Onnistuuko ensikasvatukseni?

Aloittaja psyphish, maaliskuu 26, 2010, 11:15:22 ap

« edellinen - seuraava »

psyphish

Lainaus käyttäjältä: Kilp - kesäkuu 20, 2010, 16:35:00 ip
Kaikki on suhteellista ;D

Mistä hankit tuon "naulakon" ja paljonko kustansi?

Faija sai töistä putket yms. osat. 10e kustansi.

psyphish

En kyllä ymmärrä mikä estää podien tuotannon. Kukkia tulee ja menee, yhtäkään podin alkua ei natikasta, auringonvalosta, tuuletuksesta, hyvin lievästä lannoituksesta ja kastelusta huolimatta tule. Mietin jo niinkin hullua vaihtoehtoa kuin; liikaa kasveja liian pienessä tilassa = liian vähän CO2:sta per kasvi.

Alkaa hajottamaan pikkuhiljaa, kaikki tuntuu vetävän toista ja kolmatta satoaan tänä vuonna.  >:(

[edit] Niin ja tosiaan typpeä en anna liikaa, biobizz bloom käytössä ja nykyään sitäkin vaan jotain 5ml per 1.75l vettä joka kolmas kastelu.

Minbaari

Voisiko vika olla siinä, että lannoitat liian harvoin.. Itse kasvattelen ensimmäistä kautta chilejä ja olen antanut lannoitetta joka kastelukerralla. Siis mullassa kasvatan ja Puutarhan kesää olen pääsääntöisesti käyttänyt. Nyt myöhemmin otin arsenaaliin Bloomin ja Topmaxin. Ainut kasvi jossa selvästi ollut liikalannoittamisen merkkejä on c.lanceolatum, joka näyttää pärjäävän miedolla lannoittamisella.. Kannattaa siis kokeilla lannoittamista joka kastelukerralla, mutta varovaisesti tietenkin. Chinenset ainakin mulla on tykänneet reilummasta lannoittamisesta, eivätkä pahastuneet vaikka joskus vähän "lorahti" jäykempää lientä niille.

Ps. Myöskin kärsivällisyyttä tämä homma vaatii, jota tulee ajan myötä.. Ihan kuin sitä itseltäni vielä löytyisi...  :)

psyphish

Lainaus käyttäjältä: Minbaari - kesäkuu 22, 2010, 21:32:22 ip
Voisiko vika olla siinä, että lannoitat liian harvoin.. Itse kasvattelen ensimmäistä kautta chilejä ja olen antanut lannoitetta joka kastelukerralla. Siis mullassa kasvatan ja Puutarhan kesää olen pääsääntöisesti käyttänyt. Nyt myöhemmin otin arsenaaliin Bloomin ja Topmaxin. Ainut kasvi jossa selvästi ollut liikalannoittamisen merkkejä on c.lanceolatum, joka näyttää pärjäävän miedolla lannoittamisella.. Kannattaa siis kokeilla lannoittamista joka kastelukerralla, mutta varovaisesti tietenkin. Chinenset ainakin mulla on tykänneet reilummasta lannoittamisesta, eivätkä pahastuneet vaikka joskus vähän "lorahti" jäykempää lientä niille.

Ps. Myöskin kärsivällisyyttä tämä homma vaatii, jota tulee ajan myötä.. Ihan kuin sitä itseltäni vielä löytyisi...  :)

No vielä joku aika sitten annoin päivittäin bloomia ja 1-2ml growia. Tilanne ei ole muuttunut mihinkään vaikka growin jätin pois ja bloomin määrää vähensin.

Minbaari

Ootko kokoillut pölyttää vaikka sormella tai topsipuikolla noita kukkia?

psyphish

Lainaus käyttäjältä: Minbaari - kesäkuu 22, 2010, 21:59:43 ip

En ole, ajattelin että tuuletin joka heiluttelee kasveja riittäisi :/

[Edit] Hetkonen, voisiko nyt olla niin että kun kaikki chilit ovat samassa pienessä tilassa, niin niiden pölyt menevät sekaisin ja kukkia putoilee "epäonnistuneiden risteytyksien" vuoksi?

Minbaari

Lainaus käyttäjältä: psyphish - kesäkuu 22, 2010, 22:31:55 ip
Lainaus käyttäjältä: Minbaari - kesäkuu 22, 2010, 21:59:43 ip

En ole, ajattelin että tuuletin joka heiluttelee kasveja riittäisi :/

[Edit] Hetkonen, voisiko nyt olla niin että kun kaikki chilit ovat samassa pienessä tilassa, niin niiden pölyt menevät sekaisin ja kukkia putoilee "epäonnistuneiden risteytyksien" vuoksi?

Tai sitten stressaat vähemmän ja odotat. Kyllä ne chilit vielä aloittaa podien tuoton kun päättävät olevansa valmiita siihen.

Tinsa

Tai jos on kärsimätön niinkuin minä, niin tunkee heti ensimmäiseen kukkaseen topsi puikkoa. Nyt on yhdessä chilissä kaksi podia, ja kasvi on n. 10cm pitkä
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger
Vaikka on jo vuosia kasvatellut ja antanut tutuille amistiaisia

Lainaus käyttäjältä: bluesman - huhtikuu 24, 2011, 21:02:53 ip
Kaupassa luulivat teeholistiksi kun ihmettelin ettei hyllyssä ollut 32:ta teesiivilää.