tammikuu 09, 2025, 12:21:39 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Pikkukärpäsistä

Aloittaja Larski, maaliskuu 23, 2010, 15:35:13 ip

« edellinen - seuraava »

Larski

Joo'o. Kaapissa olis justiin tuloillaan satsit omia olusia jotenka saapi nähdä jos tavara on aivan kuraa nii ehkä siitä kärpäsansatestiinki liikenee. Ajattelis kyllä että hunajaki olis melko pätevää tavaraa mutta jos ihan hunajan omaan tahmeuteen luottaa niin luulis sitä kuluvan aika rankasti.

Ihan vielä asiaan moottorisaha näistä jo mainituista keinoista. Auttaako tuo mullan päälle katteiden lisäily kuinka noista kärpäsistä eroon hankkiuduttaessa? Suurin osa kasveista on mulla vielä ihan taimiruukuissa joissa ei oo mitään katteita pinnalla ja olohuoneessa niitten ympärillä käy melkonen kuhina. Keittiössä loisteputken alla oleilee jo isompiin purkkeihin siirretyt kasvit joihin oon heittäny kevytsoraa pinnalle ja ainaki aluksi kärpästen määrä on tuntunu laskevan.

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: MasaT - maaliskuu 24, 2010, 23:08:13 ip
Just luin jostain yleisönosastokirjoituksista, että joku olisi saanut hunajalla kaikki pikkukärpäiset häviämään.

No jos pikkukärpäsillä tarkotetaan harsosääskiä eikä banaanikärpäsiä. NIIN mulla oli viikkotolkulla juoksevaa hunajaa "ansana". Ei nykyn nykyä. Heitin ansan roskiin.

bluesman

Mulla on tällasia muutamassa ruukussa. Pitäis olla kaikissa. Tartuttaa just ne jotka on menossa munimaan.
Neudorffin liimalappu, ostin Vantaan honkkarista.

Larski

Nuo ilmeisesti siis pystyy mönkimään tuon sorakerroksen alle munimaan?

Lainaus käyttäjältä: bluesman - maaliskuu 25, 2010, 06:26:16 ap
Mulla on tällasia muutamassa ruukussa. Pitäis olla kaikissa. Tartuttaa just ne jotka on menossa munimaan.
Neudorffin liimalappu, ostin Vantaan honkkarista.

"Vesi ei myöskään vähennä liiman tarttuvuutta. Torjuntatikkuja on helppo käyttää ja ne säilyttävät torjuntakykynsä pitkään." Näin sanottiin noitten tikkujen tuotesivulla. Saako nuo siis pestyä välillä kertyneistä raadoista ja käytettyä uudestaan vai onko nuo kertakäyttösiä?

chilimieli

Vastaan bluesmanin puolesta, ei saa pestyä. Kun kokeilee liimaa, niin ei kyllä tahdo edes yrittää.. Noiden teho ei siis laske kastuessa. ;)

snore

Mitenköhän tepsisi muutama tarantella..?  ;D

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: snore - maaliskuu 25, 2010, 13:36:08 ip
Mitenköhän tepsisi muutama tarantella..?  ;D

Mulla on ollu ja en usko että Tare niitä kärpäsiä kiinni saa. Tuskin sitä edes kiinnostaa niin pienet lihat.

snore

Kait kärpäset sentään seitteihin kiinni jää?

chilimieli

Ei noi pienet kyllä helpolla jää varmaan tarantellon seittiin.. :)
Tarralaput toimii, itselle tippui juuri tänään luukusta uudet kärpästen kiusaksi. Kiitos exotic gardenille! Fuck the small animals!

snore

Lainaus käyttäjältä: chilimieli - maaliskuu 25, 2010, 13:43:58 ip
Fuck the small animals!

Samaa sanoi norsu kun kylän poikki tallusteli *liisk*  ;D

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: snore - maaliskuu 25, 2010, 13:41:30 ip

Tare tekee yllättävän vähän seittii. Sen homma on juosta ruoka kiinni.

snore

Lainaus käyttäjältä: TepinKapsikuumi - maaliskuu 25, 2010, 13:49:37 ip
Lainaus käyttäjältä: snore - maaliskuu 25, 2010, 13:41:30 ip

Tare tekee yllättävän vähän seittii. Sen homma on juosta ruoka kiinni.

Ehkei nuo puissa elävät tarantellat kuitenkaan juokse ruokaansa kiinni, vai?

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: snore - maaliskuu 25, 2010, 13:57:41 ip

Ehkei nuo puissa elävät tarantellat kuitenkaan juokse ruokaansa kiinni, vai?

No enpä tiedä moisista, minun Tare eli vaan akvaarion kaltaisissa olosuhteissa. Puuhun en sitä koskaan päästänyt. Olisiko edes halunnu mennä ja oisko enää koskaan tullu alaskaan? Jos sellaisia Tareja onkin jotka niitä seittejä tekee niin kyllä mä lasken aika HC touhuks päästää Tare "Chilipuuhun" omineen pyytämään.

snore

Niin noh, jotkut lajit asustelee maassa ja jotkut puissa..

Hapa_Nero

Jätäppä muutama kuivaksi imaistu kaljapurkki keittiön pöydälle, kera tyhjään maitopurkkiin sullotun biojäte saldon, niin pian saat imurilla hotkaistua aimo saaliin keittiön katosta ja ikkunasta.. :D

Larski

Joo'o. Elukat tuntuu sikiävän kyllä ihan kiitettävää tahtia ilman erityisiä houkuttimiaki.

Päädyimpä muuten hommaamaan noitten Bluesmanin mainittemien Neudorffien periaatteella pelittäviä jotaki Ötökkä-merkkisiä tarra-ansoja. Nyt kämpässä voi taas asustellakki ilman että pörriäiset kilpailee ainakaa kovin pahasti elintilasta, kiitokset ja kumarrukset siis taas Bluesmanille! Noita fairy-sokerivesiansojaki tuossa joku päivä huljuttelin ja tarkemmin kattelin ja kyllähän neki oli ihan mukavasti elukoita loppujen lopuksi houkutellu. Aiemmin ku ne tehottomiksi totesin en vissiin vaan kattonu tarpeeksi tarkasti.

bluesman

Pitäis keksiä resepti jolla vois pahveja maalailla. Ensin houkutusväriksi keltainen tai oranssi ja sitten joku liisteri. Mutta mikä?
Vois laittaa A4-kokoisia lätkiä seiniin ja kattoon roikkumaan. Kuka olis niin innovatiivinen?

Ryhis

Tikkurilan panssarimaali houkuttelee ainakin märkänä kaikenmaailman öttiäisiä. En kyllä ymmärrä miksi.

Päiväloistemaalia isompaan pahviin ja pahviin kiinni kärpäspaperia?

Tai ostaa valmiiksi keltaista kartonkia <-- vaimo keksi heti.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Ryhis

Tahma-ainetta voisi hieroa siihen keltaiseen kartonkiin  ;)
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa