tammikuu 09, 2025, 22:58:25 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Mikä tänään naurattaa.

Aloittaja Ryhis, huhtikuu 05, 2010, 10:37:51 ap

« edellinen - seuraava »

Jame

Lainaus käyttäjältä: DP - lokakuu 02, 2015, 20:43:09 ip
Siis oikeesti, viis kellokytkintä, joista ykskään ei toimi?!?!  :o Onks tässä oikeesti enää mitään järkee...... >:( Okei, motonetin kytkimet makso 6e/kpl ja bilteman kustanti 7e/3kpl, eli halpis paskaa, mut silti, luulis et joku niistä ois toiminu, edes hetken........

No kyllä tuo taitaa olla yhtä epätodennäköistä kuin saada 5 oikein lotossa  ;D
Mulla on kaksi noita mekaanisia ja kumpikin toimii kuin junan vessa.
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

DP

No sitä miekii ihmettelin ku ykskään ei edes hetkeä toiminu, et voiks oikeesti oll näin huono tuuri.. :o

Lainaus käyttäjältä: sorrii - lokakuu 03, 2015, 03:32:21 ap
Clas Ohlsonin digitaalinen (AX300 muistaakseni) toimii. Hinta nyt kai 7.90€
Oon käyttänyt yli 5v. Niitä on käytössä 6kpl ainakin. Koskaan ei ole pettänyt: natikalla, loistareilla, pumpuilla, tuulettimellä, kuivurilla, jouluvaloilla ... jne.

Mä en muita viitsi enää edes piruuttani kokeilla ...

Patterit (2kpl LR44) pitää vaihtaa 2-3 vuoden välein..

Pittää noita sit käydä kahtomassa, jos sattuis löytymään ja toimisvatkin vielä..

sorrii

lokakuu 03, 2015, 14:35:25 ip #4822 Viimeisin muokkaus: lokakuu 03, 2015, 14:37:52 ip käyttäjältä sorrii
Hinta on vähän taas noussut [9.99€]: http://www.clasohlson.com/fi/Digitaaliajastin/32-8618

Nää on mulla toiminut loistavasti. Yhden ainoan kerran on pettänyt, kun oli kastunut ja vettä mennyt patterikoteloon ...
Joku on varmaan mennyt toki pimeäksikin joskus, kun on patterit loppuneet. En muista että olisi mitään vahinkoa tullut silloinkaan.

Näissä saa viikkoajastimella 20 kytkentää minuutin tarkuudella. Aika helppo käyttääkin, kun kerran opettelee ohjeesta.
Suosittelen!!

PS. On vielä kokeilematta miten toimisi 12V systeemissä! Luulen että toimisi siis mökilläkin jossa on aurinkosähköt. Se ajastus nimittäin jatkaa toimintaa vaikka ottaa tuon irti pistorasiasta ... 12V systeemissä toki pitää vähän soveltaa omia pistokestandardeja  8)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Siika

Perskutirallaa,miepä hakasen tollasen ja ensvkl mökillä virittelen noi aurinkosähköt uusille urille,tekee naapureille-ROSVOILLE nannaa ku valot palavat öisin eriaikoina jne 8) 8) 8) 8)
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

DP

Biltemasta ostin keväällä digitaalisen, oisko jotain 7e maksanu, toimii millon toimii, väkillä tykkäs jäämään päälle/kadottamaan asetukset jne.. ;D Ebaystä ostin 12v digiajastimen ja toimi hienosti koko kesän kasvihuoneessa, makso vajaa 10e. Mut pittää ens viikolla käydä clas ohlssonilta hakemassa pari tommosta. :)

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: sorrii - lokakuu 03, 2015, 14:35:25 ip
PS. On vielä kokeilematta miten toimisi 12V systeemissä! Luulen että toimisi siis mökilläkin jossa on aurinkosähköt. Se ajastus nimittäin jatkaa toimintaa vaikka ottaa tuon irti pistorasiasta ... 12V systeemissä toki pitää vähän soveltaa omia pistokestandardeja  8)

Voi joutua vähän muokkaamaan muutenkin. Itselläni on pari asennuskiskoon tulevaa ajastinta (siis kiinteään asennukseen, ABB ja Theben), noissa on akku joka pitää kellon käynnissä sähkökatkojen yli mutta sen releen ohjausjännite otetaan sieltä verkkovirrasta (saman hakkurin tms. kautta jolla akkua ladataan). Eli se rele ei välttämättä vedä 12V systeemissä ilman muutoksia vaikka kello toimiikin.

narttu

Jos eilen ketutti hartaasti, niin tänään on helkkarin hieno fiilis. :-* Nyt kuulokkeista reggaeta kovalla ja pitkästä aikaa kolmos olutta ääntä kohden.  ;) one love ja silleen, kohti sunnuntaita pilkkosen pimeällä partsila. ;)
"Sometimes you have to be a bitch to get things done." <br />― Madonna

sorrii

Pitänee kokeilla hetimiten 12 voltilla tuo ajastin. Ei siinä ainakaan mitään akun latausta ole: perus kertakäyttöpatterit. Ja on mutu, että patterit kuluvat nopeammin esim. ebbissä 6 krrtaa päivässä kuin lampulla kerran päivässä.
Virran kytkeytyessä siitä kuuluu ääni, kuin joku vieteri laukeaisi. Josko siis semmoinen "rele" joka vaatii enemmän voimaa kuin mitä pikku nappipattereissa riittää ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Jame

Lainaus käyttäjältä: Jame - lokakuu 03, 2015, 09:30:11 ap

Heh, Lotossa oli eilen 3+2 oikein. No sillä ei kyllä saa vielä mitään  :(
5 oikein olisi tuonut sentään tuplattuna 139,20 €
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

Trioniska

Lainaus käyttäjältä: Jame - lokakuu 04, 2015, 11:14:21 ap
Lainaus käyttäjältä: Jame - lokakuu 03, 2015, 09:30:11 ap

Heh, Lotossa oli eilen 3+2 oikein. No sillä ei kyllä saa vielä mitään  :(
5 oikein olisi tuonut sentään tuplattuna 139,20 €

Oliko minulla ollut kuukausi tai kaksi takaperin 5 oikein ja 42€  :o
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

unenkuva

Jame

lokakuu 11, 2015, 21:17:47 ip #4831 Viimeisin muokkaus: lokakuu 11, 2015, 21:19:28 ip käyttäjältä Jame
Toisilla on keskimääräistä heikompi tuo itsesuojeluvaisto  :o Toisaalta tasapaino näyttää keskimääräistä paremmalta.

https://www.youtube.com/watch?v=qSI1Aj2U74c

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: Jame - lokakuu 11, 2015, 21:17:47 ip
Toisilla on keskimääräistä heikompi tuo itsesuojeluvaisto  :o Toisaalta tasapaino näyttää keskimääräistä paremmalta.

https://www.youtube.com/watch?v=qSI1Aj2U74c

:o
Itellä menis varmaan aika pitkään harjotellessa että pysys pystyssä edes tasasella asfalttitiellä.

akselsson1

Chilihulluutta jo vuodesta 2011

narttu

Taitaa naapurilla kasvaa kanssa chiliä? tai sitten jotain muuta kasvia. :-\ Päättelin vain tuosta hienosta violettisesta valosta mikä loistaa ikkunasta. ;)

sorrii

narttu

Whiljelmillä käyty ryöstöretkellä, ihanasti chiliä pakkasessa.Whili on kultsu. :-*

DP

Jäi golffi pohjasta kiinni kaverin mökiltä lähtiessä.. ;D Tuli käännettyy vähä liian aikaseen, nii kuulu vaan "skraaap" ja toine takarengas ja vastakkaisen kulman eturengas oli ilmassa.. Ja alemmas pitäs vielä päästä muka.. ::)

Jomppe

Pääsee seuraamaan ensimmäisen podin kehitystä ja kypsymistä moneen vuoteen! Pretty purple avasi pelin. Tää on niiiiin siistiä!! 8) 8)