kesäkuu 26, 2024, 02:45:29 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Snoren 1. chilikausi 2010

Aloittaja snore, maaliskuu 16, 2010, 15:44:07 ip

« edellinen - seuraava »

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: ToniPetter - syyskuu 09, 2010, 22:48:32 ipOisit vaan antanut, vaikka pikkutilkan sillointällöin PK:ta, jos ei muuta lannoitetta ollut...


Luulen tietäväni, mitä tarkoitat, mutta ilmaisu on kyllä mitä suurimmassa määrin harhaan johtava. PK-lannoite on yleistä maanviljelyksessä ja puutarhanhoidossa. Sillä tarkoitetaan Fosfori-Kalium eli syyslannoitetta ilman typpeä. Täyslannoitteet ovat NPK.

Toni.A

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - syyskuu 09, 2010, 23:05:40 ip
Lainaus käyttäjältä: ToniPetter - syyskuu 09, 2010, 22:48:32 ipOisit vaan antanut, vaikka pikkutilkan sillointällöin PK:ta, jos ei muuta lannoitetta ollut...


Luulen tietäväni, mitä tarkoitat, mutta ilmaisu on kyllä mitä suurimmassa määrin harhaan johtava. PK-lannoite on yleistä maanviljelyksessä ja puutarhanhoidossa. Sillä tarkoitetaan Fosfori-Kalium eli syyslannoitetta ilman typpeä. Täyslannoitteet ovat NPK.
Puutarhan Kesäähän minä ajelin takaa, mutta koittelin lyhennellä. Sorry, ei ollut tarkoitus olla harhaanjohtava. :)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

snore

Lainaus käyttäjältä: ToniPetter - syyskuu 09, 2010, 22:48:32 ip
Lainaus käyttäjältä: snore - syyskuu 09, 2010, 20:11:19 ip
Suurin puska taitaa about 40cm korkia olla, lyhkäsin vähän päälle 10cm..

Olivat ulkona kyllä, pihalla auringon paahteessa. Lecasorasta siirsin nuo Biolanin puutarha multaan kun oli pieniä ongelmia saada pidettyä lecasorissa kosteus.. Ja juu, lannoittanut en ole sen jälkeen kun siirsin nuo multiin (ja millonkoha sekin tapahtui..varmaan keskikesäl..?), joten siinä se vika varmaankin on.. Toisaalta taas hyvä että ovat pikkuisia niin ei ole niin pahasti tilanpuutetta :)
Oisit vaan antanut, vaikka pikkutilkan sillointällöin PK:ta, jos ei muuta lannoitetta ollut, sillä mullissa ei riitä ravinteet, kuin muutamaksi viikoksi. Ois puskat sentään kasvaneet ja tehneet jopa satoakin, mitä nyt nautiskella. Nythän se ei tuo pienuus haittaa tosiaan, jos meinaat ne talvettaakin.


Enköhän mä nautiskelemaan pääse kunhan tuo PI 260560 saa podinsa valmiiksi ja muut sais kukkasensa podeiksi :P Kiitoksia kuitenkin kaikille :) Kuten aiemmin sanoin niin hyvä vaan että ovat pikkuisia niin ei käy tämä viidakko liian ahtaaksi :)


Snoren pienoisviidakon kasvilista - Jos jotakuta kiinnostaa..