tammikuu 06, 2025, 22:29:55 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Viherpeukalot.fi myy käytettyjä natikoita

Aloittaja Pepperi, maaliskuu 14, 2010, 10:10:28 ap

« edellinen - seuraava »

MiguP

Natikat kaikki ilmeisesti myyty, ei ainakaan löytynyt kun sivua kattelin.

Caderusso

Kiitos kovasti linkkivinkistä! Tilasin juuri itselleni tuollaisen  :)
Saas nähdä kun tuo mun "kasvihuone" on entinen vaatehuone joka on 160cm x 85cm.. hyvin sinne kasvit mahtuvat. Mietin vaan että onko 600w natikka ihan liian iso tuohon koppiin. lämpöä saattaa kertyä liikaa ja kasvit tai koko huone pian palaa  ::)

psyphish

Lainaus käyttäjältä: Caderusso - huhtikuu 21, 2010, 17:48:13 ip
Saas nähdä kun tuo mun "kasvihuone" on entinen vaatehuone joka on 160cm x 85cm.. hyvin sinne kasvit mahtuvat. Mietin vaan että onko 600w natikka ihan liian iso tuohon koppiin. lämpöä saattaa kertyä liikaa ja kasvit tai koko huone pian palaa  ::)

Kuulostaa kyllä aika isolta paloturvallisuusriskiltä. Itse polttimo on vähintäänkin 400c ja se kotelokin voi olla yli 200c. Kokoa tollasella 400w natikalla minkä itse tuolta ostin on 55cm pituutta ja 30cm leveyttä. vähän alle 20cm korkea.

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: psyphish - huhtikuu 21, 2010, 18:33:10 ip
Lainaus käyttäjältä: Caderusso - huhtikuu 21, 2010, 17:48:13 ip

Kuulostaa kyllä aika isolta paloturvallisuusriskiltä. Itse polttimo on vähintäänkin 400c ja se kotelokin voi olla yli 200c. Kokoa tollasella 400w natikalla minkä itse tuolta ostin on 55cm pituutta ja 30cm leveyttä. vähän alle 20cm korkea.

Juu, tuli taas sählättyä kiireessä kun katsoin vaan että nuo natikat oli halpoja. Tosiaankin peruin juuri tilauksen. Pitäisi perehtyä tarkemmin ennenkuin säheltää.
Ehkä tosiaankin tyydyn omaan patenttiin jonka rakennan viikonloppuna  :) valaisinteline jossa 6 kpl 50w eslejä. Taskuraketti.com näyttäisi myyvän nyt 6kpl pakettia 50w eslejä E27 kannalla. Ja mulla on onneksi noita e27-palikoita kaapissa vaikka kuinka. Ei kun rakentelemaan  ;D ;D

Ainiin, onko kellään mitään mielipidettä tuosta 2700K sävystä..? ???

Tinsa

Isompi Kelvin määrä olisi parempi, ja nuo taskuraketin toimitus ajat ovat ainakin olleet mitä sattuu.
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger
Vaikka on jo vuosia kasvatellut ja antanut tutuille amistiaisia

Lainaus käyttäjältä: bluesman - huhtikuu 24, 2011, 21:02:53 ip
Kaupassa luulivat teeholistiksi kun ihmettelin ettei hyllyssä ollut 32:ta teesiivilää.

psyphish

Olen saanut sellaisen käsityksen, että taskuraketti.comista ei tule tilaukset läpi tai jos tulee niin siihen voi mennä pahimmillaan kuukausia  ???

Ja varmaan noilla punaisemmillakin lampuilla saa kasvamaan. Kasvaahan natikallakin.

MiguP

Lainaus käyttäjältä: psyphish - huhtikuu 21, 2010, 20:21:12 ip
Olen saanut sellaisen käsityksen, että taskuraketti.comista ei tule tilaukset läpi tai jos tulee niin siihen voi mennä pahimmillaan kuukausia  ???

Ja varmaan noilla punaisemmillakin lampuilla saa kasvamaan. Kasvaahan natikallakin.

Oli hidasta. Maaliskuun lopussa tilasin, eilen oli noudettavissa.

Tinsa

Kyllähän ne kasvaa, minullakin on 2700K lamppu, mutta enemmän ne tykkäisi sinisemmistä vegetys vaiheessa. Ja natikassa lumenit paikkaa puutteita kelvin asteissa.
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger
Vaikka on jo vuosia kasvatellut ja antanut tutuille amistiaisia

Lainaus käyttäjältä: bluesman - huhtikuu 24, 2011, 21:02:53 ip
Kaupassa luulivat teeholistiksi kun ihmettelin ettei hyllyssä ollut 32:ta teesiivilää.

psyphish

Lainaus käyttäjältä: Tinsa - huhtikuu 21, 2010, 22:23:57 ip
Kyllähän ne kasvaa, minullakin on 2700K lamppu, mutta enemmän ne tykkäisi sinisemmistä vegetys vaiheessa. Ja natikassa lumenit paikkaa puutteita kelvin asteissa.

Omille kasveille tuntui ainakin olevan ihan sama minkä väristä valoa niille antaa. Ei ne reagoineet mitenkään erilailla warm comfort lighteihin tai daylighteihin.