tammikuu 09, 2025, 12:26:38 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Trifoliaatti

Aloittaja futuristi, maaliskuu 06, 2010, 17:33:38 ip

« edellinen - seuraava »

futuristi

Tervehdys!

Huomasin ilokseni, että eräs vastikään idättämistäni chileistä on muodostanut 3 sirkkalehteä eli kyseessä on trifoliaatti! :)

Onko muilla käyny tällaista ja onko tietoa miten tämä ominaisuus periytyy?

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: futuristi - maaliskuu 06, 2010, 17:33:38 ip
Tervehdys!

Huomasin ilokseni, että eräs vastikään idättämistäni chileistä on muodostanut 3 sirkkalehteä eli kyseessä on trifoliaatti! :)

Onko muilla käyny tällaista ja onko tietoa miten tämä ominaisuus periytyy?

Olen kerran muistaakseni nähnyt moisen... On kyllä melkoisen epätavallista, enkä tiedä asiasta enempää. Mutta onnittelen! :)

tomduud

Minulla tuli yhdestä kaupan ramirosta kanssa kolmilehtinen versio.Seuraavaksi kasvi tekee näköjään tuplana nuo ensimmäiset varsinaiset lehdet eli kahden sijasta kasvattaa neljää varsinaista lehtä. Jos homma jatkuu noin niin ainaskin tuuhea puska on tulossa:).

wille

Kyllähän noi kuitenkin melko yleisiä on. Samalla tavalla ne on kuitenkin kasvaneet kuin normaalit kaksisirkkaisetkin. Tällä kaudella ei itselläni tainnut yhtään kolmisirkkaista nousta. Toisaalta tuntuu, että tällä kaudella on yhdellä jos toisellakin foorumilaisella kolmesirkkaisia taimia putkahdellut.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

rasse

On ollut kolmisirkkaisia tällä kaudella, lähinnä niissä taimissa, joiden siemenet olen ottanut omista viime kesän kasveista. Esim. Jalapeno, joita mulla ei ollut kuin yksi, siis itse itsensä pölyttämä. Liekö tuolla sitten merkitystä.

Julli-

Itsellä oli kaikki kaupan habanerosta napatuista siemenistä itäneet taimet kolmisirkkalehtisiä.

futuristi

Hmm, ehkä polypoidia liittyy jotenkin tuohon trilofilian ilmenemiseen..

ddog

Lainaus käyttäjältä: shibari - maaliskuu 07, 2010, 11:00:20 ap
Itsellä oli kaikki kaupan habanerosta napatuista siemenistä itäneet taimet kolmisirkkalehtisiä.

Sama homma, en vaan muista mistä oli kyseinen habanero kotoisin, liekö joku mutaatio, ja onko siitä mitään hyötyä taimelle? Onhan siinä vähän enemmän yhteyttämispinta-alaa, mutta vaatii toisaalta enemmän juuristolta ruokkia kolmea lehteä...

tuohisuu

Lemon droppi teki yhden kolmilehtisen

Rince

Rocoto Red teki kolme sirkkalehteä, ja myös kolme 'oikeaa' lehteä:

Chili-Hixu

Lainaus käyttäjältä: ddog - maaliskuu 08, 2010, 00:08:20 ap
Lainaus käyttäjältä: shibari - maaliskuu 07, 2010, 11:00:20 ap

Sama homma, en vaan muista mistä oli kyseinen habanero kotoisin, liekö joku mutaatio, ja onko siitä mitään hyötyä taimelle? Onhan siinä vähän enemmän yhteyttämispinta-alaa, mutta vaatii toisaalta enemmän juuristolta ruokkia kolmea lehteä...

Sama homma, kaupan haba ei oikeastaa kasvattanut kolmea lehteä, vaan kaksi, mutta toinen haarautui.
kuva mutantista
Tuo kolmas lehti taitaa olla oikea lehti, taikka sitten se on meinannut tehdä neljä sirkkalehteä.

Aketza

Fataliin yllätyspussista tuli siemen, joka oli aluksi 4 lehtinen. Tällä hetkellä n. 8 lehteä ja yhä n. 1-2 cm korkea. Saa nähdä, mitä tulee.

aapee

tääläkin kaupan habanerosta tuli kolme-sirkkainen.