa ei ollut muita vuokralla. Ehdin saada 2kk:n aikana 2 varoitusta. Ensimmäinen tuli siitä kun silloinen kissamme oli päässyt omin lupinensa rappukäytävään, toinen tuli siitä kun isoveljeni lähti loppuillasta (Joskus klo 00 aikaan) kotiinsa ja ovi ilmeisesti pamahti liian voimakkaasti kiinni.
Kaikenlaista paskaa satoi niskaan milloin mistäkin mutta naapureille taisi viimeinen niitti olla kun heräsin eräänä aamuna alasti eteisestä ja ihmettelin että millä silloinen kihlattuni, nykyinen ex-vaimoni pääsi sisälle (Olin baarista lähdettyäni ottanut epähuomiossa molempien takit narikasta ja täten naisen kotiavaimetkin meni siinä mukana). Välitön kuitti oli että ovi oli sepposen selällään. Hiukan vitutti kun tajusin että varmaan koko rappu on käynyt ihailemassa eteisessä nukkuvaa alastonta naapuria. Siihen tosin loppui kaikenlainen selkäänpuukottaminen, eli jotain hyötyä tuostakin oli. Naapurit taisivat pelätä että mitä seuraavaksi keksin.
Toinen taas on vittumaiset kämppikset, tarina kertoo että eräs sankari poltti totaalisesti hihansa harvinaisen itsekeskeiseen kämppikseen ja täten runkkasi romut tämän tuoremehupurkkiin. Taisi olla aamulla pokassa pitelemistä kun hiljaisesta rangaistuksesta mitään tietämätön meni jääkaapille ja klunklunklunk.... Ja tämä tarina on tosi :P

-P-
Meillä määrää Nainen!

Ryhis

toukokuu 28, 2010, 22:33:50 ip #111 Viimeisin muokkaus: toukokuu 28, 2010, 22:38:09 ip käyttäjältä Räyhäkäs
Just tota shittiä on vuokrataloissa. Yleensä homma menee siten, että talossa on kymmenen asuntoa, joista 4 on omistuskämppiä. Nämä osakkaat, jotka asuvat omistamissaan asunnoissa ovat varmoja, että vuokralaiset tuhoavat koko talon tai ainakin aiheuttavat "huonoa mainetta" talolle.

Mitä vi?!?

Ihan niinkuin ihmiset ohi kävellessään/ajaessaan osoittelisivat sormella "tuolla on tuo kaamea talo, mahtaisi kyllä hävettää asua tuossa talossa!"

Sitten terrorisoidaan kaikkia vuokralaisia. Ykkösepäilyinä kaikkeen pahaan alkaen hissin valon palamisesta, ulko-oven liian kovaan kiinnipamahtamiseen ja jonkun ripuliin on ilman muuta se joka on alle 25-vuotias, tatuoitu/lävistetty, joka liikkuu päiväsaikaan taloyhtiön alueella (eli siis työtön) tai jonka kavereita ramppaa asunnossa. Jos olet tatuoitu 22-vuotias joka tekee satunnaisesti iltahommia ja juuri muuttanut ensimmäiseen "omaan asuntoonsa" osut aikalailla tuohon kuvaamaani haarukkaan. Sitten tulee paskaa niskaan.

Eräs tuttuni sai kaksi kirjallista "varoitusta" talon muilta asukkailta muuttopäivänä, koska koirat olivat haukkuneet.

Jeps, ei kannata ottaa järkeä käteen ja funtsia, että koiran tehtävä on haukkua tuollaisissa tilanteissa. Kuten esimerkiksi sisäänmuuttopäivänä uudessa asunnossa. Kannattaa kuunnella tunti ja sitten käydä tiputtamassa anonyymi lappu postiluukusta jossa ensiksi uhataan poliisilla ja sitten isännöitsijällä, nimenomaan tuossa järjestyksessä.

Kerrostaloasuminen Suomessa on taktista sotaa. Ja tuon sodan köyhdytettyä uraania ovat pianonsoitto, lemmikit ja lasten itku.

Viltsu777

Vaikka tässä kukin nähnyt kaikenlaista, niin ei se silti oikeuta tietynlaisia ihmisryhmiä käyttäytymää, kuin he olisivat kuninkaita.  Ei tässä provosoimaan jaksa ryhtyä, mutta kyllä kaikenmaailman elintasohippien pitäisi vähän miettiä (en nyt todellakaan tarkoita edelläkirjoittanutta, tai muitakaan teistä), että mikä oli Räyhiksen pointti ylipäänsä, kun aloitti pakinansa, eikä ruveta kertaamaan, kuinka vitun kova jätkä on ja blaablaablaa. Tämähän on nimenomaan vitutukseen liittyvä topic, joten eiköhän täällä ihan vapaasti ole tarkoitus tuntojaan ilmaista. Ok??

Ryhis

Viltsu puhuu asiaa, tämä topicci käsittelee aiheita jotka ottavat päähän. Ihmiset ovat erilaisia, joten myös erilaiset asiat ottavat päähän.

Nostan kyllä hattua kaikille jotka voivat asettua "tyhmän" yläpuolelle ja olla välittämättä sameasilmäisten idioottien päälleräkimisestä. Itse en ole niin "fiksu". Minulla on paksu nahka, mutta erittäin lyhyt pinna. Urputukseen, varsinkin aiheettomaan, vastaan yleensä sumutorvimaisella karjahduksella "Iho umpeen saatana."

En kyllä kuuntele aiheellistakaan urputusta kovinkaan pitkään. Asioista voi aina jutella järkevästi. Jos olen tupakalla liian lähellä bussipysäkkiä, tai rakennuksen seinää tai jos olen jonkun mielestä pysäköinyt väärään paikkaan. Siirryn, siirrän tms. toteutan kyllä toiveen, mahdollisesti jopa anteeksipyynnön kera. Varmin tapa saada keskisormea sekä kehoitus "vetää itsensä jojoon" on jos keskustelun aloittaa "rakentavasti"

- Hei siis tosi tylsää siis kun sä poltat siinä..
- Kannattas opetella lukemaan (ilman viittausta mitä helvettiä pitäisi nyt tällä kertaa tulkita)
- Kohta on poliisit täällä (vittumaisella "vink vink" äänensävyllä)
- Mun täytyy kyllä valitettavasti ilmoittaa ylemmälle taholle (ja mä voin järjestää sut sinne YLEMMÄLLE TAHOLLE, vaikka heti)

Kerrotaan taas esimerkki elävästä elämästä. Olin vuokratalokohteessa tekemässä kylpyhuoneremonttia. Aivan Helsingin ydinkeskustassa. Minulla oli isännöitsijän kautta pysäköintilupa pihalle, joka kuului ParkComin alueeseen. Katselin ikkunasta, miten elämäänkyrpiintyneet eläkeläiset tiirasivat autoni ensimmäisen päivän. Toisena päivänä oli tullut sakkolappu. Heitin sen kojelaudalle. Seuraavan viikon ajan sain sakkolappuja 1-4 päivässä, laitoin kaikki hiacen tuulilasiin kiertämään kehyksiä.

Vähän ennenkuin remppa valmistui, lähdin kotiin ja otin kuriositeettisakkolapun pyyhkijän alta. Yksi eläkeläinen seisoi parin metrin päässä tupakalla ja naureskeli vittumaiseen eläkeläissävyyn "sä oot tainnut saada parit sakkolaput, häh hähä hää. Kannattas varmaan miettiä mihin pysäköit jatkossa häh häh hää". Vastasin, että pysäköin jatkossakin tähän pihalle.

Nyt eläkeläinen meni aivan jumiin. Nostelin koneita kyytiin ja geriatrikko tuli tivaamaan, eikö sakot häiritse minua? Voitonriemuinen ilme papparaisen naamataululta suli hetki hetkeltä kohti mykkää, epätoivoista raivoa.

Lohdutin nääs papparaista, että kun olen omistajan asialla täällä ja minulla on virallinen pysäköintilupa kiinteistön alueella. Se pässi joka on hälyttänyt parkpatrolin runkkarin sakottamaan minua on itseasiassa haukannut paskaa aika isosti.

"Katsos, nämä sakkolaput (osoitin hiacen kojelautaa) eivät ole paskankaan arvoisia. Itse asiassa, koska niissä suurimmassa osassa on eri päiväys, lähetän ne yksittäin teidän isännöitsijälle. Ja HÄN joutuu neuvottelemaan parkcomin puhelin"palvelun" kanssa niiden mitätöinnistä. Itseasiassa, minä nettoan näillä sakoilla, koska veloitan konttorimaksua niiden käsittelystä ja postittamisesta. Teidän taloyhtiö maksaa minulle siitä, ja kun puhun "taloyhtiöstä" tarkoitan itseasiassa vuokralaisia ja osakkaita. Kirsikkana kakun päällä on vielä se, että kun isännöitsijä joutuu käyttämään kallista työaikaansa turhien parkkisakkojen mitätöintiin, koska sakottaja on luupää eikä osaa lukea parkkilupaa, isännöitsijältä menee hermot! Ja kun isännöitsijältä menee hermot, hän sanoo parkcomin sopparin irti! Sitten teidän piha on taas täynnä venäläisiä katumaastureita! Mutta hei, mun pitää mennä. Moro, nähdään maanantaina!"

Eläkeläinen jäi pihalle steppaamaan suhteellisen raivostuneen näköisenä.

Kadotus

Ai että sai taas oikein nauttia Räyhäkkään jutusta, voitto! En kyllä ihmettele jos eivät yksityisten parkkifirmojen valvojat ole aina ajan tasalla jos ambulanssiakin ovat sakottaneet.

Ryhis

toukokuu 29, 2010, 16:28:36 ip #115 Viimeisin muokkaus: toukokuu 29, 2010, 16:35:33 ip käyttäjältä Räyhäkäs
Ne on mahottomia nuo yksityiset parkkifirmat. Joku päivä nappaan yhden sellaisen kamerakyylän ja annan sille korvamakiaa oikein isosti.

Unohdin tuossa aikaisemmassa rähinässäni mainita, että oli se eläkeläinen siivonnut rapun, kun iltaa vasten raapiuduin työmaalle! Jumalauta!

Mutta tänään kävin aamulla tasoittamassa seiniä ja jälleen töpsötin kenkiä laastipölyyn ja tein komiat jäljet rappukäytävään. Puolitoistatuntia myöhemmin kävin roudaamassa maalia paikan päälle ja jalanjäljet olivat edelleen näkyvissä. Ilmeisesti lauantait ovat eläkeläisten vapaapäiviä tai sitten mummo on vetänyt femmat viimeisimmän siivousurakan rasittamana.

PP

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - toukokuu 27, 2010, 21:07:03 ip
0,28 euroa.

Sain maksaa veron korkoja 28 senttiä. Voi ***tu. Meinasin ensin ***tuilumielessä maksaa tonnin, jotta verottajan kirjanpito olisi perseellään seuraavan vuoden. Mutta 28 senttiä!?!?!? Keskivertourpolta hävii tuon verran pyykkikoneeseen viikossa! Kuinka ne jumalauta kehtaa saatana kuittailla tuolla tavoin. Muuttoni Espanjaan on JÄLLEEN askeleen lähempänä.

Pakko pistää paremmaksi. Mulle tuli joku kuukausi sitten paperi, jossa luki, että verotilisi on 8 senttiä miinuksella ja se 8 senttiä pitää maksaa!  ;D Tuollaiset laput jää tietysti pyörimään minne sattuu ja se jäi maksamatta. Verottajan automatiikkalaskutuspaskahässäkkä lähetti sitten asiasta maksuhuomatuksen! Maksoin pois, sehän olisi mennyt seuraavaksi varmaan ulosottoon. ;D

Näin tuhlataan yhteiskunnamme varoja. Paperilaskujen käsittely ei tunnetusti ole halpaa touhua.

Ryhis

Se on aivan uskomatonta miten rehellistä ihmistä riepotellaan! Sitten nämä veijarit joilla on miljoonavelat ja liiketoimintakielto päällä ajelevat Porscheilla, ilman aikomustakaan maksaa mitään. Tuntuvat pääsevän kuin koira veräjästä.

En kyllä ymmärrä, miksei vaikka alle femman velkoja voisi maksaa ensi vuonna. Paljonko tuhlautuu rahaa, paperia ja miestyötunteja vuositasolla kun tuollaisia alle euron velkoja karhutaan kirjeitse..?

PP

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - toukokuu 30, 2010, 11:25:06 ap
Se on aivan uskomatonta miten rehellistä ihmistä riepotellaan! Sitten nämä veijarit joilla on miljoonavelat ja liiketoimintakielto päällä ajelevat Porscheilla, ilman aikomustakaan maksaa mitään. Tuntuvat pääsevän kuin koira veräjästä.

Ja vaikka tekisivät mitä veropetoksia niin korkeintaan tulee muutama kuukausi ehdollista. Sitten vaan seuraava firma pystyyn ja eikun hakemaan uutta Porschea kaupasta kun edellinen tuli myytyä viinan/huumeiden himossa.

Ryhis

Kaikken eniten ketuttaa starttirahaa kuppaavat pummit jotka perustavat firmoja 4 per vuosi-tahtiin! Ei liene sattumaa, että kebabpizzeria sulkee, menee remonttiin ja avaa uudella nimellä hetken perästä, kahden vuoden tasaisella kierrolla  ;) ;D